Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Jeg jobber på sykehjem. Trives med det, men ønsker å utfordre meg selv med andre pasientgrupper. Vet bare ikke hvor jeg skal søke... hvor jobber du? Kan du fortelle litt om arbeidshverdagen din? Anonymous poster hash: b2840...015
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Ingen sykepleiere som vil fortelle om jobben sin?) Anonymous poster hash: b2840...015
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Jeg jobber som personlig trener på et treningsstudio... Men jeg er opprinnelig sykepleier. Trives godt, mye mye bedre enn da jeg jobbet på sykehus. Anonymous poster hash: d35de...acf
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Jobber på sykehjem, som nattens dronning og trives veldig i jobben min
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Jobber på sykehjem, og jeg hater det! Skal heldigvis videreutdanne meg til høsten, så da kommer jeg meg bort fra fengslet. Man løper seg nesten ihjel, og beboerne blir nesten ikke behandlet som mennesker. Er leid inn alt for få folk i forhold til det som trengs med tanke på hjelpen hver enkelt har behov for. Hadde trivdes mye bedre om man faktisk kunne få tid å ha en samtale med hver og en Ila dagen! Penger går foran menneskeliv!!! :-( Anonymous poster hash: 6866f...1e0
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Jobber på barneavd. Trives veldig godt. Vi gjør mange prosedyrer som legge venefon, henge opp væske/AB, legge inn sonde, transfusjoner av blod, cytostatikakurer. Pre og postoperative observasjoner. Oppfølging av langtidsinnliggende barn som da ofte er onkologiske barn og hjertebarn. Og sårstell av brannskader. En dag er aldri lik og jeg lærer alltid noe nytt Anonymous poster hash: 3c080...25c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 Jobber med Anestesi. Stortrives. Stort sett går jobben ut på å gi narkose/regionalanestesi/Sedasjon til pasienter. Jobber litt på dagkirurgen, tar imot pasienter og passer på dem etter operasjon. Legger venefloner på avd når de ikke før til selv. Er en del av sykehusets hjertestansteam/ medisinske mottaksteam. Rykker ut med ambulanse til ulykker/hjertestans/dårlige barn osv. Jobber veldig selvstendig og stortrives med det. Absolutt å anbefale. Anonymous poster hash: 15808...4a8
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Jobber som lærer på vgs. Anonymous poster hash: 68b61...44d
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 På nevrologisk sengepost, ved et universitetssykehus. Trives med kollegaene mine og mange av pasienten. Men jeg er så dårlig på de veldig kritisk syke pasientene, så det er veldig stress for min del og gjør at jeg ikke trives på jobben. Flere av de jeg jobber med stortrives, men sykepleien er ikke min hylle, derfor blir det omskolering fra høsten av, samtidig som jeg jobber. Det blir spennende. Anonymous poster hash: 8c182...496
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Hjemmesykepleien. Veldig utfordrende etter samarbeidsreformen kom, vi gjør mange oppgaver som sykehuset tidligere gjorde. Veneflon, a.b behandling i.v, væskebehandling, sårstell (store kompliserte sår), morfinpumpe, ernæring i.v osv. Veldig variert jobb, og man får gjort mye spennende som spl der jeg jobber Anonymous poster hash: 2a150...f83
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Jobber på akutten og vil absolutt anbefale det! Mye variert, mange rolige perioder før det plutselig smeller og full action. Passer meg ypperlig og er ikke så skummelt som mange skal ha det til selv om man ser mye tragisk også. Anonymous poster hash: 91549...cdf
Madolyn Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jobber som operasjonssykepleier på et dagkirugisk senter og stortrives Perfekt jobb når man har små barn. Har jobbet på alt fra ekstremt travle sengeposter til transplantasjonsteam med utreiser og føler jeg nå har funnet drømmejobben så lenge barna er små De store pengene får jeg tjene når ungene blir mer uavhengige. Men blir jo veldig skremt av alle truslene om at sykepleierne i turnus må jobbe oftere enn tredjehver helg, skjønner at mange rømmer fra yrket da. Familien betyr mer enn jobben. Endret 5. juli 2013 av Madolyn
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #13 Skrevet 5. juli 2013 Jobber på legesenter som også fungerer som legevakt på dagtid. Stoooooortrives! Jobber kun dagtid, og ingen helger eller helligdager. Er for det meste på laben og skadestue. Tar blodprøver og analyserer. Steller sår og skader. Tar EKG, spirometri, kateteriserer, øreskyller osv. Har også litt oppfølging av LAR pasienter. Jeg synes det er en kjempespennende jobb. I og med at vi ligger ganske langt fra sykehus, får vi inn ganske mye spennende, og siden det tar et døgn før blodprøvene er på sykehus, gjør vi mye analyser selv. Digger, digger jobben min! Har jobbet litt forskjellige steder før, sykehjem, psykiatri og hjemmesykepleie. Jeg likte meg veldig godt i hjemmesykepleien, men tidsklemma, sparekniven, bemanningssituasjonen og helge/helligdagsjobbingen tok piften fra meg. Nå jobber jeg jo med leger, som er en sterk gruppe. Når de mener vi bør ha inn ekstra bemanning, at vi skal ha betalt pause, reise på kurs med lønn etc, så får vi det. Det er et kommunalt legesenter, men når legene sier hopp, så hopper ledelsen. Litt annerledes enn å jobbe i eldreomsorgen i samme kommune. Der fikk vi ikke leie inn bemanning ved sykefravær en gang, da skulle vi bare strekke oss enda lenger. Og kurs, det var noe vi fikk ta på fritiden, uten lønn, og måtte dekke reiseutgifter selv. Fikk ikke skrive overtid, skulle heller ta det ut i avspasering, og da helst bare en time av gangen, slik at de slapp å leie inn ekstra folk. Det var så sykt sykt sykt. Hadde det ikke vært for at jeg var kanonheldig å fikk denne jobben på legesenteret, hadde jeg aldri fortsatt å jobbe som sykepleier. Anonymous poster hash: 9ec8f...bb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå