Gå til innhold

dag 3, sulten baby og ingen melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke igang produksjonen, hva gjør jeg da?

Anonymous poster hash: f73d3...a59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nan.... gi i kopp eller med sprøyte dersom du er redd for at flaska skal ødelegge ammingen. Legg baby til brystet ofte og smør deg med tålmodighet. .

Skrevet

Drikk masse vann og la baby ligge til puppen så mye som over hode mulig. Her tok det fire dager før melka kom

Anonymous poster hash: c711c...b13
Skrevet

Takk for svar

Kan hun suge feil? Det gjør veldig vondt, og jeg blør allerede. Kan feil sugemåte gjøre så det ikke kommer? Ligger nesten en time hver gang, men det hjelper ikke

Skrevet

Hun har gnagd deg i stykker siden hun sutter så mye. Gi nan og legg henne til hver 2. time i noen minutter om gangen. Her kom ikke melka før dag 5 tredje gangen, og jeg ga nan. Ikke verdt å få brystvortene gnagd av og sulten unge for å tekkes ammepolitiet.

Anonymous poster hash: 93db6...fda
Skrevet

Huff, tror mange blir såre i starten. Jeg fikk hjelp på helsestasjonen. ellers kan de vel hjelpe på barselavdelingen eller du kan kontakte ammehjelpen? Det høres jo ut som om hun suger iallefall, siden du blir sår.

Anonymous poster hash: e7570...64a
Skrevet

Gi erstatning. Her kom ikke melka før 5. Dagen

Skrevet

Har du fått veiledning sånn at du er sikker på at du har riktig teknikk? Med riktig teknikk skal man ikke bli sår (selv om det er ømt uansett!)

Jeg ser du får tips om nan. Jeg er ingen fanatisk amme-dame, men vil tipse se melkeallergi. Én flaske var nok for sønnen min. Det finnes også melkefrie alternativer, du kan evt spørre på apoteket.

Anonymous poster hash: 76705...2d4

Skrevet

Takk for alle svar. Mannen drar nå å kjøper tillegg, så prøver jeg å gi med sprøyte. Skjønner jo at det ikke er bra at hun suger så lenge og. Ikke lett det her :( Håper å få det til snart!

Skrevet

Hun må suge rundt areola, ikke rundt brystvorta.....melka mi kom på dag 3, la henne til flere ganger i timen de første ukene. Ikke gi MME enda.

Anonymous poster hash: cd16f...74f
Skrevet

Hun må suge rundt areola, ikke rundt brystvorta.....melka mi kom på dag 3, la henne til flere ganger i timen de første ukene. Ikke gi MME enda.

Anonymous poster hash: cd16f...74f

Hun gjør det...men den er så stor at hun ikke får hele den inn.

Skrevet

Jeg nekta å dra fra sykehuset før amminga var kommet i gang. Just saying. 

Anonymous poster hash: c711c...b13
Skrevet

Har du reist hjem fra sykhuset før du har fått ammingen i gang? Hvis det er tilfelle så dra tilbake og få hjelp til å legge barnet til riktig. Drikk mye, hold deg varm, maser puppene før du legger til barnet, hold deg helt unna alt husarbeid og pass av eldre barn og se rørende filmer, ingen nyheter.

Hvis du fortsatt er på sykhuset ber du pleierene om hjelp.

Anonymous poster hash: a9806...1a1
Skrevet

Passer du på å alltid amme mage mot mage, og at nesa hennes er inntil brystet ditt? Det er viktig at hun ikke «henger i puppen». Jeg fikk gode tips om maks tid på amming og pauser, sånn at melkeproduksjonen kom igang, men puppen fikk også hvile. Husker ikke akkurat hva rådene var siden det er noen år siden. Ring sykehuset eller ammehjelpen hvis du trenger hjelp.

Lykke til!!

Anonymous poster hash: 76705...2d4

Skrevet

Gi nan med sprøyte eller kopp. Så får dere begge hvile litt. Så kontakt helsestasjon hvis du er usikker på ammingen :)

Anonymous poster hash: 54cc9...bc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...