Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Har lite ideer men har bestemt meg for at det blir fisk i dag til middag. Må være barnevennlig. Noen med gode oppskrifter? Anonymous poster hash: 99a83...965
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Her blir det Findus fiskepinner ( inneholder 61% fisk, så det er greit nok), fullkornsmakaroni, brokkoli og gullerøtter. Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men min et sju mnd, så dette er barnevennlig for han. Anonymous poster hash: 8528c...827
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Kokt og lettrøkt torsk med sandefjordsmør og evt. poteter til. Kveite bakt i ovn med masse god krydder på. Anonymous poster hash: 88a98...a87
valkyrien Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Laksefilet og grønnsaker stekt i sånn "juicy fish" pose
Ziiona Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Wok med laks. Jenta her på 17 mnd digger wok med alle slags grønnsaker. Ellers er ovnsbakt laks og grønnsaksgrateng en vinner. (Laks er eneste fisken vi spiser noe særlig av her).
Love my kidz Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Jeg skal i allefall ha lettpanert torsk med grovkvernet pepper og havsalt. Mye fiskeinnhold og suuupergodt
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Skrell, kutt opp og spre poteter som et lag i en langpanne (eller bare en ildfast form). Kutt opp og fordel fiskebiter som et nytt lag og fordel en god fiskesaus slik at alle potetene ligger i sausen. Kok andre grønnsaker til ved behov Nam, nam Anonymous poster hash: 086b9...9f5
Soon to be mum Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Stekt eller ovnsbakt torskefilet med hjemmelaget potetmos og soyasmør (brun smør i panna til det blir nøttebrunt og det kommer bunnfall, men pass på å ikke brenne smøret, sil vekk bunnfallet og bland med soyasaus - blandingsforhold ca 1/4-1/3 soyasaus og 3/4-2/3 smør). Server med valgfrie grønnsaker. Vi bruker ofte gulrot. Fiskeburger: Lofoten fiskeburger er god og inneholder mye fisk. Server i grove hamburgerbrød med salat, tomat, agurk og en passende dressing. Evt ovnsbakte potetbåter til. Fiskepakke, eller sjørøverpakke: la hver og en lage sin egen pakke med små fiskebiter og grønnsaker i alufolie. Bak i ovnen eller på grill. Server med potet, ris eller couscous og en kaldrørt rømmesaus til.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Blitt veldig glad i Lofoten sine grove fiskekaker. Er 80% fisk i dem:) jenta vår på 2 år elsker dem. Har enten pasta eller potet og kokte gulrøtter til. Smeltet smør oppå. Barnevennlig og godt! Fiskeboller(fra Lofoten) i hvit saus. Alltid en slager. Pasta m laksebiter, saus (fiskesaus fra Toro) squash og erter. Evt andre grønnsaker. Kjapt, sunt og enkelt. Anonymous poster hash: a6462...b9c
SvettLama Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 Kok opp pasta, mot slutten hiver du oppi lakseterninger. Sil av vannet, og bland oppi pesto og creme fraiche :-) enkelt og veldig godt!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Vi hadde superdårlig tid til å lage middag i dag og endte med grillet laksefilet, dampede grønnsaker (gulrot, brokkoli og blomkål) og nypoteter med en dæsj smør og havsalt på. Mellomste kom og snuste i grytene mens jeg holdt på. Med sutrestemme, slik han pleier hver dag, sa jeg "Æsj, jeg liker ikke denne middagen! Jeg er allergisk mot fisk, grønnsaker og poteter. Når skal du begynne å lage slik middag jeg liker?!!" Nesten 5-åringen begynte å le og sa: "Haha, nei jeg liker fisk jeg mamma". Alt forsvant faktisk og ingen klaget, så der har du min anbefaling. Anonymous poster hash: c1dc6...397
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Skal prøve og steke torsk i dag. Vi er størst på laks og ørret,- og jeg liker ikke annen fisk særlig godt...Men begynte og tenke at kanskje er det fordi vi alltid KOKER annen fisk? Det er liksom torsk og kveite og det koker vi... Så i dag blir det stekt torsk, wokblanding fra coop,- som jeg skal "steke ihjel" samt brunet smør med en dæsj østersaus for smaken sin del og ristete gresskarfrø SÅ får vi se om barna liker stekt TORSK like mye som stekt laks og ørret...Isåfall har vi enda en fiskemiddag vi kan velge mellom..Hørte potetmos er godt til stekt torsk, men glemte det da jeg var på butikken,- derfor wok..Men var både babymais, brokkoli og gulerøtter id en, så må få plukket ut biter av det til barna Anonymous poster hash: a2f48...7e5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Torsk med soyasmør og potetpure:) Anonymous poster hash: 296f3...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå