Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Ikke er åpnet og er oppbevart på en kjølig plass , men som er utgått på dato (finnes bare krukkesymbol på tuben og da holdbar i 12 mnd etter åpning)! Dvs at jeg vet den er utgått på dato for du kan sjekke på en nettside om det er mer enn 30 mnd siden de er laget, og de fleste kremer er holdbare så lenge etter produksjon. Men mitt spørsmål er om dere ville brukt den en sommer i syden?Er f.50! På apoteket sier de at den har 12 mnd holdbarhet ETTER åpning og viss den er oppbevart kjølig, men de vet jo ikke når den er laget eller gått ut på dato............... Noen som kan gi meg sine synspunkt til dette? Er både barn og voksne som skal dra... Takker for alle svar Anonymous poster hash: 02f5a...aa9
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 kjelleren Anonymous poster hash: 02f5a...aa9
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Men viss apoteket kan selge ting som kansje har gått ut på dato for de sier de skal forholde seg til krukkesymbolet, så stusser jeg litt på den virklige datoen og virkning??????? Viss jeg eventuelt hadde spurt på et apotek om jeg kan bruke en uåpnet krem som er oppbevart i kjelleren, men kjøpt i fjor, så vil de si at det kan jeg, eller? Synes det er skummelt mmed så liten kontroll på datovarer.... Anonymous poster hash: 02f5a...aa9
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Men viss apoteket kan selge ting som kansje har gått ut på dato for de sier de skal forholde seg til krukkesymbolet, så stusser jeg litt på den virklige datoen og virkning??????? Viss jeg eventuelt hadde spurt på et apotek om jeg kan bruke en uåpnet krem som er oppbevart i kjelleren, men kjøpt i fjor, så vil de si at det kan jeg, eller? Synes det er skummelt mmed så liten kontroll på datovarer.... Anonymous poster hash: 02f5a...aa9 Hadde du kommet til meg på apoteket med det spørsmålet, ville jeg bedt om batchnummeret på kremen og sjekket når den ble produsert. Hvis det var mer enn 36 mnd siden, ville jeg bedt deg kaste den, men hvis det var mindre hadde jeg sagt det var greit å bruke den. Jeg er opptatt av strenge holdbarhetskontroller på mitt apotek, og det gjelder både legemidler og handelsvarer. Bra!Godt å høre at noen tar ansvar og sjekker opp i stedet bare for å si "krukkesymbolet sier 12 mnd etter åpning..." Anonymous poster hash: 02f5a...aa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå