Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Det mener egyptiske politikere og menn som ble spurt på gata. En uttaler: KONTROVERSIELL: Denne egyptiske mannen sier i et intervju at trakasseringen og voldtekten er en dårlig vane, men at kvinnene, ved måten de kler og oppfører seg på, nærmest ber om det. Vil vi egentlig ha slike menn inn i Norge? Anonymous poster hash: ca0ac...e98
<3 2G <3 Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Orker egentlig ikke å diskutere dette men det har ikke noe med hvor de kommer fra, voldtektsmenn er rimelig enig om dette uansett land. Vennevoldtekt er mer vanlig i Norge dessverre, så da er det ikke så mange som melder fra.
Slalotte Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 De blir her uansett om vi vil ha de eller ikke.. Når de sier det så har de en unnskyldning for å voldta.. eneste grunnen til at de sier det..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Om de mener det er ikke så vesentlig for om de bør få bo i Norge. Det vesentlige er at de retter seg etter de lovene vi har selv om de ikke er enige i dem. Skulle alle som mente jena må ta i det minste litt skyld for voldtekt bli kastet ut av Norge ville det være en god del damer her inne som måtte pakke snippesken å dra, selv om de er født og oppvokst her. Slik bør det ikke være. Det er viktig å kunne si hva man mener, men å følge lovene samfunnet har vedtatt. Anonymous poster hash: 21910...a22
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 På nesten alle bildene jeg ser av kvinner i Egypt er de kledd i heldekkende burka.. Hvis DET er utfordrene så vet ikke jeg. For å være like voksen og reflekter som han som kom med utsanget svarer jeg " Jeg synes at alle som skylder på alle andre for å rettferdiggjøre egen dårlig adferd er teite om det er voldtekt eller å kaste sand!!" Anonymous poster hash: 6cd42...8e9
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Om de mener det er ikke så vesentlig for om de bør få bo i Norge. Det vesentlige er at de retter seg etter de lovene vi har selv om de ikke er enige i dem. Skulle alle som mente jena må ta i det minste litt skyld for voldtekt bli kastet ut av Norge ville det være en god del damer her inne som måtte pakke snippesken å dra, selv om de er født og oppvokst her. Slik bør det ikke være. Det er viktig å kunne si hva man mener, men å følge lovene samfunnet har vedtatt. Anonymous poster hash: 21910...a22 Det er jo det som er problemet, mange følger ikke lovene i Norge. Men får bli uansett. Anonymous poster hash: f2a61...2f5
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 Har kvinner selv skyld? Ingen VIL vel bli voldtatt? Så nei, man har ikke skyld selv. Men jeg mener det FINNES forhåndsregler. Noen så grunnleggende at om man ikke følger de,- så burde en del jenter kanskje bli vurdert i forhold til evne og passe på egen sikkerhet? Vet man at det er fare for voldtekt i et visst område (hadde vel en periode i Oslo i fjor hvor det skjedde voldtekter gjentatte ganger i et og samme område),og man MÅ passere der på vei hjem fra fest,- så GÅR man ikke der hjem fra fest..Man lar ei ukjente menn følge en som "beskyttelse",- man tar taxi, blir hentet av foreldre, eller går hjem sammen som en GJENG... Bryr man seg ikke om dette,- og tenker "det skjer ikke meg";- da må man vurdere evnen til netopp det og ta vare på seg selv...Man er fortsatt ikke skyld i voldekten, men man kunne ungått den. Når det kommer til vennevoldtekter,- og jenta er overstadig beruset,- og ikke kan gjøre rede for seg. Hva med mannen/gutten,- som OGSÅ er beruset og OGSÅ har mistet evnet til og ta fornuftige avgjørelser? Om begge har drukket, frivillig, og blitt så beruset,- frivilig, hvorfor skal man forvente at MANNEN skal tenke klart og fornuftig, mens kvinnen skal regnes som utliregnelig. Det er rett og slett mulig at manne ikke oppfatter kvinnen som "overstadig" fordi denne er det selv,- og dermed føler, der og da, at det hele er frivillig? Det er virkelig ikke umulig. Så lenge ungdommer,- og voksen, velger og drikke og ruse seg på andre måter,- så VIL slike voldtekter skje- og vi må huske at de også skjer menn! FOrdi oppfattelsen av hva som skjer vil være påvirket av rus, indivdets egen og den andre personens rus og oppfattelse av det hele.. Og det som føles riktig der og da,- MED rus, føles ikke alltid like riktig dagen etter...Mens stripping foran ei stue full av fremmede, eller heftig politisk diskusjon med en politikere er ting man må "svelge ned" og bare vær så god gå og angre på..Eller hva med HEMMELIGHETER man røper på fylla. Hemmeligheter om andre,- eller en selv, som ALDRI burde komme frem blir fortalt??? Det er OGSÅ ting som skjer på fylla, osm man må ta konsekvenser av,- uten at man kan få noe form for kompensasjon fordi man var full og ikke hadde kontroll..Sex, er en annen ting man der og da kan gå med på,- også deretter angre på....SOm man pr i dag faktsik KAN få kompensasjon for... Altså, ligger man der og sover ut rusen og noen "Kryper på en";- ingen tvil om hvem som har skyld,- men HVOR skla grensen gå? Det er vel DER problemet ligger. Og skal en MANN som voldtar/ikke "hører" et nei også ha rett til og skylde på rus? Eller skal kun kvinner det... Jeg håper jeg greier og lære min datter fornuftige valg mtp rus og hvordan dra til/fra fest. Og jeg håper jeg greir og lære min sønn at et nei er et nei, samme NÅR det blir sagt...Også skal jeg prøve og lære de at man HAR ikke sex når man er beruset....BÅde for nytelsens og tilstedeværelsen sin del, og i fare for og ta unødvendige riskoer mtp sykdomemr og anger dagen etter...Jeg mener, et barn er vel den "beste"bieffekten fyllesex kan ha,- om man først skal få negative følger av ONS...Dt sier litt om dagens situasjon mtp vodtektsanklager, følelse av og ha blitt voldtattt, kjønnsykdommer som kan skade en for livet osv osv... Anonymous poster hash: 5c21e...f8c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Det er mange eksempler på voldtekt i krigsområder der kvinner går i heldekkende plagg eller uten plagg i det hele tatt fordi skikken er sånn (enkelte afrikanske stammer blant annet). Der brukes voldtekt som krigshandling og ikke for å få seg noe. Kvinnene blir straffet fordi de tilhører fiendenasjonen/stammen, ikke fordi de er sexy, pene eller utfordrende. Det foregår mange voldtekter hjemme i husets 4 vegger, både i Norge og alle andre land. Det er vel vanlig å synes at ens egen kone er sexy og pen, men det rettferdiggjør ikke det å tvinge henne til sex når hun ikke har lyst til det/til former for sex hun ikke aksepterer? SVÆRT få voldtekter er overfallsvoldtekter, prosentvis sammenlignet med resten av seksuelle overgrep som overgrep mot barn, ektefelle, søsken, venner, gamle på sykehjem og lignende. Og i de sistnevnte tilfellene kan ikke unnskyldningen om klesstil brukes. Anonymous poster hash: 43be3...ff1
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Har kvinner selv skyld? Ingen VIL vel bli voldtatt? Så nei, man har ikke skyld selv. Men jeg mener det FINNES forhåndsregler. Noen så grunnleggende at om man ikke følger de,- så burde en del jenter kanskje bli vurdert i forhold til evne og passe på egen sikkerhet? Vet man at det er fare for voldtekt i et visst område (hadde vel en periode i Oslo i fjor hvor det skjedde voldtekter gjentatte ganger i et og samme område),og man MÅ passere der på vei hjem fra fest,- så GÅR man ikke der hjem fra fest..Man lar ei ukjente menn følge en som "beskyttelse",- man tar taxi, blir hentet av foreldre, eller går hjem sammen som en GJENG... Bryr man seg ikke om dette,- og tenker "det skjer ikke meg";- da må man vurdere evnen til netopp det og ta vare på seg selv...Man er fortsatt ikke skyld i voldekten, men man kunne ungått den. Når det kommer til vennevoldtekter,- og jenta er overstadig beruset,- og ikke kan gjøre rede for seg. Hva med mannen/gutten,- som OGSÅ er beruset og OGSÅ har mistet evnet til og ta fornuftige avgjørelser? Om begge har drukket, frivillig, og blitt så beruset,- frivilig, hvorfor skal man forvente at MANNEN skal tenke klart og fornuftig, mens kvinnen skal regnes som utliregnelig. Det er rett og slett mulig at manne ikke oppfatter kvinnen som "overstadig" fordi denne er det selv,- og dermed føler, der og da, at det hele er frivillig? Det er virkelig ikke umulig. Så lenge ungdommer,- og voksen, velger og drikke og ruse seg på andre måter,- så VIL slike voldtekter skje- og vi må huske at de også skjer menn! FOrdi oppfattelsen av hva som skjer vil være påvirket av rus, indivdets egen og den andre personens rus og oppfattelse av det hele.. Og det som føles riktig der og da,- MED rus, føles ikke alltid like riktig dagen etter...Mens stripping foran ei stue full av fremmede, eller heftig politisk diskusjon med en politikere er ting man må "svelge ned" og bare vær så god gå og angre på..Eller hva med HEMMELIGHETER man røper på fylla. Hemmeligheter om andre,- eller en selv, som ALDRI burde komme frem blir fortalt??? Det er OGSÅ ting som skjer på fylla, osm man må ta konsekvenser av,- uten at man kan få noe form for kompensasjon fordi man var full og ikke hadde kontroll..Sex, er en annen ting man der og da kan gå med på,- også deretter angre på....SOm man pr i dag faktsik KAN få kompensasjon for... Altså, ligger man der og sover ut rusen og noen "Kryper på en";- ingen tvil om hvem som har skyld,- men HVOR skla grensen gå? Det er vel DER problemet ligger. Og skal en MANN som voldtar/ikke "hører" et nei også ha rett til og skylde på rus? Eller skal kun kvinner det... Jeg håper jeg greier og lære min datter fornuftige valg mtp rus og hvordan dra til/fra fest. Og jeg håper jeg greir og lære min sønn at et nei er et nei, samme NÅR det blir sagt...Også skal jeg prøve og lære de at man HAR ikke sex når man er beruset....BÅde for nytelsens og tilstedeværelsen sin del, og i fare for og ta unødvendige riskoer mtp sykdomemr og anger dagen etter...Jeg mener, et barn er vel den "beste"bieffekten fyllesex kan ha,- om man først skal få negative følger av ONS...Dt sier litt om dagens situasjon mtp vodtektsanklager, følelse av og ha blitt voldtattt, kjønnsykdommer som kan skade en for livet osv osv... Anonymous poster hash: 5c21e...f8c 1. Hva med dem som ikke har foreldre eller venner? Skal de sitte hjemme hele året? Det har skjedd voldtekter i taxier også flere ganger, eller i hvert fall sextrakassering fra taxisjåførens side. 2. Mannen er beruset, greit. Men ingen i bevisstløs stand er såpass oppegående at de klarer å få stå og gjennomføre et samleie. Det at jenta sovner eller får blackout betyr at hun er enten bevisstløs eller sover. I lignende tilstand er ikke en mann i stand til å gjennomføre sex, dvs mannen er mindre beruset enn jenta hvis han klarer det. 3. Når man sovner på en fest fordi man nettopp ikke vil gå alene hjem eller er redd for å bli antastet av en drosjesjåfør, sovner på en seng hos noen gode venner, så nei, man må ikke regne med at noen forgriper seg på deg. Sover man så skal man ikke ha sex med denne personen. Enkelt og greit. For øvrig forstår jeg heller ikke hva som er så tiltrekkende med å ha sex med en som bare ligger der og sover, uten noe respons. Hvis man eliminerer alternativene å sove hos venner som har nachspill, gå hjem eller ta drosje, gjenstår bare et alternativ - å aldri dra på noen fester. Kjipt for ungdommen. Og nei, jeg har aldri vært full, voldtatt eller sovnet på en fest. Har imidlertid sovet borte hos gode kompiser som jeg ikke hadde noe seksuell undertone med da jeg var singel, og regnet overhode ikke med at kompisen skulle finne det som riktig å voldta meg mens jeg ligger og sover på sofaen i stua (i edru tilstand). Har hatt noen kjærester, og verken min nåværende mann eller tidligere kjærester har noen gang prøvd å ha sex med meg når jeg har 40 i feber og nesten bevisstløs eller ligger og sover. Min mann har kommet hjem mange ganger full fra fest med taxi, men har aldri prøvd å ha sex med meg der jeg ligger og sover av den grunn. Full betyr ikke dum. Trodde ikke det var vanlig med sånt. Anonymous poster hash: 43be3...ff1
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Orker egentlig ikke å diskutere dette men det har ikke noe med hvor de kommer fra, voldtektsmenn er rimelig enig om dette uansett land. Vennevoldtekt er mer vanlig i Norge dessverre, så da er det ikke så mange som melder fra. Daterape kan ikke på noen måte sammenlignes med en overfallsvoldtekt. De fleste jenter jeg kjenner har vært utsatt for daterape, altså at de var så fulle at de ikke klarte å stritte i mot, eller at de prøvde å si nei, men siden det er en man kjenner føler man ikke at man kan direkte skade vedkommende for å slippe unna. Det er ubehagelig, man føler seg skitten, men for de aller aller fleste gir det ikek varige traumer, i motsetning til å bli slått ned i et smug, truet på livet, banket opp og kanskje bli ødelagt i underlivet. fatter ikke engang at det er samme ord for disse to tingene, det ene er ufrivillig sex, det andre faktisk voldtekt. VOLD. 2. Mannen er beruset, greit. Men ingen i bevisstløs stand er såpass oppegående at de klarer å få stå og gjennomføre et samleie. Det at jenta sovner eller får blackout betyr at hun er enten bevisstløs eller sover. I lignende tilstand er ikke en mann i stand til å gjennomføre sex, dvs mannen er mindre beruset enn jenta hvis han klarer det. Anonymous poster hash: 43be3...ff1 Dummeste jeg har hørt. Man kan fint få blackout uten å være bevisstløs, og man kan fint gjennomføre et samleie selv om man er for full til å skjønne hva man gjør. Gutter kan også sovne midt i akten hvis de er fulle nok. Mannen min får stå samme hvor dritings han er, man det blir ikke noe happy ending av det... Anonymous poster hash: c4b25...7d8
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Orker egentlig ikke å diskutere dette men det har ikke noe med hvor de kommer fra, voldtektsmenn er rimelig enig om dette uansett land. Vennevoldtekt er mer vanlig i Norge dessverre, så da er det ikke så mange som melder fra. Daterape kan ikke på noen måte sammenlignes med en overfallsvoldtekt. De fleste jenter jeg kjenner har vært utsatt for daterape, altså at de var så fulle at de ikke klarte å stritte i mot, eller at de prøvde å si nei, men siden det er en man kjenner føler man ikke at man kan direkte skade vedkommende for å slippe unna. Det er ubehagelig, man føler seg skitten, men for de aller aller fleste gir det ikek varige traumer, i motsetning til å bli slått ned i et smug, truet på livet, banket opp og kanskje bli ødelagt i underlivet. fatter ikke engang at det er samme ord for disse to tingene, det ene er ufrivillig sex, det andre faktisk voldtekt. VOLD. 2. Mannen er beruset, greit. Men ingen i bevisstløs stand er såpass oppegående at de klarer å få stå og gjennomføre et samleie. Det at jenta sovner eller får blackout betyr at hun er enten bevisstløs eller sover. I lignende tilstand er ikke en mann i stand til å gjennomføre sex, dvs mannen er mindre beruset enn jenta hvis han klarer det. Anonymous poster hash: 43be3...ff1 Dummeste jeg har hørt. Man kan fint få blackout uten å være bevisstløs, og man kan fint gjennomføre et samleie selv om man er for full til å skjønne hva man gjør. Gutter kan også sovne midt i akten hvis de er fulle nok. Mannen min får stå samme hvor dritings han er, man det blir ikke noe happy ending av det... Anonymous poster hash: c4b25...7d8 "Daterape" som du så fint kaller det er også voldtekt, etter norsk lov. Man har sex med en annen person uten personens samtykke, dette omfattes av begrepet "voldtekt". Det eksisterer faktisk eget begrep "sovevoldtekt", altså å ha sex uten samtykke med en person som sover. Forresten, uttrykket "daterape" er svært misvisende, man er jo ikke på date med fremmed person som kommer inn på rommet der man sover ut rusen og forsyner seg. At de fleste av dine venninner har opplevd å bli voldtatt sier bare noe om vennegjengen dere vanker sammen med, det er veldig trist at dere velger å omgås voldtektsmenn. Anonymous poster hash: 43be3...ff1
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 Nei slike menn vil jeg ikke ha her. Dra tilbake til landet sitt med den middelalderholdninga der!!! Skulle ønske gjenvoldtekt i ræva var vanlig straff for voldtektsforbrytere!!! Anonymous poster hash: 83b70...923
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå