Gå til innhold

Utilpass toåringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt som snart fyller to år. Han har hele tiden vært sen motorisk, men vi har fått oppfølging av fysioterapeut og vært innom barnelege angående dette. Han er fysisk i stand til å gå, men tørr ikke slippe seg. Han har heller ikke så mange ord enda, men ped.leder i barnehagen mener at han er for opptatt med det notoriske nå, og at språket vil komme. Hun mener han er helt i rute på dette området.

Han har alltid vært veldig blid, sosial og en lettlivet barn, dette får vi også tilbakemelding på fra barnehagen.

De siste par månedene har han blitt så sint og har foretrukket meg foran besteforeldre og pappa hele tiden, og for en uke siden toppet dette seg. Vi var i Serige på ferie og han begynte å klamre seg til meg. Han skal til meg hele tiden, hvis han ser meg hyler han helt til jeg tar han. Han er også så sint, virker så utilpass liksom. Kan kaste seg ned på gulvet og hyle for en minste ting og virker slitrn. Han hadde lungebetennelse for 2uker siden og gikk derfor på antibiotika de første dagene av ferien, så vi kan utelukke en bakteriell infeksjon. Jeg har lurt på jeksler, han har vært tidlig ute med tennene, men synes det er rart at dette skal forklare alt.

Det har ikke skjedd noe spesielt i livet hans. Han har fungert helt fint i barnehagen, gode har ikke merket noe. Jeg har tenkt på en blanding av trass, tannvondt,frustrasjon over å ikke gå etc etc, men han reagerer så voldsomt. Han klamrer seg til meg og er så sint så sint. Kan hyle lenge.. Og dette er en gutt som alltid har vært lett å roe. Har ferie i fire uker nå da, men dette tærer på oss alle.. Han kan ha gode perioder hvis han er opptatt med noe, men så begynner han på igjen.. Føler det går utover storebror også som teenger oppmerksomhet..

Noen mer erfaringer? Tips?

Anonymous poster hash: 99ad5...34c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at han begynner å vise mer vilje (vil være bare til deg feks) og mer typisk trasseatferd er jo helt vanlig at kommer i den alderen tenker jeg. Og når han heller ikke har så mye språk så kan han være frustrert for at han ikke klarer å formidle alt han vil ha frem, og kan heller ikke sette ord på de ting han er uenig i. Jeg tenker at alt du sier høres helt normalt ut. Hilsen ei med viljesterk og trassig 2-åring :)

Anonymous poster hash: cecad...a97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...