Gå til innhold

Faen ta hele sommerferien!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unger i nabolaget som hyler,skriker og roper ute til langt på kveld!

Vekker unga mine flere ganger!!!

Oh foreldra er ute med de,men ber dem ikke dempe seg!!!

Hælvetes ferietid, ferie er jaggu ikke avslapning!!!

Anonymous poster hash: 4297f...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du ifra!

Anonymous poster hash: e5260...576

Skrevet

Ta deg en is og avkjøl deg litt, du. :-)

Er det så innmari krise om ikke barna dine sovner like tidlig nå da, siden det er nettopp sommerferie?

Anonymous poster hash: b3dda...6dd
Skrevet

No er det ei stund enda til du kan forvente stille nabolag.

Enten må du nok flytte til skogs, eller så må du godta at naboane dine nyt sommaren.

Skrevet

jeg er ikke HI,men kan til en viss grad forstå frustrasjonen (men kanskje ikke nødv. å bli såååå forbannet?)

Det er jo ikke alle som har ferie helt enda da.. Mine barn, f.eks., må tidlig opp ei uke til før vi får ferie...

Skrevet

Håper du husker deg selv som barn? Men ja, er til en viss grad enig med at unger nå til dags ikke pokker vet å begrense hylet sitt. :(

Skrevet

Litt må man tåle, men kan selv bli irritert hvis det blir for mye.

Nå bor heldigvis vi en plass med lite folk og naboer da ;)

Mine barn får ikke være oppe sent hver dag selv om det er ferie, prøver å ha litt rutiner, samt at de blir mindre samarbeidsvillige og vi går helt bort fra de faste leggetidene :P

Så de dagene de legger seg til vanlig tid og det er barn utfor som bråker, så er det litt frustrerende i forhold til at det kan bli vanskelig å få de til å sove, men går som regel greit..

Det jeg reagerer på er de som lar barna sine være ute til midnatt (barneskolealder), synes det er litt voldsomt.

Anonymous poster hash: f7227...839
Skrevet

Barna mine er små, typ baby og halvannet, så de forstår seg ikke på ferie ennå, og er helt skutt når kl nærmer seg 19 uansett, så å holde dem oppe lenger går ikke. Og får de ikke den søvnen de trenger, blir det fryktelig dårlig stemning dagen der på. Selvom det er ferie for mange nå, betyr ikke det at det er fri fra folkeskikk heller.

Og for meg er det ikke folkeskikk å stå sånn å hyle og skrike og bære seg i halvannen time så sent på kvelden!

(og nei, det er ikke folkeskikk når man banner sånn som meg heller, men jeg er forbanna etter halvannen uke med hyl fra andres unger og oppvåkning på mine egne som ikke får sove).

Det burde vært regler på sånt, og det er det vel også, men det hjelper fint lite at det skal være stille fra kl 22 rundt her, når de står og skriker høylydt så ingen får sove.

Forøvrig er det ikke bare jeg som reagerer heller. Forbipasserende titter rart på disse jeg prater om.

Jeg syns det er merkelig at foreldrene til disse barna, som jo er ute i hagen sammen med dem, ikke snakker til dem i det hele tatt sånn som de bråker når klokka er såpass ut på kvelden. Det er faktisk ikke alle som har ferie ennå!

HI

Skrevet

Det er sommer og ferie! La nå barn og voksne få kose seg ute uten at slike grinete kjerringer som deg skal klage. Hvis det er så forferdelig så får du kjøpe deg ett hus langt uti skogen, da slipper du naboer.

Skrevet

Alltid det samme svaret: Flytt langt ut i skogen!

Hva skjedde med folkeskikk?

HI

Skrevet

Kan du ikke bare gå bort til naboen og snakke med de?

Normal leking og litt støy fra det må du tåle på denne tiden, men hvis de bråker ekstremt er det lov og høre om de kan dempe seg litt

Anonymous poster hash: 0a4f3...1ef

Skrevet

Nå er det regler som sier noe om når det skal være stille og det er IKKE klokka 19:00, du må nok bare leve med det. Man kan jo også snu det slik at det er du som er plagsom for naboene da du ønsker å begrense hva naboene gjør såpass tidlig på kvelden. Det er nå engang slik at alle mennesker må forholde seg til omgivelsene, eller mener du at du er jordens univers slik at alle må leve sine liv tilpasset deg?

Anonymous poster hash: a9e88...857

Skrevet

Kan du ikke bare gå bort til naboen og snakke med de?

Normal leking og litt støy fra det må du tåle på denne tiden, men hvis de bråker ekstremt er det lov og høre om de kan dempe seg litt

Anonymous poster hash: 0a4f3...1ef

Selvfølgelig er normal lek og støy greit, det er vel noe alle gjør fra tid til annen.

Men dette er snakk om 4 barn som står rett opp og ned i hagen og skriker høylydt (roper altså, ikke gråter).

Og dette har de gjort hver kveld i halvannen uke mens foreldra bare overser de.

Skulle tro de hadde konkuranse i hvem som kan rope høyest, og det begynner å bli slitsomt.

Jeg får ikke gått ut og prata med de nå, jeg kan ikke gå fra barna mine.

Men kan gå bort i morgen på dagtid og ta en prat med foreldrene.

Steller jeg meg utafor hos meg selv og roper til dem, er jeg jo ikke noe bedre selv, og i tillegg vekker jeg ungene...

hi

Skrevet

Nå er det regler som sier noe om når det skal være stille og det er IKKE klokka 19:00, du må nok bare leve med det. Man kan jo også snu det slik at det er du som er plagsom for naboene da du ønsker å begrense hva naboene gjør såpass tidlig på kvelden. Det er nå engang slik at alle mennesker må forholde seg til omgivelsene, eller mener du at du er jordens univers slik at alle må leve sine liv tilpasset deg?

Anonymous poster hash: a9e88...857

Nå er det faktisk ikke bare jeg som reagerer på disse ungene, og det er heller ikke bare jeg som har små barn som sover på den tiden i dette nabolaget, så nei, dette handler ikke om at jeg er jordens univers. For en idiotisk ting å si!

HI

Skrevet

Om noen få år er det dine unger som har sommerferie og hyler til langt på kvelden, mens noen nye naboer har baby og synes dine barn er verdens mest irriterende. Det å få fjernet bråk fra barn i et nabolag er nok vanskelig... Men prøv å prat med de og se hva de sier! :-)

Ps! Jada, DINE unger kommer seff ikke til å oppføre seg sånn når de blir eldre... Yeah, right ;-)

Anonymous poster hash: c5be7...bdb

Skrevet

Om noen få år er det dine unger som har sommerferie og hyler til langt på kvelden, mens noen nye naboer har baby og synes dine barn er verdens mest irriterende. Det å få fjernet bråk fra barn i et nabolag er nok vanskelig... Men prøv å prat med de og se hva de sier! :-)

Ps! Jada, DINE unger kommer seff ikke til å oppføre seg sånn når de blir eldre... Yeah, right ;-)

Anonymous poster hash: c5be7...bdb

Jovisst kommer mine unger til å prøve seg på noe sånt de også, men jeg kommer ikke til å bare overse de!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...