Gå til innhold

Tjukka skal slanke seg og trenger hjelp:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp jeg skal og må slanke meg, str 42 i bukser bruker jeg nå, 82 kg fordelt på bare 164 cm så nå er det på tide å komme tilbake til str 36 og trivselsvekten på 63 kg.

19 kg skal vekk og vil ha de vekk iløpet av 2013.

Har tenkt å holde meg på 1500 kcal om dagen. Så hva bør jeg holde meg unna? Vet man skal holde seg unna raske karbohydrater, men i hvilke mat er det raske karbohydrater? Skal kutte ned på ris, poteter, pasta og spise grønnsaker/salat til hver middag.

Er havregrøt ok å spise til frokost eller kvelds? Lager det med vann og litt kanel og rosiner på.

Noen andre tips til hva jeg bør unngå og hva som er ok å spise?

Anonymous poster hash: 38144...a92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregrøt er bra. Jeg syns også det er lurt og får raske resultater når jeg venner magen til mindre mat. Kutter ned prosjonene med ca 1/3, pluss at alt er mye sunnere. Tar ca 2-3 dager, så er man ikke sulten lengre. Begynn å trene også! Gå/løp turer, du vil raskt komme i form. 

Kutt ut all ferdigmat, bak brød selv slik at det blir supergrovt, evt kutte ut brød og kun spis knekkebrød. Ikke sukker, ris, pasta, nudler, ikke for mye frukt, ikke for mye nøtter osv selv om det er sunt fett.

Jeg spiser:

Frokost: 2 knekkebrød med kokt skinke og grønt

Lunsj: salat med kylling/fisk, evt Skyr eller noe enkelt

Middag: kjøtt/fisk (rene produkter) og mye grønnsaker

Kvelds: Smoothie av bær, youghurt uten sukker

Noen dager er jeg mer sulten, da tar jeg et eple, en gulrot, smoothie, Skyr, cottage cheese med lett syltetøy osv.

Anonymous poster hash: 87cfa...1ba
Skrevet

Jeg er forresten slankere enn deg i tugangspunktet, så har vanskeligere for å gå ned. Men har likevel gått ned 7 kilo på ca 4 måneder

Skrevet

Jeg holder og på. Jeg har ikke tro på dietter og lavkarbo og slikt. Jeg begynte å trene. Hver dag. Alt fra fjelltur til jogging. Ikke mange timer eller noe men jeg gjør en aktivitet hver dag. Kan feks være å bare gå til butikken. Jeg spiser normalt sunt 4 ganger om dagen. Mindre porsjoner. Startet på 100 kilo. Har holdt på 9 uker og har gått ned 16 kilo.

Anonymous poster hash: 8cb01...fc3

Skrevet

Jepp jeg skal og må slanke meg, str 42 i bukser bruker jeg nå, 82 kg fordelt på bare 164 cm så nå er det på tide å komme tilbake til str 36 og trivselsvekten på 63 kg.

Har tenkt å holde meg på 1500 kcal om dagen. Så hva bør jeg holde meg unna? Vet man skal holde seg unna raske karbohydrater, men i hvilke mat er det raske karbohydrater? Skal kutte ned på ris, poteter, pasta og spise grønnsaker/salat til hver middag.

Er havregrøt ok å spise til frokost eller kvelds? Lager det med vann og litt kanel og rosiner på.

Skriv ned alt du spiser og drikker, vei maten og gjør det helt nøyaktig til å begynne med. Etter hvert vet du hvor mye du får i deg med en standard frokost osv, men uten å være veldig nøye er det fort rt å spise alt for mye eller alt for lite.

Anonymous poster hash: dd301...a60

Skrevet

Havregrøt er bra. Jeg syns også det er lurt og får raske resultater når jeg venner magen til mindre mat. Kutter ned prosjonene med ca 1/3, pluss at alt er mye sunnere. Tar ca 2-3 dager, så er man ikke sulten lengre. Begynn å trene også! Gå/løp turer, du vil raskt komme i form.

Kutt ut all ferdigmat, bak brød selv slik at det blir supergrovt, evt kutte ut brød og kun spis knekkebrød. Ikke sukker, ris, pasta, nudler, ikke for mye frukt, ikke for mye nøtter osv selv om det er sunt fett.

Jeg spiser:

Frokost: 2 knekkebrød med kokt skinke og grønt

Lunsj: salat med kylling/fisk, evt Skyr eller noe enkelt

Middag: kjøtt/fisk (rene produkter) og mye grønnsaker

Kvelds: Smoothie av bær, youghurt uten sukker

Noen dager er jeg mer sulten, da tar jeg et eple, en gulrot, smoothie, Skyr, cottage cheese med lett syltetøy osv.

Takk for svar:)

Har ikke mulighet til å trene utenfor hjemmet siden jeg er alene med barn, men har rockering og 30 days shred DVD så tenkte å trene ihvertfall 3 ganger i uken til den til å begynne med.

Hvor mye er for mye frukt? Er det ok at jeg spiser en frukt om dagen og evt en smoothie innimellom?

Brød liker jeg ikke så spiser ryvita dark rye knekkebrød. Er kun 34 kcal pr stk i de. Spiste 2 slike til frokost med makrell i tomat også skal jeg spise to til lunsj og ett eple. Middag idag blir wok laget med kyllingfilet og grønnsaker.

Lager mesteparten av maten fra bunnen og spiser normale porsjoner, men det er all den små spisingen av snop, chips, sjokolade og ikke minst brus som blir der verste å kutte ut. Er cola avhengig... :( går det an å drikke cola zero? Er vel ikke kcal i den, ikke hver dag, men kanskje 2 glass i uken ?

Hi

Skrevet

Skriv ned alt du spiser og drikker, vei maten og gjør det helt nøyaktig til å begynne med. Etter hvert vet du hvor mye du får i deg med en standard frokost osv, men uten å være veldig nøye er det fort rt å spise alt for mye eller alt for lite.

Anonymous poster hash: dd301...a60

Har lastet ned shape up appen og den er genial, slipper å måtte regne ut selv. Bare til å scanne strekkkoden på matvaren og skriver inn antall så kommer antall kcal opp av seg selv:)

Dette skal jeg klare. Til jul skal jeg være 63 kg:)

Hi

Gjest yrild
Skrevet

For min del var det enkelt å å ned når jeg ikke spiste med hvetemel, sukker og hvit ris. Du unngår da de unødvendig raske karbohydratene, kan ikke spise noe særlig junkfood eller ferdigmat, men spiser kjøtt, grønnsaker og frukt som normalt.

Vi la om til å spise pumpernikkelbrød (sånn mørkt dansk brød) og spiser to år etter "kuren" lite vanlig brød.

Deilig å kunne spise omeletter eller havregrøt med bær i til frokost :-)

Skrevet

# 2 Jeg drikker lett brus hver dag. Er ikke to knekkebrød til lunsj litt lite? Hvis du blir mett er det vel greit. Hvis du drikker sukker brus og spiser godteri vil du npk gå ned masse bare ved å kutte ut det. Husk å ikke gjøre for mye på en gang, man endrer ikke Rom på en dag.... 

Et eple og en smoothie er helt fint syns jeg. Jeg tror så lenge man holder seg til normal mat i normale prosjoner og beveger seg mer og kutter godteri/brus, så vil man gå ned. 

Jeg har også begynt å sykle til jobb for å få hveragstrim Har sykkelen parkert på skole/barnehage, kjører bilen dit og sykler videre. Veldig lurt syns jeg

Skrevet

Når du får søtsug kan du jo ta en kopp te :)

Pukka te har jeg drukket, og mistet rett og slett søtsuget og nå har jeg ikke appetitten på søtt lenger ;)

Anonymous poster hash: 6b432...2a8

Skrevet

# 2 Jeg drikker lett brus hver dag. Er ikke to knekkebrød til lunsj litt lite? Hvis du blir mett er det vel greit. Hvis du drikker sukker brus og spiser godteri vil du npk gå ned masse bare ved å kutte ut det. Husk å ikke gjøre for mye på en gang, man endrer ikke Rom på en dag....

Et eple og en smoothie er helt fint syns jeg. Jeg tror så lenge man holder seg til normal mat i normale prosjoner og beveger seg mer og kutter godteri/brus, så vil man gå ned.

Jeg har også begynt å sykle til jobb for å få hveragstrim Har sykkelen parkert på skole/barnehage, kjører bilen dit og sykler videre. Veldig lurt syns jeg

2 knekkebrød og ett eple tenkte jeg å spise til lunsj nå snart. Men kanskje jeg burde spise 3 knekkebrød og ett eple slik jeg ikke blir så fort sulten igjen?

Skulle gjerne syklet til jobb, men barnehagen åpner 07.00 og jeg begynner på jobb 07.30 så rekker ikke å sykle til jobb på 30 min. Er ett stykke fra bhg til jobben min. Men jeg går mye turer med barna, men det blir jo i rolig tempo siden de ikke går så fort. Men skal få til trening hjemme, litt trening er vel bedre enn igjen trening?:)

Er avhengig av cola og drikker altfor mye av det. Klarer nok ikke å slutte med cola på en dag så går over til cola zero, men tenker da at en stor flaske (1,5 liter?))i uken er maks av hva jeg skal tillate meg.

Hi

Skrevet

2 knekkebrød og ett eple tenkte jeg å spise til lunsj nå snart. Men kanskje jeg burde spise 3 knekkebrød og ett eple slik jeg ikke blir så fort sulten igjen?

Skulle gjerne syklet til jobb, men barnehagen åpner 07.00 og jeg begynner på jobb 07.30 så rekker ikke å sykle til jobb på 30 min. Er ett stykke fra bhg til jobben min. Men jeg går mye turer med barna, men det blir jo i rolig tempo siden de ikke går så fort. Men skal få til trening hjemme, litt trening er vel bedre enn igjen trening? :)

Er avhengig av cola og drikker altfor mye av det. Klarer nok ikke å slutte med cola på en dag så går over til cola zero, men tenker da at en stor flaske (1,5 liter?))i uken er maks av hva jeg skal tillate meg.

Hi

Det viktigste når man skal gå ned i vekt er ikke hva du spiser men hvor ofte du spiser! Sett tlf til og ringe med alarm hver gang det er gått 2-3 timer siden sist måltid, spis smått men ofte, da merker du også at søtsuget forsvinner etter hvert som magen vender seg til og spise riktig :) Jeg har selv gått ned 15 kg på den måten, spis grønt som største delen av ett hovedmåltid, spis eple, salat, Nutrilett bar etc som mellom måltid. Og sist men absolutt ikke minst; mosjoner! Bruk rockeringen din, 100 ganger hver vei, tren effektivt hjemme ca 45 min inkl oppvarming annenhver dag. Og sørg for og spise for eksempel noen skiver kjøttpålegg uten brød eller drikk en kakaomelk rett etter trening for og bygge opp musklene du har trent. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...