Gå til innhold

Flytte til Oslo som alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min sønn på snart 7 ønsker å flytte til Oslo til høsten. Jeg strever litt med å finne en jobb jeg trives med og hvor jeg kan få brukt utdannelsen min der vi bor nå. I tillegg bor vi veldig grisgrendt og dette gjør at vi ikke er så sosial som vi ønsker å være. Der vi bor nå og Oslo er som natt og dag og det vil bli en stor overgang for oss begge. Jeg har tilbragt mye tid i Oslo og stortrives her, og har alltid følt en dragning mot byen. Sønnen min er veldig utadvendt og kommer veldig lett i kontakt med andre. Jeg tror derfor at han vil "tåle" flytten godt. 

Det store problemet vi vil stå ovenfor er det økonomiske aspektet. Vi har ingen mulighet til å kjøpe bolig, så vi blir nødt å leie en 3-roms. Har undersøkt litt og ser at prisene starter rundt 12-13 tusen i mnd. Det jeg ønsker er å høre fra andre alenemødre hvordan dere klarer å bo i Oslo, betale husleien og samtidig ha en normalt liv. Mottar gjerne tips til flyttingen, hvor det er best å bo, hvilken skoler vi bør satse på, hvordan dere gjør det med barnevakt, osv. Alle tips er nyttig.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke velge en av de andre byene da? Jeg hadde ikke gått ut med 12-13tusen i husleie alene med mindre jeg tjente godt! Vi betaler tilsvarende på enebolig iog er to om utgiftene, hadde ikke klart disse utgiftene alene uten at det hadde gått på bekostning av mye annet. Tror du kommer langt med å velge en mellomting av grisgrendt strøk og Oslo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...