Gå til innhold

Får barna deres ha leker i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss har barna et eget hjørne i stua hvor alle leken samles etter dagens slutt, men som regel flyter det litt utover i løpet av dagen.

Hos noen venner av oss finnes det ikke noen tegn at det bor barn før du kommer inn på barnerommet. Ingen som helst leker i stua og ingen leker skal ut i stua. 2-åringene skal kun leke med lekene på rommet sitt.

Hvordan er det hos dere? Selv liker jeg at barna kan løpe fritt i hele huset utenom badet og vårt soverom

Anonymous poster hash: 8e824...9ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sjølvsagt. Ho bur her ho også..

Skrevet

Jeg bor i en liten leilighet (71 kvadratmeter) så her kan han leke akkurat hvor han vil...jeg har ingenting i moo å rydde etterpå.

Anonymous poster hash: 53858...057
Skrevet

Her får barna leke i stua ja. Har et hjørne med en egen hylle og et par kasser. Lekene havner overalt i løpet av dagen. Det gjør meg ingenting, det er barnas hjem også. Lekene ryddes på plass når barna skal legge seg.

Anonymous poster hash: 81a9f...a13
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Selvsagt får de ha leker i stua. De har jo like stor rett på å være i hele huset som de voksne og bortsett fra vaskerom og verksted, hvor det kan være farlige ting, får de selvsagt bruke alle rom.

Det høres litt ut som vennene dine tenker at barn skal ses, men ikke høres.

Skrevet

Selvfølgelig.

Dette er hjemmet deres, de bor her.

Barn er sosiale vesener og liker gjerne leke i de rommene hvor det er flere folk, så selvfølgelig får de leke i stua, på kjøkkenet, i gangen og der de måtte ønske.

Plutselig er de 16 år gamle og vil tilbringe minst mulig tid sammen med oss foreldre, vi får nyte at de ønsker vårt selskap så lenge det varer :)

Vi har en stor kommode med tre skuffer i stua, den er full av leker.

Nederste hylle i bokhyllen er full av tegnesaker.

Vi har et Ikea lekekjøkken i stua og to dukkevogner. 

I en seksjon står det to esker med klosser og små dyr

Vi har også et lite bort med to små stoler i stua.

Vi har riktignok stor plass da, men vi har også fire barn og selvfølgelig synes det at de bor her.

Anonymous poster hash: 52304...ae0
Skrevet

Vi har et eget lekerom/gjesterom med tv i tilknytting til stua hvor mesteparten av lekene er oppbevart da soverommene er i en annen etasje. På dagtid finner vi leker overalt, men på kvelden ryddes de inn på lekerommet :)

Skrevet

klart de skal få leke og ha leker i stua.barn er sosiale og vil gjerne være der alle andre er, så å ikke få lov i det hele tatt å ha leker i stua synes jeg er fryktelig med tanke på 2åringen. 

jeg har fine kister å ha lekene i, så det er orden og lett å rydde opp etter endt dag.

Anonymous poster hash: b8ad4...d62
Skrevet

Vi har kjøpt esker på åhlens som når du tar på lokket så fungerer de som puffer for å sitte på, de er kjempesøte og brukes til lekekasser på stua, klart de skal få ha leker der. :)

Skrevet

Hva slags spørsmål er det? Som å spørre "Får du lov til å ha blader på stua?" eller "Får mannen lov til å ha laptop på stua?"

Anonymous poster hash: 44e1f...5a2

Skrevet

Da kommer vel jeg med det svaret som er feil. Leker skal være på lekerommet eller ute. Stuen er for voksne og soverommene sover vi på.

Anonymous poster hash: bde98...c40

Skrevet

Åh yes. Stua vår er full av leker :) til enhver tid . Barna mine bor også her :)

Skrevet

Syns jeg finner leker overalt jeg :) klart de får leke i stua!

De leker og med pet shops i vasken på badet, plastelina på kjøkkenet og så videre....

De bor jo her!

Men de har og lært å rydde etter seg ;) minste på 3 , kommer seg hun også;)

Skrevet

Da kommer vel jeg med det svaret som er feil. Leker skal være på lekerommet eller ute. Stuen er for voksne og soverommene sover vi på.Anonymous poster hash: bde98...c40

Jeeez! Er stua for voksne?

Skikkelig lagt opp for hjemmekos!

Skrevet

Selvfølgelig, de bor her de også. Og jeg vil at de skal føle seg velkomne og kose seg her, og gjerne sammen med oss voksne.

Men alt atter alder, så har vi jo regler angående rydding- fireåringen er stor nok til å rydde etter seg, og rundt barne-tv tid skal lekene ryddes opp i eskene/skuffene/inn på rommet e.l. Og det skal være mulig for oss voksne å komme oss frem her også.

De har også leker på rommene, og kjellerstua er også satt av til ungene og lekene deres, men de får altså lov til å leke på stua/kjøkkene også.

Skrevet

Såklart! Har et eget hjørne i stua med lekekjøkken, tegnebord og lekekasser. Flyttet mer opp på rommet og en del ut i lekestue når den er ferdig. Men synes d er en selvfølge at d er leker i stua når enn har barn:)

Anonymous poster hash: b32e9...91a

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ungene mine bor her de også, så ja, de har leker også på stua. Og i bunn og grunn overalt, det føles i alle fall slik av og til. 

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her er alle lekene i stua enn så lenge ;) De får ikke være i andre etasjen alene når de er så små, den er ikke den mest barnesikre delen av huset kan man si, så ca alle lekene er i stua vår, de har noen få på rommet sitt til kvelds/morgens lek, men ellers foregår leken i stua, kjøkkenet og gangen her i huset, får vi besøk uten å få beskjed før det, så sier vi ifra når det åpnes dør, at de får passe seg for lekene ;)

Skrevet

Vi oppbevarer ikke leker i stua, de har sin plass på rommet til barna og i loftstua. Vi har et lite hus og det blir fort bomba om leketøy ligger overalt. Men de får selvfølgelig lov til å leke i stua, men akkurat som oss voksne skal tingene ryddes på plass etter bruk/til kvelden.

Skrevet

Vi har ingen leker i stua, men de får lov å ta med seg leker opp hit da. De skal ryddes på plass når de er ferdig. De har store rom, så lekene oppbevares der.

Anonymous poster hash: c31da...92c

Skrevet

Her flyter det leker fra gulv til tak når ungen utfolder seg. Når det er leggetid rydder han og jeg opp alt sammen sånn at vi kan starte med blanke ark (tomme flater å rote på) neste dag :D

Skrevet

Ja og nei. Får lov å ta med det hun vil leke med ut is tua og være sammen med oss, men får ikke lov å ha flere forskjellige leker slengende der. Vil hun leke med noe annet må hun ta med det andre inn på rommet igjen først. Hater rotehus der det flyter leker overalt.

(Altså, leker hun med klokker får hun ta med alle klossene, må ikke velge seg ut en, samme med lego etc...)

Jeg får heller ikke lov å pusse hesteutstyret mitt i stua, og mannen får ikke ta med inn motordeler han holder på med, ser ikke hva det å få lov å rote sinnsykt har med "barnet bor jo også i huset" å gjøre?

Anonymous poster hash: 1d142...8d8
Skrevet

1 åringen har en lekekasse i stua. Alle andre leker oppbevares på rommet til de eldste. De får lov å ta de med ut i stua, men må rydde på kvelden eller hvis det kommer besøk

Anonymous poster hash: a81ea...95a

Skrevet

Nå har vi 4 stuer. Den mest sentrale har vi like godt tømt for møbler og satt av til leker. I utgangspunktet oppbevares lekene på rommet, men når de holder på med større prosjekter, som nå som det står en hel Barbieby utover, trenger de ikke rydde det vekk fra dag til dag.

Leker de i de andre stuene skal de rydde opp når de er ferdig.

Anonymous poster hash: 2a9b0...d66
Skrevet

Da kommer vel jeg med det svaret som er feil. Leker skal være på lekerommet eller ute. Stuen er for voksne og soverommene sover vi på.

Anonymous poster hash: bde98...c40

Stua er for voksne? Så barna får ikke lov til å være i stua de da?

Anonymous poster hash: c7e68...eac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...