Gå til innhold

Hvorfor var det ingen andre som reagerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at jeg forventer at dere vet det, men jeg trenger å reflektere over saken.

Jeg var på et kjøpesenter i dag. Det var en god del folk, men ikke stappfullt.

Jeg var inne i et prøverom når jeg føret hørte den såre barnegråten, og ropene etter mamma.

Jeg prøvde det jeg skulle, kledde på meg, betalte og gikk ut i "gangen". Der ser jeg en gutt på ca 3 år, virrer rundt, strigråter og roper mamma.

Jeg stod på avstand, i 2-3 min. Jeg så at mange så på gutten, men de gikk bare videre.

Tilslutt så gikk jeg bort til gutten. Spurte om jeg kunne hjelpe han med noe. Han fikk hikstet frem at mamma var borte...

Jeg sa at jeg skulle hjelpe han med å finne mamma. Tok han med til en securitasvakt, og sammen begynte vi å gå bortover. Da kommer moren løpende - heldigvis.

Men det jeg da lurer på, er hvorfor ingen andre grep inn. Jeg brukte minst 10 min i butikken før jeg gikk ut, og ingen hadde prøvd å hjelpe den stakkars lille gutten.

Det gjorde rett og slett vondt i hjertet mitt.

Anonymous poster hash: 47bee...bc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste tenker: Det er ikke mitt ansvar

Derfor reagerer ikke folk

Skrevet

Det samme skjedde oss i kjerka av alle steder. Hadde vært på julegudstjeneste å hørte gråt på veg ut. Da vi kom til døra sto en liten gutt der å gråt helt alene. Man en fikk løftet ham opp slik at folk så ham å mor var raskt på plass da!

Skrevet

Jøss, det var rart.

Jeg jobber på kjøpesenter og opplever jo noen bortkommende barn med jevne mellomrom, veldig ofte er det en av oss som jobber på senteret som tar oss av disse barna og følger de til callingen så vi får ropt opp foreldrene..

Har aldri opplevd at et barn har gått gråtende rundt lenge, det er alltid noen som forbarmer seg over dem ganske fort.

Anonymous poster hash: 3e2d4...dd6
Skrevet

Nei det er jo dessverre ganske vanlig at vi mennesker bryr seg med sitt eget og stenger ører og øyne for så mangt. Kan vel ikke helt forstå hvordan de kan se et lite barn redd og alene og ikke reagere, så synes det er flott at du gjorde det! Slike ting burde være en selvfølge mener nå jeg. 

Skrevet

Da lurer jeg på hvorfor DU brukte ti min i butikken før DU gjorde noe???

Anonymous poster hash: 3968d...fcc

Skrevet

Vel, jeg visste ikke hva som foregikk. Jeg holdt på med mitt, og det var først når jeg kom ut og så gutten, at jeg skjønte hva det dreide seg om.

Om jeg skal slippe alt jeg har i hendene hver gang jeg hører gråt og noen som roper etter mamma, så hadde jeg ikke alltid fått gjort så mye.

Barn trasser, er uenige, nekter å bli med der foreldrene går osv. Det er kun i "sjeldne" tilfeller at de faktisk har kommet seg bort fra foreldrene sine.

Hvordan kan du være så frekk å anklage meg, fordi jeg gjorde mitt ferdig? Jeg visste som sagt ikke hva det dreide seg om.

For et frekt vesen du er!

Skrevet

Da lurer jeg på hvorfor DU brukte ti min i butikken før DU gjorde noe???

Anonymous poster hash: 3968d...fcc

Skulle hun løpt ut av prøverommet i bare undertøyet?

Man hører gråt og regner med at noen som har noe med det er i nærheten til man blir obs på at det ikke er det.

Løper du til hver gang du hører barnegråt? Eller forventer du at en mamma eller pappa skal ordne opp?

Tåpelig kommentar!

Anonymous poster hash: d8236...a54

Skrevet

Mange har ikke tid og vil ikke ta seg tid til å hjelpe. Tenker som en annen skrev det er ikke deres problem.

Det var kjempeflott av deg å ta ansvar!! :D  Du er en god person og håper mange her tenker at de vil gjøre det samme neste gang :)

Vi må ta oss av hverandre og det har du vist at noen av oss fremdeles gjør selv om det ikke alltid virker sånn i vår travle hverdag :)

Skrevet

Bra at du tok ansvar!

Men det er merkelig at ingen andre hadde gjort det før...

Anonymous poster hash: ac271...0b7
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Det er ikke slik at jeg ser på meg selv som en heltinne. Jeg gjorde det som i mine øyne er helt normalt.

Jeg synes derimot at det er både trist og skremmende, at ingen reagerte før meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...