Gå til innhold

Ikke dekk til åpningen til barnevognen med tepper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å dekke til åpningen under kalesjen på barnevognen kan være direkte livsfarlig for barnet. 

Husk å sjekke temperaturen under kalesjen innimellom og ikke la vognen stå i sola. Når det er varmt kan du bløte et hvitt håndkle og legge over kalesjen, det vil kjøle ned vognen litt. 

Les gjerne denne: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Mer-bekymret-for-tett-barnevogn-enn-varm-bil-7248497.html#.Udky7z6RMZQ 

Videoannonse
Annonse
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Da mener du vel de som dekker til hele åpningen?

Skrevet

Som jeg forstår det: Ja. Men: Kontroller alltid temperaturen til den lille og inni selve hetta til vognen. Helseteppe over åpningen er vel uansett ikke nødvendig? Jeg tror det handler mer om vaner og hva man tror man bør enn hva som faktisk er nødvendig. 

Skrevet

Bruker ikke teppe over åpningen i det hele tatt. Bedre og bruke en solskjerm istedetfor:)

Skrevet

Er helt utrolig hvor mange tilbakestående folk som går rundt og triller på barna sine med tykke tepper som dekker hele åpningen. Eller som setter fra seg ei vogn med sovende barn midt i solsteiken. Jeg sier ifra hver gang!

Anonymous poster hash: fbcec...1eb

Skrevet

Er helt utrolig hvor mange tilbakestående folk som går rundt og triller på barna sine med tykke tepper som dekker hele åpningen. Eller som setter fra seg ei vogn med sovende barn midt i solsteiken. Jeg sier ifra hver gang!

Anonymous poster hash: fbcec...1eb

Utrolig bra at du sier ifra! Kan være overveldende å være nybakte foreldre og lett å glemme - særlig om man har blitt lært dårlige vaner - som disse teppene over åpningen egentlig er.

Skrevet

Nei! Sier du det? Dette har vi ikke hatt 417 tråder om siste måneden, så det var jeg virkelig ikke klar over!

Anonymous poster hash: c046f...021
Skrevet

Nå er dte vel bare her inne det ikke finnes en mellomting i noe som helst, tror jeg.

Deyt går helt fint å ha et lett teppe halvveis foran åpningen for å skjerme for solen, mens resten av åpningen er, nettopp, åpen. Og så åpner man bakluka i samme slengen, så blir det fin gjennomlufting der. Legger man ungen i lette klær også, så dauer de da aldeles ikke.

Solparasoller funker ikke der det blåser stikker og strå, ser du, så da tyr man til et teppe. Men det er nå bare her inne jeg har hørt om folk som dekker hele åpningen, for jeg har aldri sett noen som gjør det. Alle jeg har sett har stooor åpning for lufting, og de fleste åpner bak også.

Ikke alle er dumme som brød, selv om det kan virke sånn her inne.

Anonymous poster hash: ed978...95c
Skrevet

Når det gjelder å si fra - når jeg var på ferie i sydlige strøk hadde jeg ikke hatt annet å gjøre om jeg skulle gitt beskjed hver gang jeg såg noen som hadde tette tepper over vognåpningen.

Jeg er ikke hysterisk og mener at et helseteppe løst over halve åpningen ikke medfører noen fare (vogner skal selvsagt aldri stå i stekende sol), men mange av de vi såg hadd nærmest hermetisk lukket enhver lufteåpning.

Skummelt og veldig lite tenkt av foreldre.

Anonymous poster hash: 7d946...945

Skrevet

Nei! Sier du det? Dette har vi ikke hatt 417 tråder om siste måneden, så det var jeg virkelig ikke klar over!

Du har telt? Imponerende. Det er åpenbart nødvendig å informere om dette og som du kanskje ikke er klar over så kommer det stadig nye folk til her og ikke alle har fått med seg de 417 trådene du har lest. 

Skrevet

Føler du deg truffet? Sånne påminnelser er tydeligvis ikke nok for enkelte da det stadig trilles barn med tildekte vogner som om de dør hvis ikke. Ta deg en bolle.

Anonymous poster hash: 2d997...3f8

Skrevet

Jeg bruker teppe til solskjerming, men dekker aldri hele åpningen. Og følger selvsagt med på at ungen har det bra der inne, og har god luft.

Skrevet

Nå er dte vel bare her inne det ikke finnes en mellomting i noe som helst, tror jeg.

Deyt går helt fint å ha et lett teppe halvveis foran åpningen for å skjerme for solen, mens resten av åpningen er, nettopp, åpen. Og så åpner man bakluka i samme slengen, så blir det fin gjennomlufting der. Legger man ungen i lette klær også, så dauer de da aldeles ikke.

Solparasoller funker ikke der det blåser stikker og strå, ser du, så da tyr man til et teppe. Men det er nå bare her inne jeg har hørt om folk som dekker hele åpningen, for jeg har aldri sett noen som gjør det. Alle jeg har sett har stooor åpning for lufting, og de fleste åpner bak også.

Ikke alle er dumme som brød, selv om det kan virke sånn her inne.

Anonymous poster hash: ed978...95c

Det er nå ikke alle vogner som har lufteluke i kalesjen da. Og jo, veldig(og altfor) mange dekker hele åpningen. De aller fleste ser tilsynelatende oppegående ut, men på et område svikter visst den fornuftige tankegangen.

Anonymous poster hash: 923e8...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...