Gå til innhold

Bare lurer altså...


Anbefalte innlegg

Skrevet

inspirert av tråden der en mor ammet barnet i fylla og mange syntes det var greit. Samtidig florerer det av tråder der mange synes det er helt greit å røyke i svangerskapet. Men å spise salami, mykoster og masse godteri i svangerskapet, nei det er uakseptabelt og da er man dårlig mor. For å si det slik, jeg spiste verken "forbudte" varer eller drakk eller røyket i svangerskapet. Men forskjellen er at mykost, spekemat osv KAN være skadelig hvis man er så uheldig og får i seg for høyt antall toxoplasmose- eller listeriabakterier. Mens røyking og alkohol ER skadelig for foster/småbarn. Hvor er logikken? Er virkelig røyk og alkohol viktigere enn mat?



Anonymous poster hash: 22ade...060
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne har det ikke vært logikk på den tiden jeg har vært her...



Anonymous poster hash: 6aa9c...178
Skrevet

Jeg røyket under mine 3 svangerskap. Er ikke stolt av det. Ingen av mine barn er syke.

 

Anonymous poster hash: 2107b...a20

Skrevet

Synes det er utrolig egoistisk å røyke mens mann er gravid. Jeg røyker selv men ALDRI mens jeg er gravid og ammer. 

 



Anonymous poster hash: 8b8b7...de8
Skrevet

Fakta om at barna dine ikke er syke gjør ikke deg til en bedre mor. Du (og barna) var heldig. Dårlig unnskyldning. 



Anonymous poster hash: 8b8b7...de8
Skrevet

 

Alle som mener at røyk og alkohol går greit i svangerskapet har en iQ på under 85 og er svært uvitende og/eller egoistisk! det finnes mange dumme folk...

 

Anonymous poster hash: 41128...0da

 

Flere undersøkelser tyder på at litt, og litt er ganske lite, alkohol ikke gjør skade.

 

Anonymous poster hash: 38240...9d9

Skrevet

 

 

Alle som mener at røyk og alkohol går greit i svangerskapet har en iQ på under 85 og er svært uvitende og/eller egoistisk! det finnes mange dumme folk...

 

Anonymous poster hash: 41128...0da

 

Flere undersøkelser tyder på at litt, og litt er ganske lite, alkohol ikke gjør skade.

 

Anonymous poster hash: 38240...9d9

 

Man vet aldri hvor LITE som skal til før det blir skade...

 

Anonymous poster hash: 36576...5ed

Skrevet

 

Alle som mener at røyk og alkohol går greit i svangerskapet har en iQ på under 85 og er svært uvitende og/eller egoistisk! det finnes mange dumme folk...Anonymous poster hash: 41128...0da

 

Flere undersøkelser tyder på at litt, og litt er ganske lite, alkohol ikke gjør skade. Anonymous poster hash: 38240...9d9

Vel... Så er det definisjonen på lite, da. Man vet at det er skadelig, og vet ikke. Hvoe mye som skal til før det er skadelig, dvs ingen logikk i å unnskylde "litt", hva nå enn det er.

 

Dessuten er det en lav lav lav andel av stoffer som kan gi itslag på promille hvis man spiser større mengder. Alkoholfritt øl, kefir, hostesaft, gjærbakst generelt (alkohol kommer fra gjæring)... DET er kanskje litt? I så fall er det greit mener jeg...

 

Anonymous poster hash: 09e28...590

Skrevet

Jeg nekter og tro at 1 lite glass med feks øl i løpet av 9 mnd gjør ungen til en grønnsak.Problemet her i Norge er at lite alkohol for veldig mange er minst 1 flaske vin.

 

I veldig mange andre land er det helt normalt og drikke LITT (altså et lite glass til maten) selv om de er gravide.

 

Jeg har en spansk svigerinne som er jordmor og hun har jobbet som det i Spania og hun sier at de IKKE hadde flere fosterskader der nede enn det vi har i Norge.



Anonymous poster hash: 2819f...fc3
Skrevet

Det må jo føles rart for den som drikker en øl å vite at barnet får samme promille som mor... Selv om det er 1 øl...Hadde du gitt babyen din en flaske med øl inni bare fordi det ikke hadde gjort han en grønnsak? 



Anonymous poster hash: 8b8b7...de8
Skrevet

Jeg har så lite lyst på alkohol. Kjenner jeg blir fysisk kvalm når jeg leser om alkohol, fylla etc. Kjenner at jeg egentlig gruer meg til mitt første glass med vin når barnet er kommet og blitt større - tror egentlig jeg skal avstå fra, for nå kjenner jeg at jeg IKKE vil ha.. 
Men jeg tar meg en snus i ny og ne, bare for å roe meg ned.... 



Anonymous poster hash: 21334...60a
Skrevet

 

Fakta om at barna dine ikke er syke gjør ikke deg til en bedre mor. Du (og barna) var heldig. Dårlig unnskyldning.

 

Anonymous poster hash: 8b8b7...de8

Jeg vet at vi er heldige. Svarte på påstanden om at røyk er skadelig. Røyk kan være skadelig. Når det er sagt så var det ikke en unnskyldning, jeg er fullstendig klar over at det ikke er bra å røyke når man er gravid.

 

Anonymous poster hash: 2107b...a20

Skrevet

Jeg syns rett og slett det er STYGT å se gravide som røyker (ja, det mener jeg), eller drikker for den saks skyld. Sistnevnte har jeg heldigvis aldri sett, for jeg tror seriøst jeg kunne ha slått glasset ut av henda på dem.. Man skal IKKE bruke rusmidler under graviditeten. Jeg røyka når jeg ble gravid med førstemann, men slutta samme dagen som jeg hadde positiv test. Det var ikke vanskelig i det hele tatt, for jeg gjorde det for barnet mitt. Når jeg ble gravid med nummer to, så fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var nesten 12 uker på vei, og jeg hadde da tatt meg en fest. men jeg orka ikke mer en to tre pils (burde vel kanskje ha skjønt at det var noe på gang hehe), kroppen min ville rett og slett ikke ha det. Jeg skjønner ikke at man klarer å drikke når man er gravid jeg. Det finnes flust av alkoholfrie drikker som smaker godt også. Man MÅ ikke ha alkohol. verken når man er gravid, eller når man ikke er det. Om man på død og lik MÅ ha alkohol, så går man i mine øyne under betegnelsen alkoholiker..

Skrevet

Er nok ikke de samme menneskene som synes at det er greit å drikke/røyke under svangerskapet som mener at det er ugreit å spise mykost og spekemat. Tror det er mer tilfeldig hvem som svarer på disse trådene. Da kan det gi seg slike ulogiske utslag. Dib er uansett et merkelig nettsamfunn, mange av debattene har en tendens til å bli polariserte. De stakkarene som prøver å nyansere litt, blir glatt oversett :P

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg røyket under mine 3 svangerskap. Er ikke stolt av det. Ingen av mine barn er syke.

 

Anonymous poster hash: 2107b...a20

Ingen av barna dine er syke... Enda!

Håper de holder seg friske da:)

Skrevet

Er enig med hi. Har prøvd i flere debatter å nyansere på det vi vet skader, som alkohol, nikotin stoff osv. Og det som kan skade hvis du er Max uheldig. Tenker da på toxoplasmose pga ikke varmebehandlet kjøtt spesielt. Opplever dette som to vidt forskjellige ting, men det sauses uansett sammen...

Skrevet

Vil bare legge til at det bare er noen dager siden det var et innslag på Dagsrevyen der det ble fortalt at en stor undersøkelse hadde kommet frem til at ni enheter i uka ikke hadde negativ påvirkning på fosteret.

 

Det finnes ikke alltid bare en sannhet selv om staten sier så.

Skrevet

Forskerne sier det er skadelig. Så de er enige med meg. Og ja mitt barnehjem ville vært røykfritt og alkoholfritt :) deilig for små fostre leve inni magen sånn, og deilig når de kommer utenfor magen og vokser opp fremdeles uten røyk rundt seg eller alkoholpåvirkede folk.

 

Anonymous poster hash: d4c37...d94

Skrevet

Helt på trynet at folk skal argumentere på om det er skadelig eller ikke (røyke og drikke mens gravid)



Anonymous poster hash: 8b8b7...de8
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Har lagt merke til at i debatter her inne, legges lista ofte etter det første og andre svaret HI får. I den amme og drikke-tråden sa de første som svarte at det helt sikkert gikk helt greit det HI hadde gjort. Dermed så ble hele tråden sånn. Prøv og legg merke til det, det stemmer overraskende ofte, uansett hva man diskuterer.

Skrevet

 

 

 

 

 

Alle som mener at røyk og alkohol går greit i svangerskapet har en iQ på under 85 og er svært uvitende og/eller egoistisk! det finnes mange dumme folk...

 

Anonymous poster hash: 41128...0da

 

Flere undersøkelser tyder på at litt, og litt er ganske lite, alkohol ikke gjør skade.

 

Anonymous poster hash: 38240...9d9

Man vet aldri hvor LITE som skal til før det blir skade...

 

Anonymous poster hash: 36576...5ed

Jo, man vet faktisk det nå!

 

Anonymous poster hash: cdd46...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...