Gå til innhold

Bekymrer meg for denne kattungen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt man skal bekymre seg for....

Har en kattunge på 14 uker som vi har hatt i tre uker. Og i morgen drar vi på ferie og blir borte en uke.

Svigerfar som bor 100 meter bortenfor oss skal passe kattungen hos seg. I tillegg har vi en voksen katt som min mor kommer og ser etter.

Det som bekymrer meg er at kattungen har holdt på med å tisse rundt i senger, på klær osv. Men, nå har vi værr nøye med å ha den i kassa regelmessig, lukke dører til soverom osv. Så det har blitt bedre. Men, nå er jeg redd denne "ferien" vil ødelegge det vi har fått til med å gå i kassa.

En annen ting som bekymrer meg er om disse to kattene kommer til å glemme hverandre når de ikke ser hverandre så mye denne uka. Det tok litt tid før de ble venner, men nå er de kompiser. Vil dette ødelegge vennskapet?

Føler meg teit nå, men, men...

Anonymous poster hash: 78adf...737

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skaffer dere dyr rett før ferien?

Anonymous poster hash: 85ca1...4b2

Skrevet

Fordi valget stod mellom at eieren fikk den avlivet eller at vi tok den. Derfor.

Skrevet

Jeg tipper d går fint. Med mindre pusen blir stressa av å være på nytt sted. Jeg har hatt mange katter i mitt liv. Den ene var som din, som tisset rundt. Særlig i klær og oppå sengetepper. Den skulle egentlig blit tatt livet av pga dette, men jeg tok den til og meg og ga den en sjanse. Den har gjort d noen få ganger hos meg og, så jeg må alltid lukke dørene. Da jg fikk en kanin som hoppet rudt, begynte hun å tisse OVER alt. Skikkelig markeringsbehov. Og da vi flyttet i begynnelsen gjorde hun det. Så tydelelig at hun ikke liker forandringer.. Kan også bli stressa av håndverkere og tisse inne pga det. Da bør hun helst være inne. Noen katter reagerer også på andrre katter/dyr og trives best alene, og vil dermed kunne slutte å tisse rundt om de blir alene. Katter reagerer på nye lukter, så dersom en annen passer katten din en stund, kan den risikere å ikke bli kjent igjen av den andre katten når den kommer hjem. Men de bpelier å gå seg til når vanslig lukten kommer etter en stund. Selv bare en time hos veterinæren med min ene katt, får den andre katten til å frese når hun kommer hjem. :-)

Anonymous poster hash: 60ed9...f0f
Skrevet

Takk for svar :) Får krysse fingra for at det ikke skjærer seg helt med tissinga. Har bedt svigerfar om å putte henne i kassa ofte. Og holde kassa ren.

Han bor jo som sagt rett bortenfor oss, og storekatten er ofte på besøk hos han. Tenkte svigerfar kunne prøve å få inn storekatten litt, hvis han får det til.

Har grudd meg litt til ferien pga dette :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...