Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Jeg skal campe noen dager og skal ha med meg telt. Problemet er bare at jeg ikke kan sette det opp, har aldri gjort før. Og mannen skal ikke være med. Syns du det er frekt å spørre noen drevne om hjelp, eventuelt tilby betaling til de ansatte der? Hadde du reagert på det? Anonymous poster hash: 56731...b03
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 Jeg hadde spurt om hjelp De fleste er jo snille nok til å hjelpe til... Anonymous poster hash: adda2...40b
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 Kanskje ikke frekt, men hva om du får nei? Litt teit å dra på telttur hvis du ikke kan sette det opp selv tenker jeg.... Anonymous poster hash: d82ef...452
Tarssan Skrevet 6. juli 2013 #4 Skrevet 6. juli 2013 Nei jeg synes ikke det er frekt.. Men litt hjelpeløst. Kan du ikke bare prøve å sette det opp selv, det er en første gang for alt eller hva med å ta en prøveoppsetting før du drar..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #5 Skrevet 6. juli 2013 Kan ikke du bare sette det opp i hagen for å øve deg? Anonymous poster hash: a88c0...087
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #6 Skrevet 6. juli 2013 Kanskje ikke frekt, men hva om du får nei? Litt teit å dra på telttur hvis du ikke kan sette det opp selv tenker jeg.... Anonymous poster hash: d82ef...452 Ja ikke sant? Det jeg er redd for Har prøvd å få gjennom de stengene men allerede der sliter jeg. De henger jo sammen og jeg vet ikke hvilken vei de skal gå. Ingen instruks med heller.. HI Anonymous poster hash: 56731...b03
Gjest Gullguttene Skrevet 6. juli 2013 #7 Skrevet 6. juli 2013 Ville øvd meg i hagen først. Tenk om du får nei, det ville jo vært kjedelig og måtte sove under åpen himmel.
Gjest sussie77 Skrevet 6. juli 2013 #8 Skrevet 6. juli 2013 Nei syntes ikke det er frekt. Men tenk om du ikke får noen hjelp ? Det var noe jeg hadde vært redd for ihvertfall. Og jeg kan heller ikke sette opp telt.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #9 Skrevet 6. juli 2013 Ville øvd meg i hagen først. Tenk om du får nei, det ville jo vært kjedelig og måtte sove under åpen himmel. Har prøvd. Alt er så forvirrende :S Anonymous poster hash: 56731...b03
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 6. juli 2013 #10 Skrevet 6. juli 2013 Da får du bare øve litt mer Er ikke mannen din hjemme og kan vise deg? Det er sjelden veldig innviklet. Jeg hadde ikke satset på at andre kunne hjulpet, hadde følt meg litt teit om jeg sto der med telt og unger (?) og forventet at andre skulle ordne opp for meg.
Gjest Gullguttene Skrevet 6. juli 2013 #11 Skrevet 6. juli 2013 Er det ikke noen som kan vise deg? Hvem eier teltet? Har du googla eller sett på YouTube?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #12 Skrevet 6. juli 2013 det er vel noen fargekoder på stengene?? bruksanvisning? nytt? da kan vel betjeningen hjelpe deg? Anonymous poster hash: 71161...a87
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #13 Skrevet 6. juli 2013 det er vel noen fargekoder på stengene?? bruksanvisning? nytt? da kan vel betjeningen hjelpe deg? Anonymous poster hash: 71161...a87 Ingen fargekoder nei. Vant det for 10 år siden. Ikke nytt nei. Aner ikke hvor det er kjøpt. Mannen er borte HI Anonymous poster hash: 56731...b03
PintSizedDictator Skrevet 6. juli 2013 #14 Skrevet 6. juli 2013 Er det en lavvo du skal sette opp? O,o Det er ikke meningen å være frekk altså, men det er jo ikke akkurat rakettforskning. Øv deg i hagen, dette klarer du nok! Og så får du en mestringsfølelse når du stolt kan betrakte teltet som du fikk opp helt alene, uten instrukser:)
Magia Skrevet 6. juli 2013 #15 Skrevet 6. juli 2013 Øv deg til du får til. Hvis du ikke har noen instruksjoner, fargekoder eller noe, hvordan skal noen andre hjelpe deg da? Det er ikke frekt å spørre andre om hjelp, men litt pinlig kanskje å dra på campingferie med et telt man ikke klarer å sette opp?
Gjest Lagå Skrevet 6. juli 2013 #16 Skrevet 6. juli 2013 Kom deg ut i hagen og prøv mer Vi skulle på tur og skulle sette opp et kjempe telt med 2 soverom. Vi var 4 stk som kåla ute på jordet, men fikk det til tilslutt. Etter å endelig ha fått det til var det bare å pakke det ned igjen
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #17 Skrevet 6. juli 2013 Du kan jo spørre en campingvant nabo eller noe i forkant. Vi hadde gladelig hjulpet deg på campingplassen, men om det er noe spesielt med det teltet som gjør at det oppholder noen utover hele kvelden, er det kanskje litt kjipt for dere begge? Min mann er i hvert fall slik at om han begynner på noe, gir han seg ikke før han får det til. Anonymous poster hash: cf255...3ab
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #18 Skrevet 6. juli 2013 Ring og bestill hjelp på campingsesongen på forhånd og bli enig om pris. Men det er faktisk ikle vanskelig, men ikke like lett om man har småunger springende rundt. Anonymous poster hash: 48f85...10c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #19 Skrevet 6. juli 2013 Du får presse dem litt. Folk bør jo ha vett til å hjelpe deg. Anonymous poster hash: 56731...b03
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 6. juli 2013 #20 Skrevet 6. juli 2013 Hvis det er så vanskelig at du ikke får det til etter å ha prøvd skikkelig hadde jeg ihvertfall ikke satset på at andre skal bruke flere timer på å sette opp teltet. Du er sikkert ikke hjelpeløs, så om det er umulig for deg er det helt sikkert ikke lett for andre heller.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. juli 2013 #22 Skrevet 6. juli 2013 Her må du være et forbilde for ungene, og vise at selv om mor aldri har gjort det før, så prøver hun til hun får det til! Det må somregel barna gjøre:-) Tenk den mesteingsfølelsen når teltet står der! Øv og øv til teltet står der. Jeg synes ikke det er frekt å be noen andre om å gjøre det, men ganske stakkarslig og flaut. De som jobber på campingplassen har sannsynligvis mer enn nok å gjøre, og ikke særlig mye lyst eller anledning til å sette opp teltet for deg...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #23 Skrevet 7. juli 2013 Hvis det er så vansklig at du ikke kan klare å finne ut av det med å forsøke skikklig i noen timer kan du ikke forvente at noen tilfeldige campingnaboer fikser det på 10 minutter. Vanligvis er det såpass enkelt at selv unger klarer det så faren er stor for at det mangler noen stenger eller noe sånt om du virklig ikke får det til. Ring heller mannen å få litt instruksjon eller spør en nabo nå før du drar. Ikke sats på at alt skal være i orden og at noen skal sette det opp for deg når du kommer frem. Dere risikerer å måtte sove i bilen. Anonymous poster hash: a43f2...875
Modesty Blaise. Skrevet 7. juli 2013 #24 Skrevet 7. juli 2013 Jeg hadde aldri bedt / fått noen andre til å sette opp teltet for meg. Jeg hadde rett og slett blitt superflau hvis jeg ikke hadde klart dette selv... Så enten hadde jeg øvd hjemme til jeg fikk det til, eller så hadde jeg kjøpt et nytt telt som jeg klarte å sette sammen. Hadde ingen av de alternativene fungert så hadde jeg blitt hjemme, da hadde jeg ikke hatt noe på telttur å gjøre. Å stå som et dumt naut på en campingplass, og ikke ha peiling på hva jeg skulle gjøre, og måtte være avhengig av noen andre, hadde vært så flaut at det ikke hadde vært et alternativ engang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå