Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Jeg og min sønn på snart 7 ønsker å flytte til Oslo til høsten. Jeg strever litt med å finne en jobb jeg trives med og hvor jeg kan få brukt utdannelsen min der vi bor nå. I tillegg bor vi veldig grisgrendt og dette gjør at vi ikke er så sosial som vi ønsker å være. Der vi bor nå og Oslo er som natt og dag og det vil bli en stor overgang for oss begge. Jeg har tilbragt mye tid i Oslo og stortrives her, og har alltid følt en dragning mot byen. Sønnen min er veldig utadvendt og kommer veldig lett i kontakt med andre. Jeg tror derfor at han vil "tåle" flytten godt. Det store problemet vi vil stå ovenfor er det økonomiske aspektet. Vi har ingen mulighet til å kjøpe bolig, så vi blir nødt å leie en 3-roms. Har undersøkt litt og ser at prisene starter rundt 12-13 tusen i mnd. Det jeg ønsker er å høre fra andre alenemødre hvordan dere klarer å bo i Oslo, betale husleien og samtidig ha en normalt liv. Mottar gjerne tips til flyttingen, hvor det er best å bo, hvilken skoler vi bør satse på, hvordan dere gjør det med barnevakt, osv. Alle tips er nyttig. Anonymous poster hash: f78ff...37b
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Jeg er alenemamma til en jente på snart 7år. Vi bor på Brattlikollen og stortrives. Leier 3 romsleilighet til 11500,- Tilhører Karlsrud skole og det er en god skole ;-)Klarer fint å betale husleia, men merker jo at det er mye penger. Jobber som pedleder i bhg, utdannet førskolelærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå