Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Leter etter bøker som ikke er for kjipe for oss voksne å lese... "Emma sitter på potte" og "Rudolf pusser tenner" er liksom ikke helt de mest fengende titlene, og Albert Aaberg og ole brum spyr jeg av. Det finnes ikke noe fantasy-lignende for småbarn? Har blitt tipset om mamma mø, og har noen litt festlig om krokodille knut med store glefsende tenner, andre forslag? Hvordan er pulverheksa? Finnes det noen kule eventyrbøker med fine tegninger for de minste? Anonymous poster hash: de197...bc5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Hva med "Charlie og Lola" f.eks? Synes de er litt morsomme. Anonymous poster hash: 28de3...315
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Leter etter bøker som ikke er for kjipe for oss voksne å lese... "Emma sitter på potte" og "Rudolf pusser tenner" er liksom ikke helt de mest fengende titlene, og Albert Aaberg og ole brum spyr jeg av. Det finnes ikke noe fantasy-lignende for småbarn? Har blitt tipset om mamma mø, og har noen litt festlig om krokodille knut med store glefsende tenner, andre forslag? Hvordan er pulverheksa? Finnes det noen kule eventyrbøker med fine tegninger for de minste? Anonymous poster hash: de197...bc5 Barnebokblogg.blogspot.com Anonymous poster hash: d832b...a32
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Bukkene Bruse på badeland er veldig morsom, anbefales Sjøormen Ruffen, av Tor Åge Bringsværd, med fantastiske tgninger av Thore Hansen Dunderlybøkene ermorsomme, om monstre som bor i skjul på et hemmelig sted som heter Dunderly, og alt det morsomme de finner på der Pulverheksa er også gøy, men man går litt lei siden de samme figurene er med i hver bok. Men mye bra ordspill og dobbeltbetydninger for de voksne, som går over hodet på små barn Andre Bjerkes morovers og litt i samme gate Mormors gebiss av Jakob Martin Strid Pippi er jo en vinner! Det lille spøkelset Laban, kanskje? Her har Karsten og Petra-bøkene vært populære, men de er litt dølle for voksne altså For de litt større: Otto Monster av Jon Ewo Garmanns sommer av Stian Hole Doktor Proktor-bøkene av Jo Nesbø Ole lund Kirkegaard: Gummi-Tarzan Kurt-bøkene til Erlend Loe Anonymous poster hash: 715a3...10b
pip pip Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Hvor gamle er barna? Min på 3 (jente) liker Bukkene bruse på badeland Den store pære Den ville ungen
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Hvor gamle er barna? Min på 3 (jente) liker Bukkene bruse på badeland Den store pære Den ville ungen Hun er *kremt* ca minus en måned *rødme* Men jeg innreder barnerom og har lyst å begynne å fylle bokhylla, jeg elsker bøker selv... Tenkte i første omgang fra 0-3 år? Anonymous poster hash: de197...bc5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Takk for gode tips forresten Anonymous poster hash: de197...bc5
GrønnBanan Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 "Gruffalo" og "Lille Gruffalo" har vært favoritter på småbarnsavdelingen hvor jeg jobber:)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Små barn pleier å like Ludde-bøkene veldig godt. Anonymous poster hash: 715a3...10b
pip pip Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Hvor gamle er barna? Min på 3 (jente) liker Bukkene bruse på badeland Den store pære Den ville ungen Hun er *kremt* ca minus en måned *rødme* Men jeg innreder barnerom og har lyst å begynne å fylle bokhylla, jeg elsker bøker selv... Tenkte i første omgang fra 0-3 år? Anonymous poster hash: de197...bc5 Hihi det er aldri for tidlig med litt shoppig;) Nei nøff er en bok vi har lest mye tidligere:)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Jenta mi har elsket bøkene om Moi fra Dunderly-serien. Har lest i dem fra hun var 10 mnd og leser dem fortsatt nå når hun er 2,5 år. Ellers har bøker med korte tekster og fargerike bilder fenget mest til nå (med stive sider så hun har kunnet bla selv fra hun var ganske liten). Men plutselig har hun fått skikkelig sansen for Pulverheksa, er stort sett det vi leser hver kveld for tiden. Anonymous poster hash: be663...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå