Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Min samboer har to barn fra før, vi har ingen sammen. Barna hans er stort sett snill og grei men finner på noen rampestreker som barn flest. Hvis de gjør noe som ikke er lov sier han alltid i fra tre ganger hvis de ikke hører etter, den tredje gangen gjør han det "drastisk" dvs ta fra dem leken de krangler om, inndra dessertlovnaden og noen ganger har de fått en ørefik eller klaps over fingrene. De begynner å gråte men kommer fort over det og virker ikke kuet eller redd han. Men jeg tenker likevel at det vil ha langtidsvirkning på forholdet deres, alt virker fint nå, pappa er superpopulær når de er det på samvær(bor et stykke unna så ses ikke så ofte) men hva når de blir større? Han forsvarer seg alltid med å si at barna må lære seg til å respektere de voksne og at han har forklart konsekvensene for dem gang på gang. Han er selv veldig strengt oppdratt med foreldre som ikke nøyde seg med en ørefik.. Hva mener dere, h va kan konsekvensene bli? Anonymous poster hash: c2853...3da
MrsMilla Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Tja, plutselig blir ørefiken litt for hard, eller klapset litt i overkant..... Du må sette ned foten og si nei om ikke han har vett til å skjønne det sjøl. Han begår lovbrudd. Ei jeg kjenner har nedsatt hørsel på ene øret fordi faren hennes slo henne da hun var liten, en ørefik som ble for hard... hun besøker ham aldri.
Ikkesåallerværst Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Først og fremst: det er forbudt i Norge, og han bryter derfor loven. Det er jo ikke greit. Min personlige mening, er at mennesker er forskjellige. Noen preller dette av på, noen begynner å forakte den som gir ørefik mm, noen blir varig krenket og kommer aldri over det. Og variasjoner av alt dette, såklart. Jeg syns dessuten det er utrolig feig måte å oppdra barn på. De fleste av oss, også de som slår, ser jo på det som helt sinnsykt og umoralsk å slå en voksen som ikke gjør noe han eller hun ikke burde. Og btw, hvis en av ungene sier til læreren "pappa gir meg ørefik når jeg er slem", da får han nok en innkalling til barnevernet relativt raskt, og i de møtene heter det ikke ørefik, men vold.. Endret 4. juli 2013 av Ikkesåallerværst
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Å bli slått eller klapset er ydmykende! Og min mening er at dette kmmer til å gå galt en dag. Fysisk avstraffelse er fordbudt i Norge, og det er jo forbudt for en grunn. En kan aldri vite hva barna EGENTLIG føler om dette, eller hvordan det kommer til å påvirke de senere i livet. At pappa er superpopulær til tross for dette har faktisk ingenting å si. Barn har en ubetinget kjærlighet til foreldre og de som ellers trer inn i foreldrerollen, som f.eks stefar/stemor. Jeg ble voldtatt og mishandlet av min stefar da jeg var 11, var fortsatt veldig glad i han og han var en viktig person i livet mitt. Sykt, ja..og jeg mener ikke at en ørefik er det samme, bare så det er sagt. Det var bare for å dra frem hvor ubetinget den kjærligheten faktisk er.
Tigerpote Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Det er definert som barnemishandling og er ikke greit! Han der hadde ikke jeg villet få barn med, og synes du skal snakke med ham. Hvis det ikke fører fram må jo noen beskytte de stakkars barna. Jeg hadde snakket med barnas mor og barnevernet og hadde ikke klart å være sammen med en sånn "mann".
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Om han vil fortsette å ha barna på samvær bør han revurdere straffemetodene sine ganske drastisk! Om moren til barna ikke vil sende dem til en far som slår, så regner jeg med at hun har en ganske sterk sak. Å slå barn er aldri greit - selv ikke om man gir advarsler på forhånd. Hvordan kan du være sammen med en "mann" som utøver vold mot de han egentlig skulle vært en trygg voksenperson for?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Tror ikke barnas mor er noe bedre på det området. Jeg har fått ris av begge foreldrene mine, husker hvor ydmykende det var og sårende det var, men jeg elsker dem betigningsløst den dag i dag og vi har et godt forhold. Og nei, jeg har ikke overført det på mine barn. Så barn er nok forskjellig. Jeg tror ikke min samboer klarer å se at konsekvensene kan være et dårlig forholdt til barna, han tror oppriktig han gjør dem en tjeneste...og synes hans egne foreldre oppdro han på en riktig måte.. Anonymous poster hash: c2853...3da
Gjest sussie77 Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Dette er barnemishandling og forbudt i Norge.Og absolutt ikke greit.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Tror ikke barnas mor er noe bedre på det området. Jeg har fått ris av begge foreldrene mine, husker hvor ydmykende det var og sårende det var, men jeg elsker dem betigningsløst den dag i dag og vi har et godt forhold. Og nei, jeg har ikke overført det på mine barn. Så barn er nok forskjellig. Jeg tror ikke min samboer klarer å se at konsekvensene kan være et dårlig forholdt til barna, han tror oppriktig han gjør dem en tjeneste...og synes hans egne foreldre oppdro han på en riktig måte.. Anonymous poster hash: c2853...3da Han tror oppriktig at han gjør dem en tjeneste????? Det tror du vel ikke på selv, engang? Så han står over Norsk Lov han da, siden det er ok at han slår barna sine?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #12 Skrevet 4. juli 2013 Herregud, er moren like ille? BARNEVERNET sporenstreks! Jeg lurer på om du er miljøskadd siden du er så handlingslammet. Barn har en tendens til å ville beskytte sine foreldre uansett, og det dine foreldre gjorde mot deg var galt. Anonymous poster hash: 8946c...cd8
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Skulle ikke være annie nei, cd8 Anonymous poster hash: 8946c...cd8
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Jeg hadde ikke godtatt det. Hva gjør du når han gir de en ørefik?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Hvis du vet at både mor og far slår sine barn (ja, en ørefik er å slå), så bør du melde dem til barnevernet. Ville du godtatt at mannen gav deg en ørefik om han ble sint på deg? Og til sist- jeg håper virkelig ikke du har tenkt å få barn med en som slår barna sine?
Gjest Julia1984 Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Godtar du virkelig dette? Dette er definert som fysisk avstraffelse i Norge, noe som er straffbart........og du sitter og ser på uten å handle? I tillegg vet du at moren ikke er noe bedre? Du er like ille som faren når du ikke melder fra om dette
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #18 Skrevet 4. juli 2013 En mann som slår barna sine er ikke mye til mann. Jeg hadde ringt barnevernet og deretter funnet meg en skikkelig mann. Anonymous poster hash: 024a1...2c5
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #19 Skrevet 5. juli 2013 De fleste barn som blir klapset og slått hjemme blir usedvanlig aktiv, ufordragelig og bortskjemt i atferden (det blir verre og verre jo eldre de blir). Hvorfor? De har hele tiden angst for å bli klapset på nytt og angsten forplanter seg i hjernen og de blir hyperaktive, hyperaktiviteten øker med alderen. Jeg jobber på institusjon for ungdom med atferdsproblemer (og rus og kriminalitet) og så og si alle ungdommene ble klapset/ slått litt fra de var små. Uroen skapte feildiagnose på ADHD som barn, de blir feilmedisinert og til slutt styrer hyperaktiviteten handlingene - blant annet aggresjon, rus og kriminalitet (spenningen i hjernen). Så han skal gjerne fortsette å se hvordan det går! Tegnene på hyperaktivitet er svært små i begynnelsen, men tro meg - hvis han fortsette,r ja så fortsetter også angsten og hyperaktiviteten. Så dem som tror at de oppdrar barna eller lærer de respekt med å klapse gjør nøyaktig det motsatte av det de selv tror! Tenk hvordan det er for et lite barn å gå rundt 24/7 å være nervøs for å bli klapset - det er svært ydmykende og respektløst av faren - han som liksom skal lære respekt. Kjempebra rollemodell! Jeg hadde aldri godtatt det og gitt han et ultimatium- ferdig med det! Jeg ser hva det gjør med barn hver eneste dag i jobben min og tro meg - det er ikke verdt det! Anonymous poster hash: cd439...3b1
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #20 Skrevet 5. juli 2013 Først og fremst: det er forbudt i Norge, og han bryter derfor loven. Det er jo ikke greit. Min personlige mening, er at mennesker er forskjellige. Noen preller dette av på, noen begynner å forakte den som gir ørefik mm, noen blir varig krenket og kommer aldri over det. Og variasjoner av alt dette, såklart. Jeg syns dessuten det er utrolig feig måte å oppdra barn på. De fleste av oss, også de som slår, ser jo på det som helt sinnsykt og umoralsk å slå en voksen som ikke gjør noe han eller hun ikke burde. Og btw, hvis en av ungene sier til læreren "pappa gir meg ørefik når jeg er slem", da får han nok en innkalling til barnevernet relativt raskt, og i de møtene heter det ikke ørefik, men vold.. Kjenner jeg skolesystemet og varslingen rett, får han nok ikke innkallelse... Anonymous poster hash: f0400...e08
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #21 Skrevet 5. juli 2013 Kun en desperat taper tyr til fysisk avstraffelse i oppdragelsen. Det er ulovlig heldigvis og jeg mener ingenting kan forsvare dette. Å advare er ikke grunn nok, barn er barn med sin mangel på forståelse av konsekvenser. Mannen din burde lese noen bøker om pedagogikk og få hjelp til å mestre irettesettelse på en riktig måte! Anonymous poster hash: 94aaf...ed5
Berta_78 Skrevet 5. juli 2013 #22 Skrevet 5. juli 2013 Hæ? Du lurer på om dette er problematisk? Av og til har jeg vansker med å forstå at jeg bor i samme samfunn som enkelte her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå