Gå til innhold

En bensinstasjon er ikke det det engang var

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som irriterer seg litt?

Nå er det jo bare hamburgersjappe og kaffebar. Ser ut som alt fokuset er der. Om så irriterende når man gjerne kunne tenke seg noen tips og råd angående bil og så er det bare en ansatt i kassen som er opptatt med å lage alle de derre jævla hamburgerne. Hvorfor ikke bare dra på Mcern?

Anonymous poster hash: d8c7d...3f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere som irriterer seg litt?

Nå er det jo bare hamburgersjappe og kaffebar. Ser ut som alt fokuset er der. Om så irriterende når man gjerne kunne tenke seg noen tips og råd angående bil og så er det bare en ansatt i kassen som er opptatt med å lage alle de derre jævla hamburgerne. Hvorfor ikke bare dra på Mcern?

De som jobber på en bensinstasjon burde jo kunnet litt, fått et ilte kurs kanskje, men om alle ansatte der skulle hatt full peiling på bil, hadde nok det blitt sndyrt! Da måtte de ha ansatt de med fagbrev eller noe sånt, de måtte fått høgere lønn, og du måtte ha betalt dyrt, for det er ikke sååå mange som stikker innom bensinstasjon og spør om hjlp til bilen.

Før var vel de fleste bensinstasjoner drevet av de som drev verkstaden, så de hadde vel litt peiling. Men nå er det jo egne plasser til det.

Og man må jo tjene penger på å ha en bensinstasjon! Tror du det hadde lønt seg å ha en bensinstasjon, med kun noen få svindyre dagligvarer og olje og sånn?

Stikk innom et verksted da, hvis det er noe galt med bilen!

Anonymous poster hash: c807f...4b2

Skrevet

Jeg er enig med HI. Når de selger vindusviskere og motorolje, så burde de kunne fortelle meg hvilken olje som passer til min bil, og ikke bare hva løkpølse med brød koster. Man forventer av ansatte i andre butikker at de skal kunne noe om sortimentet de fører, så at de som jobber på en bensinstasjon bør kunne noe om de bilrelaterte varene og ikke bare om kaffemaskinen, synes jeg ikke er for mye å forlange.

Skrevet

Jeg er enig med HI. Når de selger vindusviskere og motorolje, så burde de kunne fortelle meg hvilken olje som passer til min bil, og ikke bare hva løkpølse med brød koster. Man forventer av ansatte i andre butikker at de skal kunne noe om sortimentet de fører, så at de som jobber på en bensinstasjon bør kunne noe om de bilrelaterte varene og ikke bare om kaffemaskinen, synes jeg ikke er for mye å forlange.

Jeg jobbet selv på bensinstasjon i min ungdom, og vi hadde bøker med lister hvor vi kunne slå opp hva slags olje som skulle til de forskjellige type motorer, hva slags vindusviskere som skulle til de sorskjellige biler og hva slags lyspærer som skulle til de forskjellige. Tror det var det. Måtte også lære oss å peile olje og bytte vindusviskere. Syns man må vite et lite minimum av hva slags produkter man selger (det måtte man jo også kunne om man jobbet på f.eks Princess, lekebutikk etc).

Men å forvente noe mer utover dette blir urimelig. Vi forventer at alle bensinstasjoner skal være døgnåpne for at vi skal fylle bensin når VI vil, og da er det helt forståelig at bensinstasjonene betjenes av studenter o.l. Man kan ikke forvente tilgang til bilkyndige døgnet rundt. Har man et problem med bilen får man vente til neste dag og kontakte et verksted. Selv om man tidligere kunne få hjelp til mye mer bilrelatert på bensinstasjonene så er det greit å huske på at tidligere hadde bensinstasjonene også helt annen åpningstid. Er ikke så lenge siden bensinstasjoner stengte kl 17 som det meste annet i samfunnet.

Anonymous poster hash: 583d9...565

Skrevet

Ansatte på bensinstasjoner kan mer om pølser og kaffe enn biler.

Anonymous poster hash: fd1b8...14d

Skrevet

Inntrykket mitt er litt bedre på Shell enn Statoil da. Der prøver de i hvertfall å hjelpe deg og kan ta seg bryet med å ringe en overordnet eller noe for å spørre. På Statoil virker det som det hersker en "sorry, kanke hjelpe deg med noe, jeg jobber her bare for å finansiere jordomseilingseventyret mitt" mentalitet.

HI

Skrevet

Inntrykket mitt er litt bedre på Shell enn Statoil da. Der prøver de i hvertfall å hjelpe deg og kan ta seg bryet med å ringe en overordnet eller noe for å spørre. På Statoil virker det som det hersker en "sorry, kanke hjelpe deg med noe, jeg jobber her bare for å finansiere jordomseilingseventyret mitt" mentalitet.

HI

Vel, DET avhenger helt av hvilken Shellstasjon/Statoilstasjon du oppsøker. Her er det nemlig omvendt. En Shellansatt fikk nemlig sparken da jeg måtte rapportere han til ledelsen. Dette var rett før kveldskiftet hans var over og han regelrett nektet meg å betale med kontanter for da måtte han telle opp kassa på nytt! Dette var en døgnåpen stasjon så det var ikke sånn at jeg kom 2 minutter før stengetid. Han gadd rett og slett ikke bli de 5 minuttene det tar for å telle opp etter skiftet var over. Dette var visst ikke første klagen de fikk på hsm, så han måtte gå..

Vet ikke om det er vi som er litt eldre som hadde forventet litt mer bilkunskaper fra de ansatte da det er det vi er vant med fra vi var yngre..??

Anonymous poster hash: 21484...c34

Skrevet

Jeg jobber på en yx-stasjon, og kjenner med heldigvis ikke igjen i beskrivelsen deres. ;)

Vi har selvfølgelig et bredt utvalg av pølser, hamburgere, pizza, baguetter og bakevarer. Noe som vi må ha, i følge kravene fra yx sentralt. Men vi har også masse rekvisita og utstyr til bil. Og, -vi som jobber her har faktisk peiling på det vi selger! Vi blir kursa på olje, vindusviskere, bilpleie mm. jevnlig. Vi har også en ipad med en app som vi kan skrive i reg.nr. Da kommer det opp hvilke olje, lyspærer, bremsevæske, vindusviskere osv. bilen bruker.

Stasjonen vår ligger i tilknytning til et bilverksted som også driver med bilberging, så vi kan jo altids ringe gutta på verkstedet hvis vi selv ikke kan hjelpe kunden med det hun lurer på ang. bilen. :)

Hilsen en yx-ansatt som setter sin stolthet i å både lage god mat, OG finne riktig oljefilter til bilen din! ;)

Anonymous poster hash: 536ac...f64

Skrevet

Jeg jobber på en yx-stasjon, og kjenner med heldigvis ikke igjen i beskrivelsen deres. ;)

Vi har selvfølgelig et bredt utvalg av pølser, hamburgere, pizza, baguetter og bakevarer. Noe som vi må ha, i følge kravene fra yx sentralt. Men vi har også masse rekvisita og utstyr til bil. Og, -vi som jobber her har faktisk peiling på det vi selger! Vi blir kursa på olje, vindusviskere, bilpleie mm. jevnlig. Vi har også en ipad med en app som vi kan skrive i reg.nr. Da kommer det opp hvilke olje, lyspærer, bremsevæske, vindusviskere osv. bilen bruker.

Stasjonen vår ligger i tilknytning til et bilverksted som også driver med bilberging, så vi kan jo altids ringe gutta på verkstedet hvis vi selv ikke kan hjelpe kunden med det hun lurer på ang. bilen. :)

Hilsen en yx-ansatt som setter sin stolthet i å både lage god mat, OG finne riktig oljefilter til bilen din! ;)

Anonymous poster hash: 536ac...f64

Flott at det er sånn hos dere, men yx-stasjonen vi var innom før idag hadde ikke sikringer en gang...

Skrevet

Stasjonen eg brukar er tilknytta verkstad, noko som er praktisk. Eg forventar ikkje allverdens service etter at verkstaden er stengt for dagen, men hjelp med å finne rett viskar el.l. er eit minimum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...