Gå til innhold

Noen råd for bleieavvenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er akkurat 3 år og vi har fire uker hjemme sammen som vi tenkte å bruke til bleieslutt. Han ble litt for komfortabel i bleia, men tisser på do når vi setter han der. Sliter litt med nr to, men han har god kontroll på når han vil bæsje. Nå har jeg tatt av bleia. Hvor ofte skal jeg sette han på do? Og hvordan unngår dere tiss i sofaen? Igår glemte han seg av og tisset på gulvet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satte min jente på do etter soving, etter å ha drukket mye (ved spising feks), og etter en stunds lek. Også snakket vi litt om det å presse osv.

Ellers så har jeg alltid skrytt av bæsjen :-) Det var en kul bæsj, den så ut som en kanin osv. Mottoet mitt har vært at bæsj er kult:-)

Skrevet

Min eldste har nettopp blitt tørr, han hadde første dag uten bleie for knapt fire uker siden, og nå er han tørr både natt og dag.

Det jeg gjorde her var å spørre ca hver halvtime (litt avhengig av hvor mye han hadde drukket) om han måtte tisse. Satte ham ikke på do med mindre han svarte ja på at han måtte tisse.

Har kanskje hatt 4-5 uhell totalt, og etter en ukes tid sluttet vi å spørre, da gikk han av seg selv.

Eneste gangen jeg "tvinger" ham på do er når vi skal dra ut, når han har stått opp om morgenen, før han legger seg og hvis vi er ute og forbi en do og jeg vet det er lenge til neste.

Når det gjelder sofaen så kan du kanskje legge på et tisselaken hvis du er redd han skal tisse der?

Lykke til med bleieslutt! Det er så deilig når de er ferdige, var en veldig stolt gutt her som hjalp til med å rydde bort resten av bleiene og laget trusekurv av bleiekurven han har hatt på badet :)

Skrevet

Hehe. Har kjøpt klistremerker, tenkte han skulle få en stjerne for hver bæsj på do. Når han har ti skal han få en liten premie.. Åsså skryter vi masse av at han er storgutt som bruker truse :)

Skrevet

Min eldste har nettopp blitt tørr, han hadde første dag uten bleie for knapt fire uker siden, og nå er han tørr både natt og dag.

Det jeg gjorde her var å spørre ca hver halvtime (litt avhengig av hvor mye han hadde drukket) om han måtte tisse. Satte ham ikke på do med mindre han svarte ja på at han måtte tisse.

Har kanskje hatt 4-5 uhell totalt, og etter en ukes tid sluttet vi å spørre, da gikk han av seg selv.

Eneste gangen jeg "tvinger" ham på do er når vi skal dra ut, når han har stått opp om morgenen, før han legger seg og hvis vi er ute og forbi en do og jeg vet det er lenge til neste.

Når det gjelder sofaen så kan du kanskje legge på et tisselaken hvis du er redd han skal tisse der?

Lykke til med bleieslutt! Det er så deilig når de er ferdige, var en veldig stolt gutt her som hjalp til med å rydde bort resten av bleiene og laget trusekurv av bleiekurven han har hatt på badet :)

Ja gleder meg også! Må innrømme at vi har nedprioritert dette i en hektisk hverdag, ble lettvint for oss med bleier.. *flau* Nå er det dags, 4 uker ferie uten planer og 7 uker til lillebror kommer. Tisselaken var en god ide :) Nå angrer jeg på at vi valgte stoffsofa :P HI
Skrevet

Hehe. Har kjøpt klistremerker, tenkte han skulle få en stjerne for hver bæsj på do. Når han har ti skal han få en liten premie.. Åsså skryter vi masse av at han er storgutt som bruker truse :)

Det var en god ide :)

Vi bruker klistremerker i en bitte liten bok jeg har laget.

De synes hun er stas.

Men gave etter 10 høres ut som en veldig god ide. Takk for tipset

Skrevet

Det var en god ide :)

Vi bruker klistremerker i en bitte liten bok jeg har laget.

De synes hun er stas.

Men gave etter 10 høres ut som en veldig god ide. Takk for tipset

Tenkte bare nå i begynnelsen til det "løsner" og blir en vane :)
Skrevet

Ja gleder meg også! Må innrømme at vi har nedprioritert dette i en hektisk hverdag, ble lettvint for oss med bleier.. *flau* Nå er det dags, 4 uker ferie uten planer og 7 uker til lillebror kommer. Tisselaken var en god ide :) Nå angrer jeg på at vi valgte stoffsofa :P HI

Det er bare å sete i gang og ta uhellene som de kommer uten å bli sint! Kan bli en del uhell før det går seg til, og noen må bruke bleie på natten en stund til. Det kan være han reagerer litt på å få en lillebror, så ville vært forberedt på mulig ilbakefall senere (er veldig vanlig når en får søsken). Lykke til! :)

Anonymous poster hash: d4c65...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...