Gjest sug lut Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Og som det så klokt ble sagt her inne, man må skape seg ferie hver gang man har fri, så nå har jeg vært på ferietur og er skitten, svett, stinkende, har fjorten myggstikk, snart bælma halvannen liter iiiiiskald cola light og rapa voldsomt og lykkelig her jeg sitter i godstolen og samler krefter til å reise meg og gå i dusjen. Skulle ut på en liten times kveldstur og la derfor friskt i vei, peste opp på åsen i sola så svetten hagla og var happy med at jeg forbrant cookiesene som ved en inkurie kom til å erstatte middagen (alenehjemmehurra!). Ved et av de viktige veiskillene i livet bestemte jeg meg for at det var jo så fint ute så jeg kunne ta litt lenger runde, siden verden var så fin i kveldssola. Så fikk jeg bare ånden over meg og det var faktisk Dr Livingstons ånd, så jeg utforska en sti jeg bare hadde en anelse om hvor gikk - og anelsen var ikke helt på trynet, bare at den tok meg over fire åser til og i lange svinger før den kom dit jeg trodde, og så var det fortsatt en halvtime hjem. Så etter to og en halv time i godt tempo er jeg mør, etter minst halvparten i myr og lyng er jeg møkkete og svett, og tørst som et bybud, og svært fornøyd med ferien så langt (den varer helt til mandag morra). Og et ekstra hurra (dette MÅ være rekord!) jeg fant de tidligste kantarellene jeg noengang har sett! De var riktignok bittesmå så de fikk stå i fred, men det er et løfte om gull-kveldsmater i et par måneder framover, minst. Skål!
bIomstre Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Så herlig! Her ble det full fredagskollaps... Men nå har jeg fått meg dusj, pizza og vin, så det kommer seg. Blir nok uansett tidlig kveld, og forhåpentligvis en lang dag i solen i morgen. Hæljeferien må nytes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå