Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 I august begynner småen i barnehage å meg og barnefaren er ikke sammen men sammarbeider greit. Han har bare barnet annenhver helg. Blir det feil av meg å kreve at han også stiller opp visst barnet er mye syk å må hentes hjem? Sønnen vår er ofte syk,ikke noe alvorlig men såpass at vi hadde måtte hente han i barnehagen. Jeg skal begynne på skolen til høsten,å visst jeg må hente han hver gang barnehagen ringer så kommer resultatet til å bli at jeg ikke får karakter i fagene pga mye fravær. Men blir det kun mitt problem siden jeg har den daglige omsorgen? Jeg tenker at det er ikke bare mitt barn,å at han også burde stille opp. Regner ned at dere ikke er enig,men må jo spørre Så hva tenker dere? Anonymous poster hash: d0ebc...808
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 Herregud så mange skrivefeil!! Og/å regelen bør du kunne nå! Hørt ordet HVIS? Du skriver visst....noe som ikke betyr det samme! Flere skrivefeil. Er det så vanskelig? Anonymous poster hash: dc8eb...0b6
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 Hvis du har hovedomsorgen så spørs det om far har krav på å ta syktbarndager fra jobben. Det er vel sånn at du får alle, så selv om du ikke jobber får ikke far disse dagene. Så da kan du nesten ikke forvente/forlange at han skal ta "sin" del dersom han må gjøre det ulønnet. Anonymous poster hash: 79b1c...599
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #4 Skrevet 6. juli 2013 Du har konsekvent byttet hvis med visst!! Det heter hvis!! Hvis barnet blir syk osv. Anonymous poster hash: dc8eb...0b6
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #5 Skrevet 6. juli 2013 Herregud så mange skrivefeil!! Og/å regelen bør du kunne nå! Hørt ordet HVIS? Du skriver visst....noe som ikke betyr det samme! Flere skrivefeil. Er det så vanskelig? Anonymous poster hash: dc8eb...0b6 Kan du ikke komme med noen skikkelige svar så kan du holde kjeft. Anonymous poster hash: d0ebc...808
Gjest Julia1984 Skrevet 6. juli 2013 #6 Skrevet 6. juli 2013 Tror ikke far har krav på sykt barn dager når du har hovedomsorgen. Men er usikker!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #7 Skrevet 6. juli 2013 Oi! Ja det med sykepenger har jeg ikke tenkt på :S Ja da skjønner jeg slevsagt at han ikke kan gå hjemme med sykt barn. Må kanskje finne en barnevakt i stedet som kan stille opp når barnet er sykt. Anonymous poster hash: d0ebc...808
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #8 Skrevet 6. juli 2013 Herregud så mange skrivefeil!! Og/å regelen bør du kunne nå! Hørt ordet HVIS? Du skriver visst....noe som ikke betyr det samme! Flere skrivefeil. Er det så vanskelig? Anonymous poster hash: dc8eb...0b6 Kan du ikke komme med noen skikkelige svar så kan du holde kjeft. Anonymous poster hash: d0ebc...808 Flaut å ha så mange skrivefeil. Det er ikke typiske dyslektiske feil, bare latskap! Flaut å begynne på skole med så mange skrivefeil. Får håpe det er en praktisk utdanning for din skyld selv om du trenger mer norskopplæring. Anonymous poster hash: dc8eb...0b6
Heklemamma Skrevet 6. juli 2013 #9 Skrevet 6. juli 2013 Det er den som har hovedomsorgen som har alle sykedagene. Altså 20 dager per kalenderår. Men jeg er helt sikker på at om du tar opp dette med skolen, så kan de finne en løsning på problemet i samarbeid med deg. At du eventuelt kan ta sønnen din med på skolen. Vet om mange som gjør det når barna er syke. Det er jo viktig for skolen sin statistikk at du består også. Så jeg er helt sikker på at skolen viser godvilje her.
Heklemamma Skrevet 6. juli 2013 #10 Skrevet 6. juli 2013 Herregud så mange skrivefeil!! Og/å regelen bør du kunne nå! Hørt ordet HVIS? Du skriver visst....noe som ikke betyr det samme! Flere skrivefeil. Er det så vanskelig? Anonymous poster hash: dc8eb...0b6 Kan du ikke komme med noen skikkelige svar så kan du holde kjeft. Anonymous poster hash: d0ebc...808 Flaut å ha så mange skrivefeil. Det er ikke typiske dyslektiske feil, bare latskap! Flaut å begynne på skole med så mange skrivefeil. Får håpe det er en praktisk utdanning for din skyld selv om du trenger mer norskopplæring. Anonymous poster hash: dc8eb...0b6 Slutt å spy ut av deg usakligheter.. Det er deg det er synd på her...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #11 Skrevet 6. juli 2013 Det er den som har hovedomsorgen som har alle sykedagene. Altså 20 dager per kalenderår. Men jeg er helt sikker på at om du tar opp dette med skolen, så kan de finne en løsning på problemet i samarbeid med deg. At du eventuelt kan ta sønnen din med på skolen. Vet om mange som gjør det når barna er syke. Det er jo viktig for skolen sin statistikk at du består også. Så jeg er helt sikker på at skolen viser godvilje her. Han er en aktiv 2 åring som elsker å underholde,så hadde nok ikke blitt mye konsentrasjon med han der hehe. Men kan høre med skolen om det finnes andre mulige løsninger. Anonymous poster hash: d0ebc...808
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #12 Skrevet 6. juli 2013 Er det vgs eller høyskole? Anonymous poster hash: 79b1c...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå