Gå til innhold

Spørsmål om kumelk og Hipp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 14 mnd, som siden hun var 11 mnd har drukket kumelk. Begynnte forresten på Hipp mme da hun var 4 mnd.

Spørsmålet mitt er egentlig bare hva hipp 2 og hipp 3 er? Kan hun drikke det også?

Anonymous poster hash: 8ed86...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hipp 2 er en tilleggserstatning med mindre næringsstoffer enn HIPP 1 (mindre jern o.l. fordi man skal begynne å regulere dette med matinntak når de begynner med fast føde) hun kunne få fra hun var 6 mnd istedet for HIPP 1. OM hun spiser 4 ganger i døgnet.

Hipp 3 er en tilleggserstatning, med enda mindre næringsstoffer i enn HIPP 2 og kan brukes fra 12 mnd i stedet for Hipp 2og/eller kumelk.

Så ditt spørsmål bør besvares med at du kan kutte ut HIPP 1, hoppe over HIPP 2 og gi HIPP 3 med mindre du gir kumelk noe du gjør. Om hun tåler kumelk bra så kan du kutte all HIPP'en

Anonymous poster hash: e86f9...5ed
Skrevet

Hipp 2 er en tilleggserstatning med mindre næringsstoffer enn HIPP 1 (mindre jern o.l. fordi man skal begynne å regulere dette med matinntak når de begynner med fast føde) hun kunne få fra hun var 6 mnd istedet for HIPP 1. OM hun spiser 4 ganger i døgnet.

Hipp 3 er en tilleggserstatning, med enda mindre næringsstoffer i enn HIPP 2 og kan brukes fra 12 mnd i stedet for Hipp 2og/eller kumelk.

Så ditt spørsmål bør besvares med at du kan kutte ut HIPP 1, hoppe over HIPP 2 og gi HIPP 3 med mindre du gir kumelk noe du gjør. Om hun tåler kumelk bra så kan du kutte all HIPP'en

Tusen takk for svar! :-)

Anonymous poster hash: 8ed86...8c9

Skrevet

Kan jeg og kutte ut Hipp?

Anonymous poster hash: ceff6...3bd

Skrevet

Kommer an på..? 

Hvor gammelt er barnet? 

Skrevet

Kommer an på..?

Hvor gammelt er barnet?

7 1/2 mnd.

Men når eldste var liten ( 17 år siden) så kunne man begynne med kumelk når barna var 8 mnd. Har ikke tatt noen skade av det ( men det kan man jo si om mye, så derfor lurer jeg på hvorfor noen sier at man kan gi kumelk fra 8 mnd, noen sier 10 mnd og noen sier 1 år.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...