Gå til innhold

Høy bmi + keisersnitt.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har tatt keisersnitt når de hadde høy bmi? Åssen gikk det ?

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk hastesnitt. Gikk helt fint det.

Skrevet

Fikk hastesnitt. Gikk helt fint det.

Fikk du noe infeksjon ? Jeg har høy bmi ( veier 112 kg :( ) Og legen presser mg til setefødsel fordi det i følge henne er veldig komplisert med keisersnitt

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Skrevet

Gikk fint, ca 30 i BMI

 

Anonymous poster hash: 7add0...bb7

Skrevet

Gikk fint, ca 30 i BMI

 

Anonymous poster hash: 7add0...bb7

Ok takk :)

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Skrevet

Hastesnitt ved BMI på 32. Gikk bra.

 

 

 

Anonymous poster hash: e6c9e...82f

Skrevet

 

Fikk hastesnitt. Gikk helt fint det.

Fikk du noe infeksjon ? Jeg har høy bmi ( veier 112 kg :( ) Og legen presser mg til setefødsel fordi det i følge henne er veldig komplisert med keisersnitt

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

 

 

Ikke noe infeksjon, og ingen andre komplikasjoner. Mistet 1,5 liter blod, så var ganske dårlig noen dager etterpå, men kom meg fort da jeg fikk blodoverføring. Veide 132 kg mener jeg å huske.

Skrevet

All Anestesi til overvektige er forhøyet risiko. Vi deler inn pas i ASA klassifikasjon det 1 er frisk og 4 er veldig syk/risikopasient. Overvektige (bmi 30+) havner i ASA 2-3, gjerne 3. De med bmi over 35 havner ofte i ASA 4. Dvs betydelig risiko. Kan være vanskelig å sette spinal, vanskelig å intubere hvis man ikke får til spinal, forhøyet risiko for aspirasjon ( mageinnhold ned i lungene) ved intubasjon, forhøyet risiko for blodpropp, infeksjon osv. Men det går jo som regel bra.

 

Anonymous poster hash: 7548e...45e

Skrevet

All Anestesi til overvektige er forhøyet risiko. Vi deler inn pas i ASA klassifikasjon det 1 er frisk og 4 er veldig syk/risikopasient. Overvektige (bmi 30+) havner i ASA 2-3, gjerne 3. De med bmi over 35 havner ofte i ASA 4. Dvs betydelig risiko. Kan være vanskelig å sette spinal, vanskelig å intubere hvis man ikke får til spinal, forhøyet risiko for aspirasjon ( mageinnhold ned i lungene) ved intubasjon, forhøyet risiko for blodpropp, infeksjon osv. Men det går jo som regel bra.

 

Anonymous poster hash: 7548e...45e

Takk for info :) Gruuuuer meg mere nå :(

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Skrevet

Hadde bmi 38-39 når jeg måtte ta haste ks med eldstemann, gikk helt fint. Hørte ikke om no problem med bedøvelse osv. Ingen infeksjon

Skrevet

 

All Anestesi til overvektige er forhøyet risiko. Vi deler inn pas i ASA klassifikasjon det 1 er frisk og 4 er veldig syk/risikopasient. Overvektige (bmi 30+) havner i ASA 2-3, gjerne 3. De med bmi over 35 havner ofte i ASA 4. Dvs betydelig risiko. Kan være vanskelig å sette spinal, vanskelig å intubere hvis man ikke får til spinal, forhøyet risiko for aspirasjon ( mageinnhold ned i lungene) ved intubasjon, forhøyet risiko for blodpropp, infeksjon osv. Men det går jo som regel bra.

 

Anonymous poster hash: 7548e...45e

Takk for info :) Gruuuuer meg mere nå :(

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Bare si du gruer deg, så tar de så godt vare på deg at! Hvis spinalen er vanskelig vil det komme en mer erfaren anestesilege og prøve å stikke. Og som jeg sa: som regel går det helt fint. Her jeg jobber får alle sectio AB profylakse. Lykke til :-)

 

Anonymous poster hash: 7548e...45e

Skrevet

 

 

All Anestesi til overvektige er forhøyet risiko. Vi deler inn pas i ASA klassifikasjon det 1 er frisk og 4 er veldig syk/risikopasient. Overvektige (bmi 30+) havner i ASA 2-3, gjerne 3. De med bmi over 35 havner ofte i ASA 4. Dvs betydelig risiko. Kan være vanskelig å sette spinal, vanskelig å intubere hvis man ikke får til spinal, forhøyet risiko for aspirasjon ( mageinnhold ned i lungene) ved intubasjon, forhøyet risiko for blodpropp, infeksjon osv. Men det går jo som regel bra.

 

Anonymous poster hash: 7548e...45e

Takk for info :) Gruuuuer meg mere nå :(

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Bare si du gruer deg, så tar de så godt vare på deg at! Hvis spinalen er vanskelig vil det komme en mer erfaren anestesilege og prøve å stikke. Og som jeg sa: som regel går det helt fint. Her jeg jobber får alle sectio AB profylakse. Lykke til :-)

 

Anonymous poster hash: 7548e...45e

Oki tusen takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Skrevet

Det er bedre å føde i seteleie enn å ta en risikofylt operasjon da. Kan være derfor legen vil at du skal føde?

 

Anonymous poster hash: 12f92...904

Skrevet

Det er bedre å føde i seteleie enn å ta en risikofylt operasjon da. Kan være derfor legen vil at du skal føde?

 

Anonymous poster hash: 12f92...904

Ja derfor men jeg er livredd setefødsel. Hadde en veldig vanskelig utdrivningsfase sist gang selv med hodeleie :(

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Skrevet

Men nå er du andregangs og utdrivningsfasen går mye lettere andre gang. ("Noen som har banet vei")

Ville nok gått for sete iom at du er andregangs.

 

Anonymous poster hash: 75e52...b3c

Skrevet

Hva er en høy BMI? Og måles det utfra vekt før du ble gravid, eller vekt ved termin? Jeg har alltid vært noe overvektig. Har en BMI på ca 26,5 - 27,5 de siste årene. Også de gangene jeg har gått gravid. Har aldri gått opp mer enn rundt 6-7 kg i svangerskapene, og har aldri behøvd å ta glukosebelastning eller noenting. Begge mine fødsler har vært vaginale, og uten komplikasjoner.

Skrevet

 

Det er bedre å føde i seteleie enn å ta en risikofylt operasjon da. Kan være derfor legen vil at du skal føde?

 

Anonymous poster hash: 12f92...904

Ja derfor men jeg er livredd setefødsel. Hadde en veldig vanskelig utdrivningsfase sist gang selv med hodeleie :(

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Har selv 3 fødsler bak meg, derav et i sete. Mye bedre å føde i seteleie! Masse epidural, og drypp for å få effektive rier ;-)

 

Anonymous poster hash: 12f92...904

Skrevet

Men nå er du andregangs og utdrivningsfasen går mye lettere andre gang. ("Noen som har banet vei")

Ville nok gått for sete iom at du er andregangs.

 

Anonymous poster hash: 75e52...b3c

Jeg er fjerdegangs og det var med barn nr 3 jeg hadde en ekstrem vanskelig utdrivningsfase :(

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Skrevet

 

 

Det er bedre å føde i seteleie enn å ta en risikofylt operasjon da. Kan være derfor legen vil at du skal føde?

 

Anonymous poster hash: 12f92...904

Ja derfor men jeg er livredd setefødsel. Hadde en veldig vanskelig utdrivningsfase sist gang selv med hodeleie :(

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Har selv 3 fødsler bak meg, derav et i sete. Mye bedre å føde i seteleie! Masse epidural, og drypp for å få effektive rier ;-)

 

Anonymous poster hash: 12f92...904

Hjalp epudiralen mot smertene ??

 

Anonymous poster hash: 070a6...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...