Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Hva skiller dette fra en person som "lyver vanlig" om man kan si det sånn. De aller fleste lyver jo, i større eller mindre grad av og til. Anonymous poster hash: 734a3...8ce
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Det er en person som forteller løgner med ganske høy frekvens, uten noe rasjonelt motiv. Du lyver feks for å dekke over noe du har gjort som du ikke vil at folk skal få vite. Om samboer spør hvor mye de nye skoene dine kostet, vil du kanskje si 500 kr selv om de kostet 1000. Grunnen til at du da lyver er for å feks unngå konfrontasjon. En patologisk løgner vil lyve om flere småting iløpet av en dag, uten å ha noen grunn for det. Han kan for eksempel si at han kjøpte en snickers på butikken, når han egentlig kjøpte en stratos. (Disse eksemplene mine var litt rare, jeg vet) Det er en lystløgner om du vil. En som føler behov for å lyve om en masse mer eller mindre ubetydelige saker. Endret 4. juli 2013 av Hyacinth Bouquet
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Det er en person som forteller løgner med ganske høy frekvens, uten noe rasjonelt motiv. Du lyver feks for å dekke over noe du har gjort som du ikke vil at folk skal få vite. Om samboer spør hvor mye de nye skoene dine kostet, vil du kanskje si 500 kr selv om de kostet 1000. Grunnen til at du da lyver er for å feks unngå konfrontasjon. En patologisk løgner vil lyve om flere småting iløpet av en dag, uten å ha noen grunn for det. Han kan for eksempel si at han kjøpte en snickers på butikken, når han egentlig kjøpte en stratos. (Disse eksemplene mine var litt rare, jeg vet) Det er en lystløgner om du vil. En som føler behov for å lyve om en masse mer eller mindre ubetydelige saker. A-ha. Takk for svar! Anonymous poster hash: 734a3...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå