Gå til innhold

"Barn trenger risikolek"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg sier til mine barn: Det er de friskeste og tøffeste barna som får skader! 

Skrevet

Ja, innen rimelighetens grenser. Datteren min på tre får lov å galoppere på ponnien sin selv om hun kan falle av, men ikke uten hjelm. Hun får klatre, men ikke uten sele om det er høyere enn ca en meter. Hun får skjære grønnsaker med skarp kniv, men ikke uten nøye tilsyn.

Anonymous poster hash: 257e7...c1e

Skrevet

Ja, innen rimelighetens grenser. Datteren min på tre får lov å galoppere på ponnien sin selv om hun kan falle av, men ikke uten hjelm. Hun får klatre, men ikke uten sele om det er høyere enn ca en meter. Hun får skjære grønnsaker med skarp kniv, men ikke uten nøye tilsyn.

Må hun ha på seg sele for å klatre på lekestativet i barnehagen også?  :/

Skrevet

Må hun ha på seg sele for å klatre på lekestativet i barnehagen også? :/

Nei nei, men i klatrevegg, sånn vi voksne klatrer i!

Skrevet

Må hun ha på seg sele for å klatre på lekestativet i barnehagen også? :/

Nei nei, men i klatrevegg, sånn vi voksne klatrer i!

Åja, og :) haha... ja klatrevegg er noe annet, sender ikke ungen flere meter rett opp uten sikring nei :P

Skrevet

Jeg og søsknene mine bodde i epletrær og andre høye trær når vi var Små :)

Skrevet

Jeg gjør det ennå... Klatrer i slike fine klatretrær straks jeg har sjansen. Men helst på steder der ikke så mange ser meg, får så mange rar blikk ellers :P  Kanskje jeg burde startet en ny idrettsbevegelse: Treklatregrupper? Klatring i fjell/vegg er ikke helt det samme. ;)

Anonymous poster hash: 25397...adc

Skrevet

Jeg gjør det ennå... Klatrer i slike fine klatretrær straks jeg har sjansen. Men helst på steder der ikke så mange ser meg, får så mange rar blikk ellers :P Kanskje jeg burde startet en ny idrettsbevegelse: Treklatregrupper? Klatring i fjell/vegg er ikke helt det samme. ;)

Det gjør jeg også. Treklatring er GØY!! :)

Skrevet

Jeg gjør det ennå... Klatrer i slike fine klatretrær straks jeg har sjansen. Men helst på steder der ikke så mange ser meg, får så mange rar blikk ellers :P Kanskje jeg burde startet en ny idrettsbevegelse: Treklatregrupper? Klatring i fjell/vegg er ikke helt det samme. ;)

Det gjør jeg også. Treklatring er GØY!! :)

Ja!

Gode lekeapparater/hinderløyper gir litt av samme moroa, men ikke like spennende. For eksempel den de har i Dyreparken ved Kristiansand. Heldigvis har jeg små nok unger til at jeg fortsatt får lov til å bli med dem på slik ting. :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har lært ordtaket "man skal ikke hjelpe ungene opp på den første greina", for de som ikke kommer seg opp selv har ikke noe der å gjøre-.

Skrevet

Jeg har lært ordtaket "man skal ikke hjelpe ungene opp på den første greina", for de som ikke kommer seg opp selv har ikke noe der å gjøre-.

Det ordtaket liker jeg :) trollet mitt er ikke redd for noen ting nesten, skal hoppe der det hoppes kan. Klatre og å løpe nedover bakke er gøy. Får jo hjerte i halsen ett par ganger om dagen :P

Skrevet

La barna leke og å lære seg at de faktisk kan falle å slå seg , ikke noe verre enn det. 

Anonymous poster hash: 27ce3...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...