Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Har et barn som snart oppfyller vektgrensen på 18 kg for barnesete i bil. Når bør man bytte, er det på tide når barnet har bikket 17 kg for å ha litt å gå på eller kan vi vente litt til? Forslag til nytt sete (må selvsagt ha høyere vektgrense)? Ikke isofix. Gjerne ett som er lett å flytte mellom biler. Barnet er 2,5 år gammelt. Anonymous poster hash: e0796...f9c Anonymous poster hash: ba6e3...843
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Oi, du har et stort barn gutten min på tre veier ikke 15 kg enda jeg anbefaler besafe izi plus. Anonymous poster hash: 3ec14...184
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Takk for svar. Flere? Anonymous poster hash: ba6e3...843
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Britax Hiway, bakovervendt til 25 kg Takk for svar. Så jeg bør bytte før vektgrensa nås for å være på sikre siden? Er dette setet enkelt å bytte imellom biler? Hva med beltestol, bør man absolutt styre unna det? Anonymous poster hash: ba6e3...843
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 Britax Hiway, bakovervendt til 25 kg Takk for svar. Så jeg bør bytte før vektgrensa nås for å være på sikre siden? Er dette setet enkelt å bytte imellom biler? Hva med beltestol, bør man absolutt styre unna det? Anonymous poster hash: ba6e3...843 En på 2,5 år er for liten til å sitte i beltestol, samme hva vekta sier. Sånn er det med den saken. Britax Max Way er et annet alternativ til sete. Tror Hi-Way er på vei ut og Max Way er det setet som erstatter det. Anonymous poster hash: 86931...43d
Elsker livet Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Jeg ville også kjøpt et rent bakovervendt sete. De er som oftest litt enklere å montere og enklere laget fordi de slipper å ta hensyn til at de skal kunne stå begge veier. De er optimale for å stå begge veier, ingen kompromiss. Hadde aldri valgt beltestol til et 2.5 år gammelt barn. Så små barn bør sitte bakovervendt pga. kroppen/skjelletet ikke er mer moden selv om den er større.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Og- er avhengig at setet har plass til et stort barn både lengdemessig og vektmessig med tanke på at setet må vare en stund... Anonymous poster hash: ba6e3...843
Elsker livet Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Vi har max-way og kan anbefale det. Man kan regulere høyden på selen bare ved å skyve festeanordningen bak. Slipper å tre seler.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Vi har Britax Multitech og er fornøyd med det. Det går opp til 25 kg. Det største problemet med å flytte det mellom biler, er forankringsselene man må ha rundt forsetet, men hvis det er de to samme bilene setet flyttes mellom, så tror jeg at man kan kjøpe et ekstra sett. Så er det noen år siden vi kjøpte det setet, så det kan godt hende at de andre setene som blir nevnt er bedre, for jeg har ikke oppdatert meg på en stund Beltesete hadde jeg ikke vurdert i det hele tatt. Barna mine er nok antagelig kortere enn dine (hvertfall mye lettere), men de har sittet bakover til ca 4 år begge to uten problemer i multitechen. Anonymous poster hash: ef967...825
Elsker livet Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 Vi har Britax Multitech og er fornøyd med det. Det går opp til 25 kg. Det største problemet med å flytte det mellom biler, er forankringsselene man må ha rundt forsetet, men hvis det er de to samme bilene setet flyttes mellom, så tror jeg at man kan kjøpe et ekstra sett. Så er det noen år siden vi kjøpte det setet, så det kan godt hende at de andre setene som blir nevnt er bedre, for jeg har ikke oppdatert meg på en stund Beltesete hadde jeg ikke vurdert i det hele tatt. Barna mine er nok antagelig kortere enn dine (hvertfall mye lettere), men de har sittet bakover til ca 4 år begge to uten problemer i multitechen. Anonymous poster hash: ef967...825 Britax multitech er også et godt sete, vi har hatt det også. Men sitteputa sitter veldig lavt så de får ikke sett så veldig mye ut vinduet. Jeg liker best seter der beina får henge nedover. Vi hadde litt problemer med at beina sovnet da sønnen vår satt i multitec. Tok han ut etter en halv time i bil så klarte han knapt å stå på beina. Med det andre barnet vårt skjedde det ikke, så har nok noe med hvordan de velger å plassere beina sine.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #13 Skrevet 5. juli 2013 Takk forsvar. Har dere erfaring med hvilket sete som er lengst i ryggen og selene justerbart høyst mulig oppover? Er ikke bare vektgrensen på besafe izi combi setet som er for lav, men selene er også nå på max... Rett før skulderbladene går over selene. Titta på britax sine nå etter tips herifra og ser seteryggens størrelse varierer en del... Men det behøver vel ikke bety at selene er lengre likevel. Og en ting til... Bruker jo ofte å være tilbud på bilseter, noen som vet når neste runde med tilbud fra feks barnas hus starter? HI Anonymous poster hash: ba6e3...843
valkyrien Skrevet 5. juli 2013 #14 Skrevet 5. juli 2013 Britax Hiway, bakovervendt til 25 kg Takk for svar. Så jeg bør bytte før vektgrensa nås for å være på sikre siden? Er dette setet enkelt å bytte imellom biler? Hva med beltestol, bør man absolutt styre unna det? Anonymous poster hash: ba6e3...843 Hiway går fra 9 kg, så det er like greit å bytte nå Litt jobb er det jo å flytte setet, men ikke veldig vanskelig. De skal helst sitte bakovervendt til de er 4, så beltestol ved 2,5år hadde jeg aldri brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå