Gå til innhold

Noen som sliter med sosial angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er konstant nervøs og på vakt når jeg er ute blant folk. Jeg HATER telefonsamtaler, offentlig transport, å gå på butikken og alt som har med det offentlige å gjøre. Sliter meg en konstant indre uro og "rastløs" eller "nevrotisk" følelse. Det er vanskelig å beskrive. Til og med måten jeg puster på er "nervøs#, jeg puster kort og bare halvveis, og har en slags "knute" i brystet konstant. Det føles som når man er forkjøla, og har surkling i halsen, men jeg har det i brystet/lungene.

Jeg vil ikke si at jeg har sosial angst, fordi det vet jeg ikke, ingen har gitt meg noen diagnose. Men jeg begynner å bli sykt sliten av alt dette, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har vært hos legen min og sagt at jeg gjerne skulle hatt noen å snakke med, men hun bare avfeide meg og sa at det var kjempevanskelig/umulig å få time i Oslo. 

Det faktum at legen min ikke tar dette på alvor, får meg til å tro at jeg overreagerer eller at jeg bare innbiller meg at jeg har en slags "angst" inni meg. Hva i alle dager skal man gjøre med seg selv?!

Anonymous poster hash: 8e107...f29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen.Sliter med sosial fobi .Er alltid på vakt ute.Hater å gå på lekeplassen med barnet mitt.Er det andre foreldre der så syns jeg det er kjempe tøft.Er jeg ute å spiser eller på kino så har jeg kjempe vondt i skuldrene etterpå .Og får ofte migrene også .Fordi da har jeg brukt så mye energi på å spenne meg.Blir så utrolig sliten av det.Har hatt det sånn siden jeg var liten.Men har til tider vært helt invalidisert av angsten.Og den er der enda i full blomst.Hater den .Har ingen gode råd for hvordan du skal bli kvitt den.Klem:)

Anonymous poster hash: d98f9...b69
Skrevet

Legen din er en dust! Bytt lege. Legen min henviste meg til Lovisenberg DPS ( tror jeg det het) de har kveldspoliklinikk, i Oslo. Fikk time der etter ca to til tre måneder. Fikk veldig god hjelp. Når du har gått over frikort grensen, så får du refundert det du betaler.

For meg høres det absolutt ut som du har angst, det er ikke sikkert du blir helt bra, men du kan få det vesentlig bedre enn du har det nå.

Eller synes jeg det hjelper å ta to kapsler med Solaray sine Mega-B-stress. Roer ned den urolige følelsen i mellom gulvet føler jeg.

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: efe30...6e1

Skrevet

Det høres ut som du har sosial angst som du bør få hjelp med.

Jeg har ikke sosial angst, jeg er bare ikke så glad i å være sosial eller hva jeg skal si...Jeg:

-snakker ikke i telefonen med andre enn min nærmeste familie og 2 beste venner. Om noen litt mer bekjente ringer, later jeg som jeg ikke rakk telefonen så skriver jeg de en sms en stund etterpå der jeg spør hva de lurte på. Dette er litt slitsomt for meg. Må jeg ringe lege eller lignende kan jeg mote meg opp i flere dager (dersom det ikke er akutt)

-utsetter å gå på butikken

-drar ikke til sentrum med mindre jeg MÅ ha noe i en butikk der

-er jeg på tilstelninger sammen med barnet mitt (feks åpen barnehage) liker jeg best at fremmede ikke snakker til meg. Jeg er den som "bare er der", ikke prater noe særlig. Svarer på spørsmål gjør jeg.

Dette her vil jeg si er ikke sosial angst. Det du har høres mye mer alvorlig ut. Det bør du få hjelp til. Krev at du får snakke med en annen lege, og at du blir henvist til psykolog. De kan hjelpe deg, feks ved hjelp av "prikke/bankemetoden, den er effektiv har jeg hørt. Lykke til!

Anonymous poster hash: 0992a...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...