Gå til innhold

Noen her som har blitt sterilisert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen her som er blitt sterilisert? I så fall hvordan gikk det? Noe bivirkning i ettertid? Hvordan var formen deres etter inngrepet? Hvor gammel var det dere utførte dette, og kom dere tidligere i 'overgangsalderen'? Er det noe opplevelse evt andre ting som dere opplevde ubehagelig som dere ikke var klar over evt at legen ikke hadde fortalt dere i forkant?

Grunnen til at jeg har så mange spørsmål rundt dette temaet er fordi jeg har fått tilbud å utføre dette i barseltida på sykehuset jeg skal føde nurket.

Anonymous poster hash: 37b2c...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke jeg men moren min er sterilisert. det gjorde hun rett etter at jeg (barn nr 3) ble født. hun var 22, og lå en ukes tid på sykehus.  har hatt ekstremt kraftig mens frem til nå(hun blir 50) ingen overgang ennå. noen andre detaljer vet jeg ikke. men det gikk i allefall ba med henne. menhun angret når hun var 35 ca. da var hun skilt og hadde funnet ny mann og de prøvde lenge med prøverør og det som var.

Anonymous poster hash: 69b01...b3b
Skrevet

Ble sterilisert i forbindelese med siste keisersnitt (39 år) og merket absolutt ingenting. Dette er nå halvannet år siden og ikke no`overgangsalder i sikte.

Har dessuten fjernet halve livmoren i etterkant, og nada blødninger. Fremdeles ikke noe overgangsalder :)Dette forgikk ved kikehulskirurgi, og hadde vel vondt i 1 uke eller noe, men overlevbart.

Skrevet

Jeg valgte og å la meg steriliisere ved siste keisersnitt. Var 37 år da. Det har ingenting betydning og sammenheng med overgangsalder. Man får menstruasjon som normalt. Naturlig med litt økende blødninger i forhold til om man går på prevensjon.

Anonymous poster hash: 62340...305

Skrevet

Gjorde det også i forbindelse med KS, var 35 år. Ingen bivirkninger. Har (dessverre) mensen som før.

Anonymous poster hash: 93197...470

Skrevet

Gjorde det under siste KS og er kjempefronøyd:) Mens som vanlig. Jeg er 28 år og gjorde det i fjor.

Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å svare :) Tror jeg blir å sterilisere meg nå som man har fått tilbud å utføre dette gratis i forbindelse med fødsel selv om det blir vaginal fødsel. For venter jeg etter barseltida med å gjøre det vil det koster skjorta, tenk over 6000kr... :(

Anonymous poster hash: 37b2c...b89

Skrevet

Jeg ble sterilisert samtidig som jeg fikk mitt fjerde barn og har ikke merket noen forskjell på kroppen (det skal du ikke heller).

De kutter jo bare over eggelederen og eneste funksjonen den har i kroppen vår er at den er veien for eggene fra eggstokk til livmor.

Kroppen fortsetter å produsere hormoner som før, eggene modnes og løsner fra eggstokken som før, livmoren bygger slimhinner gjennom måneden som før og blør den ut om et egg ikke blir befruktet som før. Man kommer ikke i tidlig overgangsalder.

Eneste som er forskjellig er at egget tas opp igjen av kroppen og forsvinner, siden det ikke finner noen vei ned til livmoren lenger.

Hun over her som fortalte om økt blødning, det har ingenting med sterilisering å gjøre. Hadde den kvinnen latt være å sterilisere seg ville blødningene økt likevel, det er sånn det er for noen kvinner dessverre, at blødningene blir større etter barnefødsler og mot overgangsalder.

Jeg tåler ikke hormonprevensjon og kroppen støter ut spiralen så jeg er veldig fornøyd med valget mitt. Aldri angret.

Anonymous poster hash: 3f174...fea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...