Gå til innhold

Oppdaterer jeg fb for ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vel i gjennomsnitt 4-5 statusoppdateringer hver uke i tillegg til 2-3 bilder. Er jeg en plagsom fb-venn? (vil si at det jeg poster er litt småfestlige ting, ikke eks-antall bilder og statuser om middager og unger).

Anonymous poster hash: 39aae...b2d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig for meg å si, noen er bare slitsomme, andre er morsomme. Ikke lett å si med mindre du er på vennelisten min ;)

Gjest Morn du
Skrevet

Nei, synes da ikke det. Hvis det var 4-5 per dag, ville jeg sagt ja.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg har en på vennelisten som oppdaterer daglig enten med bilder eller tekst og det er en av dagens høydepunkt siden hun har en utrolig skarp penn.

Så har jeg en som også oppdatere daglig som bare er slitsomt og navlebeskuende.

Så det er helt umulig for oss å si hvilke kategori du kommer under.

Jeg syns du skal oppdatere og skrive det du vil, om det er noen har problemer med det kan de jo skjule deg.

Skrevet

det handler mer om kvalitet enn kvantitet for meg, så det er vanskelig å si om du er plagsom eller ikke. Men jeg vil si sannsynligvis ikke. De som er plagsomme på min liste har flere på samme dag...

ofte om det samme om igjen og om igjen.

Skrevet

Kommer helt an på hva det står i statusen og hva slags bilder du legger ut, det ;) er det litt snert i det, humor, noe verdt å dele osv så er det bare koselig :)

Venninna mi fx, hun legger ut bilder daglig av babyen sin. Ting som kun foreldre evnt besteforeldre syns er stas.. Baby som spiser, baby som sover, som leker, som smiler..etc.. Ting vi andre egentlig gir ganske blanke i siden vi ser det daglig med våre egne unger.

Naboen legger ut 3-4statuser daglig og det er som regel bare fjas.. "Spareribs..nam nam", "må finne senga", "natta", "tar meg en løpe tur"(han er elendig i orddelingsreglene), "skål".. Ja, dere ser tegninga..

Forbanna irriterende, men kan ikke akkurat hide/blokke heller for de spør ofte "så du bildet jeg la ut i går?", "leste du hva jeg gjorde...?"

Blæææh ;)

Anonymous poster hash: 7b834...399

Skrevet

Bare det ikke blir for mye "seeeee hvor perfekt livet mitt er *lykke lykke* blinkesmilefjeshjertehjerte* så går det jo greit. Noen ganger synes jeg akk det er litt slitsomt. Men poster du morsomme ting osv og.. så er det sikkert ok?:) gjør det du føler for;)

Anonymous poster hash: 68a2a...c38

Skrevet

Bare det ikke blir for mye "seeeee hvor perfekt livet mitt er *lykke lykke* blinkesmilefjeshjertehjerte* så går det jo greit. Noen ganger synes jeg akk det er litt slitsomt. Men poster du morsomme ting osv og.. så er det sikkert ok? :) gjør det du føler for;)

Anonymous poster hash: 68a2a...c38

Enig, det der er av en eller annen grunn utrolig irriterende ;) jeg ER ikke misunnelig... bare så LEI av de der trutmunnansiktene med "jeg nyter livet" tekstene, "alt er så perfekt" "livet kunne ikke vært bedre!" - slike statuser HVER dag blir jeg kvalm av, hehe ;) Men sletter de jo ikke, jeg må jo ha noe å prate om og ;)

Skrevet

Nei synes ikke det :)

Har jo de med 5-10 oppdateringer per dag her, og kanskje 5 bilder av barna eller mat fra forskjellige vinkler :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Alle som poster noe mer enn to ganger pr dag poster for ofte. Dvs har du skrevet en status, og seinere lagt ut bilder, er det to ting. Vent til neste dag med det øvrige du har på hjertet. Dersom du ikke føler trang til å skrive det neste dag, var det ikke viktig nok.

Selv intelligente, interessante og litterært velformulerte folk blir kjedelige den 3-4 gangen på samme dag de poster noe, og særlig hvis de posta 3-4 ting dagen før og dagen før der igjen også...

Skrevet

Hva skal man egentlig fortelle om på facebook? 

Jeg har plutselig tatt avstand fra publisering på nett. Retweeter gjerne artikler jeg finner interessante, eller deler de på facebook, men bilder og mitt personlige liv skriver jeg ingenting om. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive for å unngå å støte andre, blottlegge barnet mitt, blottlegge meg eller superkjedelige statuser. Mitt liv akkurat nå er stort sett bare vær, sommer og barnet mitt.

Liker godt å lage mat og bake, men har forstått det slik at matbilder kan man ikke legge ut, og skriver jeg status om det kan det virke som skryting av meg selv - særlig når jeg baker/lager gode middager ofte. 

Anonymous poster hash: 90317...376
Skrevet

Som flere sier, kommer helt an på hva du skriver. Høres i utgangspunktet ikke ille ut, men om det du deler er sånne visomsord, "trykk liker hvis du er i mot kreft hos barn", "del hvis du synes pedofili er slemt", bilder av mishandlede dyr og barn, og lamme intetsigende ting som "uff, på tide å finne senga" eller "<3 <3 <3 beste kjæresten i verden, er så glad du er i livet mitt <3 <3 <3", så er det for mye uansett. Er det litt sånn morsomme selvironiske betraktninger etc er det passe.

Anonymous poster hash: 07131...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...