Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Har en oppskrift.. der lager man en type sjokoladekrem med bl.a smeltet sjokolade og smør.. Når denne er avkjølt skal dette blandes sammen med pisket krem. Når jeg gjorde dette ble den så flytende :/ Prøvde å bare vende det inn, mem sjokoladen er så tungt å blandet inn. Tips til å holde det litt fastere? Anonymous poster hash: 79d9f...02f
Gjest Leaf Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Bland sammen philadelfiaost, melis og kakaopulver! Nam
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Neeei!! Ellers takk.. Philadelfiaost er det verste jeg vet!! Men jeg spurte egentlig om tips til hvordan man blander den jeg prater om da.. uten at den blir helt flytende:) Men takk for svar.. Anonymous poster hash: 79d9f...02f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Var smøret varmt da det ble blandet med kremen? Anonymous poster hash: ae880...1f3
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Pisket du kremen stiv nok? Anonymous poster hash: 9e60a...dcc
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Nei var ikke varmt. Avkjølte over natten i kjøleskap først:) Jeg tror kremen var stiv nok.. men kanskje ikke .. alltid redd for å overpiske slik at det blir smør :S Anonymous poster hash: 79d9f...02f
Mor Løvehjerte Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Lag sjokoladeganache http://sotesaker.no/inspirasjon/basisoppskrifter/chocolateganache/
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Nei var ikke varmt. Avkjølte over natten i kjøleskap først:) Jeg tror kremen var stiv nok.. men kanskje ikke .. alltid redd for å overpiske slik at det blir smør :S Anonymous poster hash: 79d9f...02f Om det ble rennende så var den nok ikke pisket nok :0) Det skal litt til å lage smør, så ta gjerne i et skikkelig tak Så du kan holde bollen opp ned uten at noe kommer ut. Anonymous poster hash: 9e60a...dcc
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Nei var ikke varmt. Avkjølte over natten i kjøleskap først:) Jeg tror kremen var stiv nok.. men kanskje ikke .. alltid redd for å overpiske slik at det blir smør :S Anonymous poster hash: 79d9f...02f Om det ble rennende så var den nok ikke pisket nok :0) Det skal litt til å lage smør, så ta gjerne i et skikkelig tak Så du kan holde bollen opp ned uten at noe kommer ut. Anonymous poster hash: 9e60a...dcc Tusen takk. Da prøver jeg det neste gang..For den er helt sinnsykt god den kremen!!! Anonymous poster hash: 79d9f...02f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Nei var ikke varmt. Avkjølte over natten i kjøleskap først:) Jeg tror kremen var stiv nok.. men kanskje ikke .. alltid redd for å overpiske slik at det blir smør :S Anonymous poster hash: 79d9f...02f Om det ble rennende så var den nok ikke pisket nok :0) Det skal litt til å lage smør, så ta gjerne i et skikkelig tak Så du kan holde bollen opp ned uten at noe kommer ut. Anonymous poster hash: 9e60a...dcc Tusen takk. Da prøver jeg det neste gang..For den er helt sinnsykt god den kremen!!! Anonymous poster hash: 79d9f...02f Kanskje jeg kan være så frekk å spørre om oppskrift...? Anonymous poster hash: 9e60a...dcc
Gjest Leaf Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 Neeei!! Ellers takk.. Philadelfiaost er det verste jeg vet!! Men jeg spurte egentlig om tips til hvordan man blander den jeg prater om da.. uten at den blir helt flytende:)Men takk for svar.. Anonymous poster hash: 79d9f...02f Ja det gjør du hehe, beklager men leste bare overskriften og leste tips til sjokoladekrem Prøv å varme alt sammen i stedet for å piske den. Det har jeg brukt å gjøre, og funker godt. Bare husk å avkjøle dt godt for så og røre kraftig
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Ja jeg kan dele oppskriften.. dette er en lys sjokoladekrem 150 gr meierismør 1 1/2 plate lys kokesjokolade (jeg brukte melkesjokolade og en liten dæsj mørk kokesjokolade) melis 2 egg 3 dlkremfløte Smelt smør og sjokoladen til fyllet over vannbad. Tilsett så mye siktet melis at det bliren tykk grøt. Rør så inn eggene og sett fyllet til avkjøling. Stivpisk kremfløten og bland den forsiktig inn i den avkjølte kremen. Syns den smaker så godt sjokolade..namnam! Her fylles og dekkes kakem med den kremen Anonymous poster hash: 79d9f...02f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #14 Skrevet 8. juli 2013 Neeei!! Ellers takk.. Philadelfiaost er det verste jeg vet!! Men jeg spurte egentlig om tips til hvordan man blander den jeg prater om da.. uten at den blir helt flytende:)Men takk for svar.. Anonymous poster hash: 79d9f...02f Ja det gjør du hehe, beklager men leste bare overskriften og leste tips til sjokoladekrem Prøv å varme alt sammen i stedet for å piske den. Det har jeg brukt å gjøre, og funker godt. Bare husk å avkjøle dt godt for så og røre kraftig Hehe.. takk.. det var et godt tips. Går også an å teste ut. Tusen takk Hi Anonymous poster hash: 79d9f...02f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #15 Skrevet 8. juli 2013 Ja jeg kan dele oppskriften.. dette er en lys sjokoladekrem 150 gr meierismør 1 1/2 plate lys kokesjokolade (jeg brukte melkesjokolade og en liten dæsj mørk kokesjokolade) melis 2 egg 3 dlkremfløte Smelt smør og sjokoladen til fyllet over vannbad. Tilsett så mye siktet melis at det bliren tykk grøt. Rør så inn eggene og sett fyllet til avkjøling. Stivpisk kremfløten og bland den forsiktig inn i den avkjølte kremen. Syns den smaker så godt sjokolade..namnam! Her fylles og dekkes kakem med den kremen Anonymous poster hash: 79d9f...02f Tuuusen takk! :3 Den høres farlig god ut! Anonymous poster hash: 9e60a...dcc
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #16 Skrevet 8. juli 2013 Ja jeg kan dele oppskriften.. dette er en lys sjokoladekrem 150 gr meierismør 1 1/2 plate lys kokesjokolade (jeg brukte melkesjokolade og en liten dæsj mørk kokesjokolade) melis 2 egg 3 dlkremfløte Smelt smør og sjokoladen til fyllet over vannbad. Tilsett så mye siktet melis at det bliren tykk grøt. Rør så inn eggene og sett fyllet til avkjøling. Stivpisk kremfløten og bland den forsiktig inn i den avkjølte kremen. Syns den smaker så godt sjokolade..namnam! Her fylles og dekkes kakem med den kremen Anonymous poster hash: 79d9f...02f Hvor mange gram sjokolade forresten? Liten eller stor plate? Anonymous poster hash: 9e60a...dcc
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #17 Skrevet 8. juli 2013 Ja jeg kan dele oppskriften.. dette er en lys sjokoladekrem 150 gr meierismør 1 1/2 plate lys kokesjokolade (jeg brukte melkesjokolade og en liten dæsj mørk kokesjokolade) melis 2 egg 3 dlkremfløte Smelt smør og sjokoladen til fyllet over vannbad. Tilsett så mye siktet melis at det bliren tykk grøt. Rør så inn eggene og sett fyllet til avkjøling. Stivpisk kremfløten og bland den forsiktig inn i den avkjølte kremen. Syns den smaker så godt sjokolade..namnam! Her fylles og dekkes kakem med den kremen Anonymous poster hash: 79d9f...02f Hvor mange gram sjokolade forresten? Liten eller stor plate? Anonymous poster hash: 9e60a...dcc Jeg tok det som at det gjaldt 100 g plater.Altså 150 gram sjokolade.. Da brukte jeg ca 120 gram melkesjoko og 30 gram mørk sjoko ;D Anonymous poster hash: 79d9f...02f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #18 Skrevet 8. juli 2013 Ja jeg kan dele oppskriften.. dette er en lys sjokoladekrem 150 gr meierismør 1 1/2 plate lys kokesjokolade (jeg brukte melkesjokolade og en liten dæsj mørk kokesjokolade) melis 2 egg 3 dlkremfløte Smelt smør og sjokoladen til fyllet over vannbad. Tilsett så mye siktet melis at det bliren tykk grøt. Rør så inn eggene og sett fyllet til avkjøling. Stivpisk kremfløten og bland den forsiktig inn i den avkjølte kremen. Syns den smaker så godt sjokolade..namnam! Her fylles og dekkes kakem med den kremen Anonymous poster hash: 79d9f...02f Hvor mange gram sjokolade forresten? Liten eller stor plate? Anonymous poster hash: 9e60a...dcc Jeg tok det som at det gjaldt 100 g plater.Altså 150 gram sjokolade.. Da brukte jeg ca 120 gram melkesjoko og 30 gram mørk sjoko ;D Anonymous poster hash: 79d9f...02f Nam! Anonymous poster hash: 9e60a...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå