Gå til innhold

Pottetrening - vil du dele din erfaring så blir jeg glad :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt/jente?

Hvor gammel?

Hvor lang tid fra start tok det før han/hun ble tørr på dagtid?

Når slapp dere nattbleien?

God motivasjonstips?

Takk for at du tok deg tid :-))))

Anonymous poster hash: 44011...d3b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja d lurer jeg også på:) har ei jente som ble 2 år i februar og er lite giret på både potte og do. Prøvd klistremerker som belønning men d fungerte bare de første 14 dagene....

Anonymous poster hash: 50913...381

Skrevet

Kjøpte fine truser med glitter på hos H&M. Ville ikke tisse på de fine trusene.

Dostol med trapp.

Jener 2,5 år. Tok bare et par dager før de var tørre.

Anonymous poster hash: 5c326...b5e

Skrevet

Gutt 2,5 år. Vi var på ferie og det sto skilt at barn som brukte bleie ikke fikk bade (ikke en gang med badebleie). Fortalte det til gutten min, og da ville han slutte med en gang. Han ga beskjed når han måtte på do hele ferien slik at han kunne få bade de siste dagene. Har kun hatt 3 uhell siden han sluttet, og det er nå 2 mnd siden. Nattbleien kuttet vi ikke ut før en måned siden, men bleiene var helt tørre på morningen lenge før det. 

Anonymous poster hash: 55038...8b4
Skrevet

Gutt på 4, sluttet med bleie da han var 3 1/2 år, sluttet med bleie på dagen og han gikk rett på do, likte aldri potta eller doring, sluttet med nattebleie etter en uke. Motivasjonstips, er å rose hver gang han har vært på do, selv om han ikke gjør noe, gjør dotrening eller pottetrening til noe positivt, gi belønning med klistremerker, ros enda mere når han først gjør noe, fortell noen nære i familien eller venner av barnet som går på do, at de går på do fordi de er store, da ble sønnen min mere gira :)

Anonymous poster hash: 39706...630
Skrevet

Takk for svar :-)))) Flere?

Hi

Anonymous poster hash: 44011...d3b
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du velger å la dem bli vant med potta for så å avenne dem med den for å gjøre dem vant med doet? Blir jo dobbelt opp med arbeid tenker jeg. :P

Da mine to nærmet seg to år begynte jeg med dotilvenning, Satte dem på toalettet når de har vært i aktivitet, sovet eller spist, og deretter hver time. Satt på gulvet fremfor de og snakket om alt mulig, slik at de slappet mer av. Og da de fikk det til, var det oppe å hoppe og sprette og rose de opp i skyene! Selv om de bare satt der uten å gjøre noe så fikk de like mye ros, hopp og sprett. Fungerte utmerket og de ble ganske fort tørre, samtidig stolt fordi mammaen deres ble så utrolig glad når de satte seg ned :P

Gjest sussie77
Skrevet

Gutt: 2 1/2. Hadde aldri vist interesse for potte. Men begynte å vise tegn til å tisse i do eller ute. Så bare tok av bleia, og etter noen dager var han bleiefri.  Kjøpte noen fine truser til han og sa at nå måtte han tisse i do. Og han tok det veldig fort.Brukte nattbleie noen måneder etter sidden bleiene var så våte. Men som oftest så tok han den av seg i løpet av natten uten uhell.

Jente 2 år: Har gått på potte siden hun var litt over 1 år og er veldig klar. Har tatt av bleia nå. Noen få uhell har det vært, men går bedre og bedre. Varierer med å gå med truse eller gå uten noen ting. Fordelen med uhell med truse er at hun kjenner hun blir våt.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du velger å la dem bli vant med potta for så å avenne dem med den for å gjøre dem vant med doet? Blir jo dobbelt opp med arbeid tenker jeg. :P

Da mine to nærmet seg to år begynte jeg med dotilvenning, Satte dem på toalettet når de har vært i aktivitet, sovet eller spist, og deretter hver time. Satt på gulvet fremfor de og snakket om alt mulig, slik at de slappet mer av. Og da de fikk det til, var det oppe å hoppe og sprette og rose de opp i skyene! Selv om de bare satt der uten å gjøre noe så fikk de like mye ros, hopp og sprett. Fungerte utmerket og de ble ganske fort tørre, samtidig stolt fordi mammaen deres ble så utrolig glad når de satte seg ned :P

Vi holder på og vende våres til potet/do. Hun brukte bare potte fordi hun var redd/ville ikke. Nå bruker henne doen. Niesa mi var redd for og gå på do etter hun hadde bomme lom, fordi det har spruta vann i rompa på henne, så tok tid og få henne på do igjen for og gjøre det. Så kan nok være pga vannet mange bruker potte ;) ikke veit jeg ;)

Anonymous poster hash: b771e...f4d

Skrevet

Vi holder på og vende våres til potet/do. Hun brukte bare potte fordi hun var redd/ville ikke. Nå bruker henne doen. Niesa mi var redd for og gå på do etter hun hadde bomme lom, fordi det har spruta vann i rompa på henne, så tok tid og få henne på do igjen for og gjøre det. Så kan nok være pga vannet mange bruker potte ;) ikke veit jeg ;)

Anonymous poster hash: b771e...f4d

Ja det kan så hende. Her la vi alltid papir ned i doet så ikke vannet skulle komme opp, og lot dem holde i oss i begynnelsen da det var skummelt :) Heller noen dager med litt frem og tilbake fremfor potte. :) Bruker slik en doring med veldig spennende mønster så det gjorde det litt lettere for dem og.

Skrevet

Har hatt begge mine på do fra de kunne sitte selv. Ikke mye styr i starten, bare for å venne seg til det.

Eldstemann var tørr rett før 2,5 år, yngste er enda bare 1. Nattbleia brukte vi 5 mnd etter dagslutt .

Et lurt tips jeg fikk, la den gå med løse klær/nakne nedentil i starten. En stram truse vil i starten lett forveksles med bleie å det er lettere for at det blir uhell av det.

Skrevet

Første jenta vår var 2.5år, ville ikke på potte. Begynte rett på doen.

Sa til henne at store jenter bruker ikke bleie, og det var helt greit for henne. Hadde ett par uhell, så var hun "ren"

Sluttet først med nattbleien når hun var 7år.

Vår andre jente var 2år, begynte med potte. Potten stod i det rommet vi var i, så den fulgte med oss til stua, kjøkkenet og badet. Gikk noen dager, så sluttet hun med bleien og. Hun slutta med nattbleia når hun var 3år.

Aldri hatt noen problemer med å avvenne potta for å begynne på do. Dette gikk av seg selv.

Når de skulle slutte med bleie, så gikk de bare med trusa. Tissa de i den, så kjente de at det var ekkelt, og ville da heller bruke do/potta.

Vet at noen også har prøvd å ta truse innenfor bleie, kanskje det er ett triks?

Også når de da tissa/bæsja i potte/do, så var det STOR jubel, vi klappa og feira nesten som de skulle hatt bursdag (bare uten kaka) ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...