Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Har en gutt på 2 år som lenge har vært fascinert av bjørner, løver og dinosaurer. Når han leker er det stort sett med brøl og brak, alt skal "pange" (kræsje). Om jeg tar frem vanlige bondegårdsdyr skal de også bare sloss og hoppe på hverandre. Med briotogbanen skal han bare velte og pange vogner osv.. Syns det er litt trist at alt skal være så voldsomt! Jeg sier til det evinnelige at han ikke må kræsje for da får grisen/gravemaskinen osv auau og blir lei seg så vi må blåse. Men det går overhodet ikke inn.. Faren mener vo må akseptere dette fordi han er gutt men jeg er ikke enig. Eneste som ikke blir brøl og vold er lekekjøkkenet men der mister han interessen etter ti minutter.. Noen med tips?? Anonymous poster hash: a9c86...2dd
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 Skjønner du er fortvilet. Jeg har tre gutter og kjøper ikke den at det er sånn fordi han er gutt. Ingen av mine er sånn og takk og pris for det, for jeg blir veldig stresset av den type lek og bråk. Vi har aldri kjøpt våpen eller leker som oppfordrer til slåssing og vill lek. Nå har de noen light sabres og sverd likevel da, fordi de har fått det i gave. Men det blir helst brukt når vi har besøk. Får han utfoldet seg nok fysisk i løpet av dagen? Kanskje han har mye energi som trenger utløp? Er han voldsom med andre barn også eller bare lekene? Om han oppfører seg fint i lek med andre gjør det kanskje ikke så mye at han krasj-leker med lekene sine. Fortsett som du gjør du, og ikke la han se mye skumle saker på TV. Jeg har venner som lar 5-åringene se på starwars når de er på besøk der. Det gjør noe med leken etterpå. Her får de se Peppa Pig og Mikkes klubbhus (og det gjelder de på 7 år også)... Ingen som ennå har klaget på det forresten. Håper det er en fase som går over for gutten din sin del. Anonymous poster hash: 21c84...db4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå