Gå til innhold

sove under åpen himmel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er meg med teltinnlegget fra i går. Blir bare oppgitt og enda mer forvirret . Det er meldt strålende vær på Østlandet neste helg så det går kanskje fint å sove under åpen himmel?

Anonymous poster hash: 02cb9...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hyggelig å sove under åpen himmel, men det hadde jeg ikke gjort på en campingplass der andre mennesker tasser rundt og glaner på dere, eller barna kan finne på å stå opp og rusle avgårde på egenhånd uten at så mye som en liten glidelåslyd avslører dem. Det dugger ganske bra også, så det blir veldig rått. På den positive siden, så kommer dere dere tidlig opp, for det er nesten umulig å få sove etter soloppgang!  :)

Ta og øv deg en runde til med teltet, eller stikk og kjøp deg et enklere telt. De koster ikke allverden. 

Eller om du forteller her inne hvilken type telt du har, så er det sikkert noen som kan gi deg noen tips til hvordan det er enklest å få satt det opp. Jeg har satt opp et seksmannstelt aleine, riktignok er det enklere når man er to, og det går det, med litt tålmodighet og systematikk.

Skrevet

Nå syns jeg du troller fælt...

Anonymous poster hash: fa2b9...40d

Skrevet

Er nok best du blir hjemme...,

Anonymous poster hash: 83158...da9

Skrevet

Er nok best du blir hjemme...,

Anonymous poster hash: 83158...da9

Sånne kommentarer kan du spare deg for.

Skrevet

Det er meg med teltinnlegget fra i går. Blir bare oppgitt og enda mer forvirret . Det er meldt strålende vær på Østlandet neste helg så det går kanskje fint å sove under åpen himmel?

Hvis du ikke klarer å lære å slå opp et telt på en uke tror jeg du gjør best i å holde deg hjemme og be svigermor eller noen andre komme å hjelpe deg, i tilfelle det skulle bli nødvendig å utføre teknisk vansklige oppgaver som å åpne en hermetikkboks eller låse ytterdøra.

Anonymous poster hash: 1a697...a4e

Skrevet

Hvis du ikke klarer å lære å slå opp et telt på en uke tror jeg du gjør best i å holde deg hjemme og be svigermor eller noen andre komme å hjelpe deg, i tilfelle det skulle bli nødvendig å utføre teknisk vansklige oppgaver som å åpne en hermetikkboks eller låse ytterdøra.

Oioi. Du er veldig bitter.

Forresten, hvor har jeg skrevet noe om en uke?

Skrevet (endret)

Hvilket telt har du? kanskje noen av oss har det samme teltet.

Det ligger mange teltinstrukjoner på youtube, så det er også mulig du kan finne hjelp der.

Edit: Glemte å svare på spørsmålet. Det går fint å ligge under åpen himmel, men det blir fuktig på morrakvisten. Du må også kjøpe en myggnetting, for det er rimelig mye mygg ute overalt nå om dagen.

Endret av HvittHus
Skrevet

"Det er meldt strålende vær på Østlandet neste helg" skrev du. Neste helg er om en uke.

Klarer du ikke å sette opp et telt klarer du sansynlig vis ikke å legge til rette for en god overnatting under åpen himmel heller.

Skrevet

Eh, fra nå til neste helt blir det jo en uke?

Kan du faktisk tenke deg å bare rulle ut soveposen midt på campingplassen uten noe form for ly?

Spesielt - i beste fall :D

Anonymous poster hash: bbbd8...b98

Skrevet

Hvilket telt har du? kanskje noen av oss har det samme teltet.

Det ligger mange teltinstrukjoner på youtube, så det er også mulig du kan finne hjelp der.

Edit: Glemte å svare på spørsmålet. Det går fint å ligge under åpen himmel, men det blir fuktig på morrakvisten. Du må også kjøpe en myggnetting, for det er rimelig mye mygg ute overalt nå om dagen.

Scarpa eller Sherpa heter det. Ganske tynt og "oversiktlig" tomannstelt så det burde jo ikke være så vanskelig. Men det er ca 10 år. har sikkert ikke noe å si men dagens telt er kanskje mye mer "high tec" og lettere å sette opp? :) HI

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Scarpa eller Sherpa heter det. Ganske tynt og "oversiktlig" tomannstelt så det burde jo ikke være så vanskelig. Men det er ca 10 år. har sikkert ikke noe å si men dagens telt er kanskje mye mer "high tec" og lettere å sette opp? :) HI

Akkurat hva er problemet?

Vi har et 15 år gammelt 4 mannstelt med tre teltstenger og resten plugger til å sette i bakken, blir ikke stort enklere enn det. Så at det er gammelt trenger ikke være problemet.

Hva er det du ikke får til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...