Gå til innhold

Den glade familien..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4, og vi har det relativt bra. Men jeg har bare et ønske og det er at vi skal bli en gladere familie, høres kanskje rart ut og føles merkelig å skrive dette men.. Vi sliter med å få hverdagene til å gå smertefritt.. Hver eneste morgen er det et eller annet, mannen er sur, barna vil ikke kle på seg. Det ender opp med at jeg og mannene er uenige om alt, så var det resten av dagen.. Diskusjoner, uenigheter i nesten alt. Barna er også uenige om alt. Jeg legger meg hver kveld med en klump i magen.

Prøver å snakke med sambo om dette, han må hjelpe til mer, han må slutte å bli så lett sur (det må nok jeg også).. Vi har forskjellige meninger om nesten alt.  At jeg begynner å lure på om vi kanskje bare ikke er riktige for hverandre..

Han er gnien, skal spare på hvert øre, det fører også til at vi sjeldent drar på ferie eller finner på noe sammen. Og hver gang jeg kjøper noe til barna blir han bare sur. 

Har veldig lyst å endre på disse rutinene vi har, men aner ikke hvor jeg skal start, og om det hele tatt går?:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så leit at du føler det slik. Jeg vet flere skryter av lavkarbokosthold i forbindelse med humør og overskudd. I min familie blir det litt i overkant, men vi forsøker å begrense sukkerinntak. Samtidig er det også en fordel å trene, noe som ikke alltid er like lett å få tid til.

Hva sier mannen din når du tar opp dette med ham? Vil han ha en endring? Hva med å prøve å friske opp igjen parforholdet? Låne bort ungene en kveld/helg og prøve å ta litt vare på hverandre?

Alle familier har det sånn som dere i perioder tror jeg, det gjør ingenting bare det ikke blir "kronisk". Lykke til! Håper det ordner seg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...