Gå til innhold

Tiss, bærsj og prump !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustrert over vår datter på tre som vi har store problemer med når det gjelder do og bleier! Nå har hun vært kjempeflink å tisse på do veldig lenge mens hun bare vil bæsje i bleie. Men nå har hun plutselig slått om og skal verken ha bleie eller gå på do! Så hun har jo selvfølgelig uhell hele tiden, hun holder seg helt til det går ille. Er så lei av at jeg må vaske både gulv og klær til en hver tid, men mest av alt synes jeg det er så trist å se at hun plages så veldig med dette :( Noen som har råd? Har lovet henne klistremerker for hver gang hun går på do, hun får bestemme selv om hun skal være alene på do eller om jeg skal være der sammen med henne og hun får til å sette seg selv på do så hun trenger egentlig ikke hjelp. Skryter mye av henne når hun har fått til. Hva skal jeg gjøre? 

Blir veldig glad hvis noen har råd og erfaringer! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe fysisk galt med henne? Ellers ville jeg gitt henne valget, tisser/bæsjer hun ikke på do - så MÅ bleien være på.

Skrivers forøvrig BÆSJ og PROMP

Anonymous poster hash: e91dd...991
Skrevet

Det er ikke noe fysisk galt med henne? Ellers ville jeg gitt henne valget, tisser/bæsjer hun ikke på do - så MÅ bleien være på.

Skrivers forøvrig BÆSJ og PROMP

Anonymous poster hash: e91dd...991

Jeg tror ikke at det er noe som er fysisk galt ettersom hun har fått det til før, han litt mistanke om at det kan ha noe med at vi er fri for hunder akkurat nå. Kan det være noe? For det er den store endringen som har skjedd etter at hunden ble borte :( hmmm..

Takk for rettelsen ;)

Skrevet

Jeg hadde hvert fall innført faste dotider. Hver 2. time, eller noe sånt. Selv om hun sier at hun ikke må, så må hun prøve. Fortsett med belønningssystem. Vi brukte det nylig på vår fireåring, og da fikk han velge middag på dag 5, også fikk han en leke på dag 10. Det gjaldt ikke dobesøk, men ikke å stå opp etter leggetid. Funket bra!

Det kan jo være en eller annen årsak til at hun ikke klarer det, men det skader ikke å ta noen forhåndsregler, som faste dotider.

Og virker det ikke, så hadde jeg tvunget på henne bleie.

Skrevet

Min gutt er 4 ,5 år og han bruker fortsatt bleje når han bæsjer .Men bruker truse ellers.

Anonymous poster hash: 689e3...2e5
Skrevet

Hva sier hun når du snakker med henne om det da?

Jeg ville også fortsatt med belønningssystem og innført faste do tider. Hver 30 min om du må. Og går ikke det heller ville jeg tatt bleie på igjen og forklart hvorfor.

Anonymous poster hash: b5826...f3d

Skrevet

Min gutt er 4 ,5 år og han bruker fortsatt bleje når han bæsjer .Men bruker truse ellers.

Anonymous poster hash: 689e3...2e5

Hvorfor i all verden gjør han det? (Hvis han er frisk vel å merke)

Han er alt for stor til å bæsje i bleien!

Anonymous poster hash: b5826...f3d

Skrevet

Synes det virker som et ganske vanlig problem. Vi opplever det samme med vår gutt på 2,5 år. Han er tørr både dag og natt, men vegrer seg for å bæsje på do. Barnehagen sier at det er vanlig, og sist jeg kikket innom Småtroll var det to tråder om samme tema ganske langt framme i historikken.

Bhg sier at det skjer når han er klar for det. Enn så lenge tilrettelegger de med ekstra dopause® for ham. Men som regel går det i trusa likevel. Jeg tenker at vi bare fortsetter å være på tilbudssiden og ta uhellene med et "smil", så ordner det seg nok snart.

Vi har prøvd å snakke med ham om det, og han sier at han synes det er vondt, og at "det er ikke noe gøy..." stakkar :mellow:

Vi holder på med belønningssystem men jeg er ikke sikker på om jeg har noe tro på det, vil han ikke så vil han ikke, liksom...

Har altså ingen gode tips, men dere er i hvert fall ikke alene :)

Anonymous poster hash: 69d8d...003
Skrevet

Haha copyright dopause. Jaja.

Anonymous poster hash: 69d8d...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...