Gå til innhold

Hvor mange barn har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vil du ha flere, evt hvor mange?

Jeg har ett barn og er veldig i tvil om jeg vil ha flere. På en måte savner jeg en liten baby, samtidig Er alt så fint med 3.5 åringen min nå. Jeg leser også om flere som er så slitne og sure når Nr 2 kom. Jeg var veldig sliten og sov mye i mitt svangerskap og var sinnsykt kvalm, hvordan i alle dager klarer man det med ett barn til? Også er det nattesøvnen da. Men samtidig vil vi gi henne enn søster eller bror. Min mann klarer seg med hun vi har sier han, men hadde godtatt en til

Anonymous poster hash: c96e9...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fire. Fire var avtalen, fire er perfekt for oss. Mannen vil gjerne ha 1 eller 2 til, men jeg orker ikke flere svangerskap og evt. kolikkbabyer. Å gå gravid mens man skal ta seg av andre små har jeg ikke likt, har i grunnen hatt nok med meg selv. Så de 8 mnd. i slenge som gravid har det vært unntakstilstand her i huset. Syns det er slitsomt både fysisk og psykisk. Men det går, og det har vært verdt det. Mine har det vært ca. 2 år mellom, og tror nok det vil hjelpe veldig å ha et barn som er så stort at det går an å føre en samtale. 

Gjest sussie77
Skrevet

Jeg har to. Var mye kvalm og dårlig i første svangerskap og var derfor skeptisk til å få flere. Kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle klare det med et barn til å ta meg av. Men så ble jeg plutselig gravid, og hadde en 1 åring å ta meg av.Hadde ikke barnehageplass til han engang. Og dårlig var jeg. Men alt går :) Men nå holder det med to. Yngste er nå 2 år og deilig at de begynner å bli større. :) 

Skrevet

Vi har 3- ønsker en til, men mannen ble kronisk syk under siste svangerskap, så da får 3 være nok. Er mye alene med barna.

Anonymous poster hash: f3ca4...c2b

Skrevet

Vi har 3- ønsker en til, men mannen ble kronisk syk under siste svangerskap, så da får 3 være nok. Er mye alene med barna.

Har i tillegg hatt mye plager i svangerskapene. Kvalme over halve sv.sk. Bekkenløsning. Stoppet premature rier flere ganger med de to siste. Født prematurt. Og det vil gå ut over de tre andre de mnd dette varer.

Og nattevåk. Grøss.

Yngste blir straks 3- og det er deilig å snart være ferdig med bleier og at hun har begynt å kle seg selv.

Skrevet

Har 3, det er nok :) Innimellom lengter jeg etter å være gravid igjen, men det får bli med tanken. Barn er dyrt og de skal følges opp også ;) Dessuten har mannen min en krevende jobb og er mye borte :/

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fikk min 3 og siste i går. Nå er det stopp :)

Skrevet

Har ett barn.. ønsker meg vertfall ett til pga jeg vil hun skal få et søsken.. men må si jeg gruer meg litt til å bli gravid igjen... var sinnsykt kvalm, og hadde en grusom fødsel/barseltid. Meeeeen jeg er vel på an igjen om noen år;) orker ikke ny baby før jenta mi er 2-3 år:)

Anonymous poster hash: 5e31e...d93

Skrevet

Har 3. Har vært mye dårlig under svangerskapene, men ønsker meg faktisk en til. :)

Skrevet

Har tre barn, pga at de to største er 8 og 11 år større enn minste ønsker jeg ett barn til, minste er bare 3 mnd, så har ikke snakket med mannen om det ennå, men jeg ønsker to tette så må sette oss ned å snakke om det.

Synes ikke det er vanskelig å følge opp de største på aktiviteter ol selv om jeg har baby, har mer tid og energi nå enn når jeg var i jobb.

Anonymous poster hash: 894b5...d87

Skrevet

Har tre barn på 6,3 og 7 uker og kjenner at det  ABSOLUTT er nok! Det er fryktelig travelt og veldig mange vendinger, alltid noen behov å dekke.

Men det blir vel bedre når babyen blir litt større, akkurat nå er det fryktelig hektisk å være alene med alle tre samtidig...Spesielt når barna har ferie og mannen ikke har det...

Anonymous poster hash: f915a...ee7
Skrevet

Har 3, eldste har en del utfordringer, så selvom jeg kunne tenke meg 1 til har vi bestemt oss for at 3 holder :)

Skrevet

Har fire barn i alderen 4 år til 11 år og det er nok! Jeg har fungert dårlig som gravid, så da har det falt mye på mannen. Vi har hatt og har våre utfordringer, og tidvis er jeg veldig sliten og lei, men samtidig så er jeg utrolig glad for at vi fikk så mange barn fordi de har så utrolig mye glede av hverandre. Og selvsagt vi av dem også :)

Skrevet

Jeg fikk min 3 og siste i går. Nå er det stopp :)

Gratulerer så mye :) Her er det også 3, minstemann 3 måneder i morgen. Samboer har bare den minste, de andre er mine "private", Han synes det er nok og det gjør i grunnen jeg og. Jeg fungerer dårlig som gravid, ikke syk nok til å sykmeldes, men hangler i flere måneder og orker lite. Takler ikke fødsel så godt heller.

Anonymous poster hash: 301af...980

Skrevet

To snart tre. Jeg ønsker meg fem. Men mannen har sagt stopp nå. Så vi får bare se..

Skrevet

Vi har to gutter med to års mellomrom og det er perfekt for oss :) Har ingen ønsker om flere barn. Mannen har en tidkrevende karriere og jeg er også veldig glad i jobben min. Besteforeldrene til barna har nesten aldri mulighet for å være barnevakt slik at vi har hatt 2-3 frihelger siden eldstemann ble født, klart at slike ting også spiller inn. Jeg er litt misunnelig på dem som har besteforeldre som av og til kan hente i bhg osv :)

Skrevet

Jeg har tre på 10, 1 og 4 måneder + to bonusgutter og det holder for oss. Minste hadde vi egentlig ikke planlagt fordi vi syntes det holdt med fire til sammen, men nå ser vi at det passet egentlig helt perfekt med to tette små :) Vi er slitne, men veldig lykkelige!

Skrevet

Har to jenter med 2 år mellom, og ønsker meg egentlig 4, slik at det blir to kull med to tette. Hadde sikkert vært nok med 3 barn for min egen del, men synes 4 virker bedre for søskendynamikk og sånt. Så vi får se hva det blir til. 

Anonymous poster hash: 18b8e...9e0
Skrevet

Har 3, minste er 9 dager gammel. Blir nok ikke flere her.

Skrevet

Har 4 og vi er fornøyd med det.

Skrevet

Har en i magen, og skal ikke ha flere. Hater å være gravid, har aldri ønsket meg to barn, og ser ikek for meg at det på noen måte hadde vrt mulig å ta seg av et barn i tillegg til meg selv dette svangerskapet - mannen har måttet få delvis omsorgspermisjon fra jobb for å ta seg av meg. Kroppen min tåler ikke flere, og synes heller ikke vi har energi eller økonomi til flere.

Anonymous poster hash: 73591...a29
Skrevet

Vi har 3 barn på 9 og 5 år, og 7 uker. Vi var enige om at vi skulle ha 3 barn, men har plutselig fått følelsen av at jeg ikke er helt ferdig. Vi får se om noen år og om Jeg får mannen på gli...

Anonymous poster hash: 73e5f...634

Skrevet

Har 2. Tror vi er ferdig men kjenner meg ikke helt ferdig... Litt ekkel følelse , får alle en " ferdig" følelse når man har fått barna man ønsker? Litt redd angre på den ene jeg ikke får... Men hadde en fødsel hvor jeg nesten blødde ihjel så en ny fødsel skremmer meg og er det som gjør vi tviler :( hadde det ikke sjedd med siste hadde vi garantert gått for 3 som vi planla. Snakket tilogmed om 4 en tid.... Litt buhu følelse selv om jeg er overlykkelig være her og mamma for de to fineste jeg har allerede.

Anonymous poster hash: 1ad3f...099

Skrevet

Vi har snart 2 og ønsker 4 :)

Anonymous poster hash: 432a9...a50

Skrevet

Vi har tre, og skulle gjerne hatt flere. Men kroppen min bør ikke få flere, så da er vi fornøydde med de barna vi har.

Anonymous poster hash: fd2ba...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...