Gå til innhold

Ferie og baby på rund 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan legger dere opp ferien? Vi har tre barn i alderen 6 mnd til 6 år, og sliter litt med å finne på ting som alle kan være med på. Vi blir "hjemme" i år og planen er å finne på hyggelige ting i nærområdet. Men føler at det blir så mye styr å ha med baby. Bare helt vanlige dagsturer til stranden, i marka, fjellet etc krever så mye planlegging! Og det må en god dose flaks til for at turen blir vellykket, så det blir mest til at far finner på morsomme ting med de store og så blir jeg og baby hjemme...Tar dere med baby på "alt" og har dere noen lure tips?

Anonymous poster hash: d9e60...afe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har med babyen på "alt". Det har vi alltid gjordt, og det er naturlig for oss. Hva er det som er så mye styr med å ha med den lille? Jeg tror det har mest med vaner å gjøre. Vi har nå to tette da, så vi har vel hatt "baby" i ca 2,5 år nå. Vi sitter jo ikke hjemme av den grunn, men jeg må si jeg er ganske streng på rutiner og leggetid så vi er sjeldent ute på kveldstid med barna. Men det har ikke vært noe prolem å ta med barna på ferie av den grunn. Lure tips vet jeg ikke om jeg har, det kommer jo litt an på hva du mener er så vanskelig med å ta den lille med? Er det å pakke stellebagen? Å ta med mat? At den lille må sove innimellom?

Anonymous poster hash: e66c7...639
Skrevet

Vi tar og med baby på nesten alt (utenom feks kino). Det er ingen styr i det hele tatt, sjønner ikke helt problemstillingen? Vi har og nesten 6 år mellom jentene. Og feriene våre nå er det storesøster som får bestemme og lillesøster er med på kjøtt og flesk. Vi har nettopp vært i Syden en tur i 3 uker der det var strandliv, basseng, dyrepark og ect. Null stress, bare være forberedt med lur og enkel pakking i forhold til baby, og ikke minst godt lekehumør til storesøsken.

Det er instillingen som teller her, er det ork for foreldrene blir det ingenting som er gøy. Noen ganger må en bare bite i seg for å glede andre, og da iallefall de eldre søskene som ikke kan for at det er en ny baby i hus....

Anonymous poster hash: 6e072...3f4
Skrevet

Syns nesten det er dårlig gjort å få baby om det går utover de andre barna. Skjerp deg og bli med du og. Barna fortjener en mamma som er med og, du kan ha baby i vogn eller bæresele

Anonymous poster hash: c461a...402

Skrevet

Virker som om vi kanskje har en" vanskelig" baby, hun hadde kolikk de første 4 mnd hvis det har noe å si... Det som er styrete er for det første å time inn soving og bilkjøring. Hvis hun ikke er trøtt når vi kjører er det hyl hele turen, og det er plagsomt for alle mann. Hvis hun sover i bilen er det gjerne "styr" når vi kommer fram dit vi skal for denne jenta skal bli underholdt. Å sitte/ligge i vogna eller i bæresele over lenger tid er helt uaktuelt. Blir jo til at jeg og baby "sinker" de andre, for eksempel da vi var i dyreparken. Alt måtte legges opp etter baby, og det synes jeg er dårlig gjort overfor de store... Nr 2 var med på "alt" når hun var baby og det var uproblematisk, så tror kanskje det er litt pga personligheten at det er styrete. Jeg vil jo være med, men det er ikke kos når det er styr og hyl.

Anonymous poster hash: d9e60...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...