Gå til innhold

Treåringen nekter å sovne!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er overtrøtt, sover ikke på dagen og har vært oppe siden 7 i morges, lekt ute hele dagen.

Nå ligger han i senga og hyyyyyler.

Stikker innom av og til og nå går jeg bare inn og sier hysj.

Er det ok? Eller?

 

Anonymous poster hash: 9c1f3...d05

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Det er varmt idag, har 3 åringen lite på seg, kjølig rom?

 

Når dette en sjelden gang skjer her tar vi de opp på fanget litt foran tv. Bare slapper av og tar leggeprosessen på nytt etter en liten stund!

Ikke godt å ligge i senga å ikke få sove, det synes ikke vi voksne heller. Typisk etter en sånn fin dag at de kan bli overtrøtte.

 

Jeg er imot, uavhengig av alder, at barn skal ligge å gråte i sengene dine.

 

Ta deg tid til litt kos! Trenger ikke bety at det skjer hver kveld!

Skrevet

Jeg tar kun ungen opp av senga igjen hvis han er syk. Synes ikke man skal belønne slik hyling med kos og tv-titting. Hvis vi snakker hjerteskjærende krampegråt, ville jeg satt meg ned ved siden av senga hans til det gikk over. Ingen prating eller synging osv, men være tilstede. Er det kun oppmerksomhetshyling, ville jeg gått innom en gang i blant og sagt at det er natt nå. For mitt barn hjelper det å gjøre en liten endring, for eksempel at han får vann eller at jeg lukker opp/ igjen vinduet, og så roer han seg med det. Men det er min tass da :)



Anonymous poster hash: 80025...255
Gjest Julia1984
Skrevet

Handler ikke om å belønne.

Fungerer her veldig godt hvertfall!

Skrevet

Hei! :) Jeg kjenner ikke ditt barn, men kunne det være at h*n var litt overtrøtt? Min på snart to blir en liten tater av å bli lagt for "sent" eller hva jeg skal kalle det :P

Skrevet

Enig med Julia, sånn gjør jeg også de få gangene det skjer :) og jeg har en unge som legger seg problemfritt 360 dager i året, så han har neppe følt at det er belønning å få roe seg litt i sofaen de få kveldene hvor han ikke finner søvnen :) min er 5år sådan :)

 

I går var en av de dagene. Varmt, sto opp sent, fri fra bhg og rolige dager..da er det ikke så lett å få sove for verken store eller små:) 10min med tv og kos, også var han klar for senga igjen og sovnet på et blunk :)

 

Anonymous poster hash: d53a0...989

Skrevet

Når tassen her i huset ikke vil sove, skiller jeg mellom uthaling av leggetid (som når han stadig roper at jeg må breie dyna over han, han trenger en leke, en annen må legges vekk osv) og når han virker lei seg/ utrygg etc. Hvis han prøver å drøye leggetid stikker vi innom og sier det er natt og han må sove, hvis han virker utilpass/ lei seg sitter/ ligger jeg på rommet sammen med han til han sovner. Har øynene igjen og gir han ikke noe oppmerksomhet annet enn at jeg holder han i hånden eller holder rundt han.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

 

Jeg tar kun ungen opp av senga igjen hvis han er syk. Synes ikke man skal belønne slik hyling med kos og tv-titting. Hvis vi snakker hjerteskjærende krampegråt, ville jeg satt meg ned ved siden av senga hans til det gikk over. Ingen prating eller synging osv, men være tilstede. Er det kun oppmerksomhetshyling, ville jeg gått innom en gang i blant og sagt at det er natt nå. For mitt barn hjelper det å gjøre en liten endring, for eksempel at han får vann eller at jeg lukker opp/ igjen vinduet, og så roer han seg med det. Men det er min tass da :)

 

Anonymous poster hash: 80025...255

Huffda. Det er jo ikke snakk om å belønne uønsket adferd, men å respektere at noen ganger kan det være vanskelig å få sove. Det har vi vel alle opplevd, både store og små?

 

Jeg syns det virker trist å aldri kunne slakke litt på strikken og gå litt utenom rutinene iblant.

 

Å la en overtrøtt liten gutt få lov til å komme inn i stuen istede for å gråte seg i søvn kan da ikk ødelegge hverken rutiner eller sovemønster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...