Gå til innhold

Hvordan snu baby sin døgnrytme? (2 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det fyfy her inne? :o

Nå har han nettopp våknet etter å ha sovet i seks timer, og det er fint det, men ikke når han ikke sovner før fire. I timene fra midnatt og utover er han lys våken og ganske urolig, men så sovner han altså sent og sover lenge.

Hver "natt" har han sammenhengende søvn i 5-6 timer men jeg skulle gjerne hatt de timene litt tidligere. Gir han mat med max tre timers mellomrom på dagen, og mange ganger oftere. Men han sover mye på dagen og er da som sagt lys våken midt på natten.

Er det noe jeg kan gjøre for å snu om på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror han ordner opp selv etterhvert. Tror du må stå han av. 

Anonymous poster hash: f6b32...143
Skrevet

Jeg tror han ordner opp selv etterhvert. Tror du må stå han av.

Anonymous poster hash: f6b32...143

Var det jeg var redd for :P

Men han sover ihvertfall lenge sammenhengende da, det er da noe ;)

Skrevet

Det som er fyfy her inne er å gi mme om kvelden (eller ekstra mm om du har pumpet deg fra før) for å gjøre baby supermett om kvelden og dermed forhåpentligvis lures inn i en annen døgnrytme.

Men nå er barnet ditt bare to måneder da, så kanskje litt tidlig..

Anonymous poster hash: 67d96...365

Skrevet

Utover mørkt rom og lite service i timane du gjerne skulle hatt søvn er det nok lite å gjere. Babyar regulerar døgnrytma sjølv, dei fleste i retning normal rytme etterkvart.

Skrevet

Nå regulerte min på 2 mnd det selv, men jeg mener man kan bryte opp den lange søvnperioden hvis den er på dagen. Amme, skifte bleie osv. Gjør meg klar til hogg :P

Anonymous poster hash: 6f4ee...ccf

Skrevet (endret)

Nå defineres jo 5-6 t sammenhengende søvn som å sove natta gjennom da ;) Syns babyen din er kjempeflink som sover natta gjennom allerede, og så deilig at den også sover masse på dagen! Min baby sovner mellom kl 21-22, våkner for mat ca annenhver time og vi står opp kl 0630-07. Han sover svært uregelmessig på dagtid men nesten aldri mer enn 1 t i strekk og ingenting mellom kl 16-17 og leggetid kl 21. Han er 11 uker og en drøm i fht hva storebroren var som liten baby.

Som andre skriver, kutt ned service på natta og kjør kveldsrutiner. Her er det pysj og kveldsstell kl 20 og inn på mørkt soverom kl 21. De første ukene tok det 1-2 t å få ham til å sovne på kvelden, mens nå sovner han i egen seng som regel innen 2130. Amming på natta foregår i mørke og stillhet og jeg tar aldri babyen ut av soverommet før det er morgen. Skifter kun bleie om det er bæsj, og da i lyset fra ei nattlampe. Har funket veldig godt på storebror som har vært enkel å legge fra han var 4 mnd og sov natta gjennom fra han var 7 mnd.

Endret av Madolyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...