Gå til innhold

å gifte seg flere ganger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner hadde sitt andre store kirkebryllup med hvit kjole og gaver og selskap og full pakke denne helga.

For meg er ett slikt bryllup en en gangs greie. Skal man gifte seg igjen synes jeg det passer seg å gjøre det litt i det stille.

(Dette har ikke noe med religion å gjørr. Jeg er ateist. )

Anonymous poster hash: 368d5...58c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende det er første gangen til brudgommen da............

min søster har giftet seg 2 ganger med kirkebryllup, fest og hele opplegget andre gangen var fordi mannen ønsket å gifte seg slik han hadde jo ikke vært gift og gjort det før.

Min søster kunne tenkt seg det mer stille men var villig til å gjøre det slik for at han skulle få oppleve det.

Jeg er skilt og gifter jeg meg noen gang igjen vil jeg gjerne gjøre det fullt ut, brudekjole, kirkebryllup (om en ikke et stor og fancy fest) eller reise bort og gjøre det litt mer fancy slik.Første bryllupet mitt hadde jeg vanlig sommerkjole, giftet meg på tinghuset og hadde lunsj med nærmeste familie (foreldre og søsken)

Er det greit at jeg vil gjøre det større og mer riktig om jeg gjør det nå siden jeg ikke hadde det slik første gang?

La folk få gifte seg slik de vil enten de ønsker stor fest og feiring eller stille og rolig, det er tross alt deres dag og de som skal feire. Om du ikke ønsker å ta del av det (om invitert) fordi det føles feil for deg så får du heller la være å dukke opp da

Anonymous poster hash: 42656...214
Skrevet

min søster har giftet seg 2 ganger med kirkebryllup, fest og hele opplegget andre gangen var fordi mannen ønsket å gifte seg slik han hadde jo ikke vært gift og gjort det før.

Min søster kunne tenkt seg det mer stille men var villig til å gjøre det slik for at han skulle få oppleve det.

Jeg er skilt og gifter jeg meg noen gang igjen vil jeg gjerne gjøre det fullt ut, brudekjole, kirkebryllup (om en ikke et stor og fancy fest) eller reise bort og gjøre det litt mer fancy slik.Første bryllupet mitt hadde jeg vanlig sommerkjole, giftet meg på tinghuset og hadde lunsj med nærmeste familie (foreldre og søsken)

Er det greit at jeg vil gjøre det større og mer riktig om jeg gjør det nå siden jeg ikke hadde det slik første gang?

La folk få gifte seg slik de vil enten de ønsker stor fest og feiring eller stille og rolig, det er tross alt deres dag og de som skal feire. Om du ikke ønsker å ta del av det (om invitert) fordi det føles feil for deg så får du heller la være å dukke opp da

Vet du hva? Jeg blir så lei sånne skinnhellige folk som deg som skaø overtolke og overakseptere alt...

Jeg ønsker ikke å nekte noen noe eller å presse dem til å tenke som meg. Jeg siee hva jeg mener og spør hva andre mener. Enkelt og greit.

Skrevet

Da må du tåle å høre hva andre mener, da ;) 

Jeg ( og partner) hadde lite bryllup første gang, men større andre gang. Det føltes riktig i vårt tilfelle. 

Skrevet

Som hun andre over sier. Det kan være den første gangen for brudgommen/bruden. Så fordi den ene har hvert gift så skal den andre parten ikke få oppleve sitt eget bryllup?

Kan du komme med din mening så kan vi andre skrive akkurat det vi mener tilbake. Jeg syns det bare er koselig med bryllup selv om det er 1,2,3,4 og 5 gangen ;)

Anonymous poster hash: 2012f...bfc

Skrevet

Da må du tåle å høre hva andre mener, da ;)

Jeg ( og partner) hadde lite bryllup første gang, men større andre gang. Det føltes riktig i vårt tilfelle.

Om det jeg spør om, ja. Ikke at de skal bestemme hva jeg skal mene eller spørre om :-)

Jeg mener det er teit å holde det ene store bryllupet etter det andre, men det betyr ikke at jeg spør bruden om hun skal ha disse bildene i samme album som de forrige.... jeg bare spør på ett anonymt forum om hva andre tenker.

Skrevet

Kanskje du ser annerledes hvis du finner din livspartner for andre gang? Synes folk skal gjøre det som passer dem uten å bry seg så mye om hva andre mener.

Skrevet

Kanskje du ser annerledes hvis du finner din livspartner for andre gang? Synes folk skal gjøre det som passer dem uten å bry seg så mye om hva andre mener.

Nei. Jeg er skilt og har funnet mannen i mitt liv etterpå. Jeg har gitt løftet en gang. Invitert familie og venner og fått gaver en gang.

Dersom jeg og samboer plutselig får ett akutt gifte behov kommer vi til å gå på rådhuset og så invitere til fest (ikke bryllup og gaver)

Skrevet

Jeg synes også det er merkelig å skulle gifte seg to ganger i kirke med full pakke.

Har selv giftet meg bare en gang og det var på tinghuset.

Ikke godt å si hva jeg hadde gjort om jeg ble skilt og etterhvert funnet en ny jeg ville gifte meg med :P

Men hadde jeg allerede hatt kirkebryllup og alt, så hadde det nok blitt et lite og "stille" bryllup.

Når det er sagt så er det vel sånn at de fleste drømmer om å bare gifte seg en gang, men kan likevel være uheldig og ende opp som skilt for så å finne en de virkelig passer sammen med. Og da kan jeg jo forstå at de vil feire det "skikkelig". Blir det en 3 gang derimot, så hadde jeg himlet med øynene :P

Anonymous poster hash: 888e7...f86
Skrevet

Min far har trampet opp kirkegulvet 4 ganger! Må innrømme at jeg sliter med å ta han alvorlig... ;)

Skrevet

Min far har trampet opp kirkegulvet 4 ganger! Må innrømme at jeg sliter med å ta han alvorlig... ;)

Min slår din! ;) Han har vært gift 5 eller 6 ganger, og ikke gjort det i det stille noen av gangene!

Anonymous poster hash: 1e41e...6ba

Skrevet

Min slår din! ;) Han har vært gift 5 eller 6 ganger, og ikke gjort det i det stille noen av gangene!

Man skulle tro det ble litt pinlig etterhvert!??
Skrevet

Huff, mennesker som gifter seg sånn som dere skriver gang på gang har jeg ikke sansen for men når folk gifter seg for 2 gang tenker jeg at det gjør vel ikke noe om de har hvit kjole, stort bryllup etc men personlig ville jeg synes det var pinlig at foreldre, venner og familie til den som tidligere hadde giftet seg skulle kjøpe store gaver etc for 2 gang. Tror jeg hadde skrevet i innbydelsene at jeg ville feire kjærligheten til ..... uten gaver av noe slag! 

Skrevet

Man skulle tro det ble litt pinlig etterhvert!??

Huff, ja, ikke sant! Men jeg har ikke hørt ett eneste ord om at det er pinlig fra han i hvert fall :) Litt søtt er det jo også da. 

Skrevet

Vet du hva? Jeg blir så lei sånne skinnhellige folk som deg som skaø overtolke og overakseptere alt...

Jeg ønsker ikke å nekte noen noe eller å presse dem til å tenke som meg. Jeg siee hva jeg mener og spør hva andre mener. Enkelt og greit.

Hehe det er jaggu første gang jeg har blitt kalt skinnhellig. 

Men jeg må si jeg ikke helt skjønner hva i mitt svar du hisset det så veldig opp over.

Du delte din mening om saken jeg delte min. Og jeg sa hva jeg mente nettopp fordi du spurte. Men kan hende du kun ventet at alle som svarte deg skulle være helt enig med deg hva vet jeg.

Skrevet

Jeg er bare i tredveårene men allikevel er jeg nok litt gammeldags og tradisjonell når det kommer til sånt her..

Når man gifter seg første gang er det jo ikke så rart at mange ønsker "full pakke". Hvit/lys brudekjole er liksom tegnet på uskyld, og er man på runde 2 er man ikke akkurat spesielt uskyldig lenger. Kirkebryllup er for meg å stå foran Gud og sine nærmeste å love evig troskap. Har man brutt dette løftet en gang er det litt rart å velge denne løsningen igjen. Men dette gjelder nok bare for de som tar dette like bokstavlig som meg. Men om det er mannens første bryllup og han ønsker å gifte seg i kirken, så for all del..

Men personlig ville jeg nok valgt et lite bryllup og hatt på meg en enkel kjole. Kan godt være lys men ikke "typisk" brudekjole...

Anonymous poster hash: ea5b3...08a

Skrevet

Ei jeg kjenner hadde sitt andre store kirkebryllup med hvit kjole og gaver og selskap og full pakke denne helga.

For meg er ett slikt bryllup en en gangs greie. Skal man gifte seg igjen synes jeg det passer seg å gjøre det litt i det stille.

(Dette har ikke noe med religion å gjørr. Jeg er ateist. )

Selv om det ikke passer for deg så kan vel andre gjøre det??

Hilsen en som aldri har vært gift

Anonymous poster hash: 1d6fe...604

Skrevet

Jeg giftet meg hos sorenskriver første gangen. Hadde brudekjole da og fest med ca 30 gjester, jeg kjente cirka 10 av dem siden alle unntatt min mor var eksmannens slekt og venner. Lovet evig troskap ja, ikke foran prest, men foran gjestene osv. 6 år senere var eksmannen utro med flere og la skylda for det på meg. Nå er jeg forlovet med ny mann som fungerer som far for mine barn fra før, samt at vi har et felles barn. Vi skal gifte oss til våren og skal ha full pakke med stort kirkebryllup osv. Skal ikke ha hvit kjole, men samekofte, så det med "uskyldighet" er ikke noe problem :D Samboer har aldri vært gift før, og når det gjelder gaver osv så er det kun min mor som vil overvare begge bryllupene, resten av gjestene har ikke vært i bryllup nr 1.

Anonymous poster hash: f2003...7a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...