Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Han har i evigheter lovet oss en stor sum når han fikk solgt huset. Har spurt "blir ikke det bra?" osv, sånn at vi liksom har takket og lovprist han for disse pengene i evigheter. Nå når huset er solgt har det blitt merkelig stille. Pengene skulle brukes på bil, noe vi virkelig trenger med to små babyer. Her om dagen brakte han pengene på bane og sa at de var kommet. Jeg følte meg fristet til å hinte litt og begynte å snakke om en bil vi hadde sett på. En god deal. Da begynner han å si at mine foreldre også burde sponse litt osv. Enda vi har fått masse hjelp fra dem tidligere. Fem minutter etterpå skryter han av at han nå har betalt inn flere hundre tusen på boliglånet og nesten en million på egen sparekonto. Samboer tror han bare har overdrevet og lovt oss penger uten å stå for det. Jeg synes i såfall det er helt sykt gjort. Det har heller ikke skjedd noe som skulle tilsi at han er fornærmet på oss eller at vi ikke fortjener den hjelpen. Jeg synes det er direkte uærlig og ufint at han har skrytt av denne summen i evigheter og fått oss til å vise takknemlighet for den, for så å gå tilbake på sitt ord. Er jeg helt på jordet? Anonymous poster hash: 7b2d7...cc9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Nei, du er ikke på jordet. Men samtalen må sønnen ta med sin far... Anonymous poster hash: 7b0ca...399
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Det er grunnen til at jeg ikke tar lignende som noen sier for gitt før jeg evt ser at ord har ført til handling. Erfaring, dessverre... Men helt enig med deg, HI, det er både ufint og uærlig av ham å love noe slikt for deretter å ikke gjennomføre det. Hadde han sagt direkte at han hadde ombestemt seg, så hadde det vært en ærlig sak, men det å plutselig bare "snu" og si at dine foreldre skal gi dere noe også, det blir for dumt, for da setter han plutselig forutsetninger for gaven som han aldri har nevnt tidligere. På sitt beste er det veldig ubetenksomt og unødvendig av ham å skape forventninger han ikke har tenkt å innfri - og på toppen av det hele risikere å skade forholdet til sin sønn og hans familie. Anonymous poster hash: 0a3f3...c3b
3 i april Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Nei du er ikke på jordet, det er det svigerfar som er. Men du må ikke bevege deg inn i minefelltet for om det smeller ja da smeller det. Dette er en prat som din samboer må ta, du må ikke blade deg inn i dette. Men rart om han driver og lover dere en masse med penger og så gidder han ikke og gi dere en eneste krone..Så siden han ikke holder det han lover så trenger heller ikke dere det. Feks om dere har lovet han og hjelpe ham med noe, så er det bare og trekke seg...
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Åh, jeg forstår frustrasjonen din alt for godt. Her har svigerfar gjort samme greia opptil flere ganger. Mannen tror på han hver gang stakkar, men jeg har lært. Fryktelig ufint, men det er mannen din som må ta det opp med han.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Takk for svar Ja altså, tenkte at samboer skulle ta den samtalen uansett. Men han er så vant til å bli skuffet av foreldrene at han finner seg i det.. Jeg akter likevel ikke å la det gå ubemerket hen om han ikke sier noe. For dette er bare dråpen. Og jeg synes det er helt forkastelig å få oss til å utvise takknemlighet flere ganger (ved å stadig bringe det på bane og skryte av det til andre!), for så å sitte grisk igjen med så mye på sparekonto. Når vedkommende i tillegg skryter av at han er så raus ovenfor barna sine, så synes jeg det blir helt feil. For sannheten er at enhver gave har en pris og at han i realiteten egentlig er ganske så gjerrig. Hadde aldri forventet å få noe fra den kanten om det ikke var blitt sagt så mange ganger. Så ja, om det ikke blir noe bil på oss, så orker ikke jeg å finne meg i så mye fra den kanten lenger. Har sett nok dårlige karaktertrekk fra tidligere, men et sted går faktisk grensen. HI Anonymous poster hash: 7b2d7...cc9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Kom over det! To voksne mennesker i jobb, bør da klare å skaffe seg en grei bil av egen inntekt! Anonymous poster hash: 5274b...dc5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Kom over det! To voksne mennesker i jobb, bør da klare å skaffe seg en grei bil av egen inntekt! Anonymous poster hash: 5274b...dc5 Hvor står det at begge er i jobb? Den ene av oss er faktisk student. Så vit hva du snakker om før du kommer med din "tough love". HI Anonymous poster hash: 7b2d7...cc9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Neste gang han lover dere noe kan du jo si: Ja, ja. Det blir vel som de pengene vi skulle få når du solgte huset. De venter vi ennå på. Anonymous poster hash: 76ff4...97b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Har han lovet dere noen bestemt sum? Det er veldig ulikt hva folk legger i det begrepet. Noen tenker på 5.000,- andre på 500.000,-. Det er jo en viss fare for at dere har forventet en større sum enn det han har ment slik at han ser at den bilen dere har tenkt å kjøpe er mye dyrere enn det han hadde tenkt å bidra med. Regn aldri med å få pengegaver før pengene står på konto. Anonymous poster hash: 5183a...e32
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Vet du hva- kjipt for dere, men det er hans egne penger. Surt for dere at han ikke holdt det han lovet, men likevel synes jeg ikke dere kan regne disse pengene som deres før dere faktisk har fått dem. Jeg synes absolutt ikke dere kan si noe. Og er enig med anonym over som sier dere er voksne mennesker, jobb og tjen egne penger! Anonymous poster hash: cd389...69a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 Har han lovet dere noen bestemt sum? Det er veldig ulikt hva folk legger i det begrepet. Noen tenker på 5.000,- andre på 500.000,-. Det er jo en viss fare for at dere har forventet en større sum enn det han har ment slik at han ser at den bilen dere har tenkt å kjøpe er mye dyrere enn det han hadde tenkt å bidra med. Regn aldri med å få pengegaver før pengene står på konto. Anonymous poster hash: 5183a...e32 Altså han har sagt utallige ganger "dere skal få 50 000 kr til bil." Så vi har ikke funnet opp summen selv. Og han har dessuten hjulpet svigersøstra mi med bilkjøp flere ganger. Han sitter godt i det økonomisk for å si det sånn. Og vi har alltid vært selvhjulpne tidligere. HI Anonymous poster hash: 7b2d7...cc9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Neste gang han lover dere noe kan du jo si: Ja, ja. Det blir vel som de pengene vi skulle få når du solgte huset. De venter vi ennå på. Anonymous poster hash: 76ff4...97b Synes dette var et godt tips. Jeg hadde nok ikke spurt etter pengene, og siden din samboer er vant til å bli skuffet over faren så var vel heller ikke dette uventet ? Anonymous poster hash: 704d9...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå