Miss Fashionista Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Det er nå 4 dager siden jeg fikk tatovering og fikk beskjed om at det ville komme "sårskorpe" på som ville falle av, men det er ikke skjedd. Er dette vanlig? Tatoveringen er helt fin, jeg vasker og smører ofte, det eneste er ta den nå klør, men det gror vell:-)
Gjest Lagå Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 Om du smører ofte kommer det nok ikke skorpe. Ikke vask med såpe, bare vann. Ikke bruk for fet krem å smøre med heller for da kan du få kviser på den og ikke klø på den. Stryk heller på den når det klør
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 Smør kun når den er tørr, ellers vil det aldri komme skorpe. Vask med medisinsk grønnsåpe èn gang om dagen. Ikke dusj for lenge slik at såret blir mykt. Og unngå saltvann, klorvann, sol og solarium den første mnd Lykke til, hilsen tatovør-frue Anonymous poster hash: 719e7...20f
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #4 Skrevet 6. juli 2013 Bruk kun helosan å smøre med forresten, ikke andre kremer. Og ikke klø direkte på den, da kan det hende du må farge den opp igjen om den blir flekkete. Anonymous poster hash: 719e7...20f
Miss Fashionista Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2013 så det trenger ikke komme skorpe? jeg vasker med grønnsåpe ca 3 ganger om dagen, kanskje for mye?smører den etter hver gang også...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #6 Skrevet 6. juli 2013 Vask kun èn gang om dagen. Det skal komme skorpe jo, så kan nok hende du smører og vasker for mye. Vask 1 gang om dagen, smør kun når den er tørr, ikke ellers Anonymous poster hash: 719e7...20f
Miss Fashionista Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2013 okei, skal trappe ned på vaskinga;-) kan jeg spørre hvorfor det må komme skorpe på?er det ikkke best om det IKKE gjør det?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #8 Skrevet 6. juli 2013 Fordi det skal gro pent. Det kommer på en tynn skorpe som skal være på så lenge som mulig. Ikke pill på den eller begynn å dra av. Jo lenger den sitter på, dess finere resultat Det er også derfor du skal smøre når den blir tørr, slik at den sitter på lenger Hold deg til vask kun 1 gang om dagen fra nå av. Og når du kjenner den er tørr, så smør på et tynt-tynt lag med helosan. Anonymous poster hash: 719e7...20f
Miss Fashionista Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2013 takk for svar, trodde skorrpe skulle unggåes helt jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #10 Skrevet 6. juli 2013 Den blir nok bra likevel Hvilket studio var du på? Anonymous poster hash: 719e7...20f
LillePyhh Skrevet 25. mai 2019 #11 Skrevet 25. mai 2019 Jeg det er en gammel post men til fremtidige som finner denne(og..ja..Gud hjelpes) TS starter med å si "Tatovøren(!!!) sa det ville komme en sårskorpe som skal falle av av seg selv", også er a dum nok til å "tro" at man skal unngå såpe helt? Ville liksom kritisere tatovøren for å ha sagt ho skal vaske med grønnsåpe 3 ganger daglig men det er jo kunden her som er litt fjern. Dessuten - fint å påpeke at flere tatovører unngår å legge på plast etter tatoveringen er ferdig da den trenger luft for å gro. Også enig med resten: KUN HELOSAN. VELDIG TYNT LAG. OG *KUN* NÅR TATOVERING ER HELT TØRR!! Ellers kommer ikke skorpen. (Og ja..Uten skorpen gror ikke såret pent og den kan ende opp med å se skjev ut)
Ni93 Skrevet 25. mai 2019 #12 Skrevet 25. mai 2019 Jeg har 5 tattoveringer. Vasket kun med vann og lot tattoveringen tørke uten plast på dagtid. Begynte å smøre meg etter 1-2 dager, men ikke for ofte. Du skal ikke vaske eller smøre såpas ofte at det ikke kommer skorpe. Men jeg fikk ikke skorpe før det var gått 3-4 dager altså. Så det er helt individuelt og normalt så lenge tattoveringen ser fin ut ellers 😊 første tattovering? Du vil bli hekta😋
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2019 #13 Skrevet 25. mai 2019 3 timer siden, LillePyhh skrev: Jeg det er en gammel post men til fremtidige som finner denne(og..ja..Gud hjelpes) TS starter med å si "Tatovøren(!!!) sa det ville komme en sårskorpe som skal falle av av seg selv", også er a dum nok til å "tro" at man skal unngå såpe helt? Ville liksom kritisere tatovøren for å ha sagt ho skal vaske med grønnsåpe 3 ganger daglig men det er jo kunden her som er litt fjern. Dessuten - fint å påpeke at flere tatovører unngår å legge på plast etter tatoveringen er ferdig da den trenger luft for å gro. Også enig med resten: KUN HELOSAN. VELDIG TYNT LAG. OG *KUN* NÅR TATOVERING ER HELT TØRR!! Ellers kommer ikke skorpen. (Og ja..Uten skorpen gror ikke såret pent og den kan ende opp med å se skjev ut) Jeg har 5 tatoveringer og har ikke vært nøye med et tynt lag med Helosan pg har hatt på nyvasket hud, har fått skårpe på alle. Anonymkode: 2df86...1b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå