Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Jeg har et barn på 3 år. Far har samvær 2 av 6 helger og 4 av 6 onsdager. Vi ha aldri vært gift og var ikke samboere da barnet ble født. Hvem har foreldreansvaret? Anonymous poster hash: a2e4e...46c
Ziiona Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Den som har ungen boende fast hos seg er vel den som har foreldreansvaret. Siden du har barnet mest er det du som har det
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Du kan ringe folkeregisteret og spørre Anonymous poster hash: bdde7...46a
BettyBoob Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Nei, det er ikke sikkert. Når ble barnet født? Damvær har ingenting med foreldreansvar å gjøre. Da jeg fikk min eldste var regelen at dersom man bodde på samme folkeregistrerte adresse ble det automatisk delt ansvar. Hvis ikke måtte mor krysse av på et skjema ved fødsel for at d skulle bli delt.
Mammaioktober Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Nei, det er ikke sikkert. Når ble barnet født? Damvær har ingenting med foreldreansvar å gjøre. Da jeg fikk min eldste var regelen at dersom man bodde på samme folkeregistrerte adresse ble det automatisk delt ansvar. Hvis ikke måtte mor krysse av på et skjema ved fødsel for at d skulle bli delt. Ok, takk alle sammen. Jeg må ringe folkeregistret, rett og slett. Barnet ble født i 2009. Vi bodde ikke sammen da. Men jeg kan ikke huske å ha skrevet under på noe skjema eller noenting.
BellaSuz Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Hvis dere ikke var samboere da barnet ble født er det sannsynligvis du som har foreldreansvaret. Men sjekk med folkeregisteret du :-)
Mammaioktober Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 Hvis dere ikke var samboere da barnet ble født er det sannsynligvis du som har foreldreansvaret. Men sjekk med folkeregisteret du :-) Takk for svar. Må nok bare ringe for å vite sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå