Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Jeg er 17 uker på vei med nr. 3. Etter masse problemer, bl.a. blødninger, beskjed om at jeg hadde mistet, alvorlige funn ved UL og morkakeprøve samt 3 ultralyder på rikshospitalet har jeg nå fått beskjed om at alt ser bra ut med foster MEN at jeg må komme igjen om 2 uker for enda en UL sjekk. Jeg klarer ikke ta det inn over meg og bare går og venter på at noe skal skje og at jeg mister barnet. Gleden over graviditeten er fullstendig borte og jeg er likeglad til alt. Jeg vil bare være alene og gråte. Jeg orker ikke fortelle noen at jeg er gravid, vil ikke snakke om det, bare glemme det. Jeg føler meg dypt deprimert og er lei av alt. Har psykiater (pga. tidligere depresjoner) men han er bortreist på ferie hele juli. Har ingen fastlege, da hun er langtidssykemeldt og jeg er lei av å fortelle ALT til en ny vikarlege hver gang jeg er hos legen. Orker det ikke lenger.Har time hos jordmor til uka, men jeg vet ikke om jeg holder ut til da. Jeg er sykemeldt og sykemeldingen min går ut på mandag. Er livredd for ikke å få ny av enda en ny vikarlege som jeg da å fortelle hele historien til. Jobben har ringt meg flere ganger men jeg orker ikke ta telefonen. Orker ikke forklare mer om morkakeprøvefunn, mulige feil på fosteret og fortelle alle om hvordan jeg har det. Har sluttet å ta telefonen da min mor ringer, for jeg orker ikke fortelle NOEN at jeg er gravid. Jeg orker bare ikke mer rett og slett! Måtte vel bare få det ut, og fortelle noen hvordan jeg egentlig har det, for jeg orker ikke involvere mine nærmeste, det blir bare mas... Anonymous poster hash: f3d4f...b91
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Huff, for en kjip situasjon! Har ikke noen råd å komme med, ville bare gi deg en trøsteklem og be deg holde ut Orker du ringe jordmor og be om å muligens få komme inn før eller ta en prat på telefon? Håper du har noen rundt deg som vet om situasjonen og kan avlaste deg emosjonellt og støtte deg. Håper alt ordner seg og at prøvene er fine, du må bare gjøre det eneste fornuftige her og ta vare på deg selv <3 Anonymous poster hash: 2ca53...26b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Be vikarierende lege kontakte fastlegen din på forhånd, de skal ha tilgang til pasient opplysning som er relevant for situasjonen (her er situasjonen svangerskapet) Så slipper du å forklare det hele på ny, be om utskrift av dette også, ta det med til jordmor så hun kan lese det, og fortell at du ikke klarer mer pga dette.. Det er viktig, både for deg, fosteret og ungene du har fra før, at du får hjelp så fort som overhode mulig. Har ei venninne som har opplevd lignende i svangerskapet sitt nå, hun var helt slått ut av det, det er først nå, når hun er 33 uker på vei hun klarer å ta det innover seg, at hun er gravid, at hun får seg hjelp... Ikke vent så lenge, prøv å få hjelpen du trenger med en gang <3 Sender deg en stor, stor, mega klem! <3 Anonymous poster hash: 40cea...e7b
Super-woman Skrevet 6. juli 2013 #4 Skrevet 6. juli 2013 sender deg en stooor klem også håper jeg du finner noen du kan stole på og prate med.Håper ting ser bra ut på neste UL.Lykke til videre i sv.skapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå