Gå til innhold

Den nye overvåkning og angiverstaten.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du en angiver? Privat eller i jobben?

Er du en overvåker i jobben din?

Jobb du i en barnehage der man fører liste over ting som kan være litt bekymringsverdig med et barn, og som når full nok blir barnevernet kontaktet.

Er du en som vil rapportere til NAV alt om naboens inntekter og utgifter?

Følger du med på naboen, om de gjør ting innenfor normalen, og om ikke så melder du de til den ene ell den andre?

Jeg gjør egentlig ikke så mye galt, men jeg liker ikke at jeg er totalt overvåket, hver gang jeg reiser til brennstoff gistreres plasseringen min, når jeg går å handler så ser kameraene meg.

Barnehagen følger med på barna mine, uten at det er så ille for oss, da de kun har hatt gode ord å si sålangt. Men får de hull i tennene så skal det meldes om omsorgssvikt.

Jeg hadde forresten hull i noen melketenner, men hadde en riktig så fin barndom.

Hvor. Perspektivet til folk?

Anonymous poster hash: 3ee1c...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandag kommer jeg til å angi noen for trygdesvindel, hvorfor? Fordi jeg mener at støtten fra NAV skal være for de som trenger det og oppfyller kravene.

Jeg er også glad for at skolen oppdaget at sønnen min ikke leste så fort, vi fikk hjelp til å forbdre dette.

Det med overvåkning plager ikke meg noe. Tenk om noen overfaller meg i butikken, vel da er det større sjanser for at vedkommende blir tatt om man finner personen på en video. Grunnen til at du nå blir video overvåket i butikker er nå det at de er blitt utsatt for mye svindel og tyveri. Om alle respekterte lover og regler så ville det vel ikke vær behov for det?

Anonymous poster hash: 65f65...c8e
Gjest sug lut
Skrevet

Du har tydeligvis ikke opplevd eller studert en faktisk angiverstat hvis du mener at å melde trygde-/forsikrings-/skattesvindel eller bekymring for barns velferd kvalifiserer til en slik betegnelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...