Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Optimist78 - huff, det var trist å høre :( har også hatt SA i uke 5 :( unner ingen å gjennomgå det :( krysser fingrene for at det går bra neste runde :)

SnartMamma83? - her går det fint, så langt hvertfall, er 17+0 i dag :)

ikke lenge til sprøytestart for deg nå da :) krysser fingrene for at alt går bra :) imponert over at du klarer å se "30" på den måten, kjente jeg ble skikkelig stresset av det. hadde jo drømt om å bli mamma før 30, men var ikke sånn det ble :) men rakk å bli gravid 2 mnd før jeg bekket over i 30-årene :)

Fortsetter under...

Hei alle sammen! Og godt nytt år :)

Nå har jeg klart å holde meg borte lenge nok synes jeg, jeg ble veldig deprimert og humørsyk av å være på forum at sambon sa jeg måtte ta pause :P

elibjo: Så trist å høre? Hva er BO egentlig?

Opp: Jeg er litt i samme båt som deg, men jeg gikk fra privat til offentlig i høst. Trodde vi skulle igang i desember/januar, så viser det seg at jeg måtte ta røde hunder vaksine. De hadde nok glemt å ta prøve for det privat.. Etter vaksinen må man vente 3 mnd... så jeg skal igang med sprøyter nå i slutten av januar og forhåpentligvis uttak og innsetting siste uka i februar. Jeg er "bare" 30 år, og har sånn sett god tid, men sambon er 42 og er litt mer stressa...

Småen100: Hvordan går det med deg? Har du vært på ny ultralyd??

Cilie: hvordan går det med deg? hvor langt er du på vei nå :)

Åh nei så dumt da, da hadde jeg klikket, men er jo ting og tang som kan dukke opp som gjør at man må vente og da kan man ikke gjøre noe annet. Får bare satse på vi blir gravide på et av de tre neste forsøkene :) .

Jeg er så glad for at jeg ikke har opplevd SA, kjemisk graviditet e.l. Må være helt forferdelig å først få gleden over at det endelig har gått bra, for å så å få den skuffelsen etterpå!

Vi satser på at 2014 er året for oss som ikke gravide enda :)

Det var utrolig trist Elibjo.. Har tenkt på deg, men husket ikke hvilken dag du skulle på UL. Så utrolig uflaks! At det går an når du endelig fikk positiv test.. Bra du er ved godt mot igjen og klar for å prøve igjen.

Spennende med dere som skal i gang igjen snart! Selv om noen av dere må vente litt.. Håper ventetiden går fort. :)

I dag er jeg 6 + 0 :) Her har menssmertene gitt seg. Det voldsomme greiene om natten varte bare ca en uke heldigvis.. Nå har jeg bare lette murringer på dagtid av og til. :) Ellers kommer kvalmen bølgende over meg av og til og i går kastet jeg opp for første gang. Men er ikke veldig plaget.

Jeg skal på UL neste fredag på klinikken :) Da kan de se hjertet sa de. Er utrolig spent. Føler det er første viktige hinder. Hvis alt ser bra ut da skal jeg virkelig senke skuldrene. Bare 1 uke til! :)

Lykke til alle dere som skal i gang igjen! Håper virkelig dere lykkes denne gangen!! :)

så bra Småen100 :) det er utrolig stas og se og høre den lille første gangen :) kan trygt si man senker skuldrene da :) 1 uke går fort det ;) bare 2 uker til OUL her, og syns tiden går uendelig sakte, men det er bare 2 uker, så det går nok unna :) *håper jeg*

masse lykke til for de som skal i gang nå :) holder fingrene krysset for at det går bra denne gangen :)

Heisann alle herlige jenter :) Jeg har hatt en forumfri juleferie :) Kost meg masse med familie og venner :)

Ufattelig trist å høre at det ikke var noe inni livmoren din Elibjo, det er jo egentlig ufattelig at det kan skje når det er ivf, men kroppen er et mysterium. Godt å høre at du har godt mot, du skal lykkes dette året skal du se :) Heier masse på deg og eggene dine, og krysser alt jeg har. 

Det startet jo så fint og positivt for oss som hadde forsøk nesten samtidig, men det skal gå for dere også. Har tenkt masse på dere, både deg Elibjo, Ringo, Opp og Mammadrømmen. Det virker nok lenge til neste forsøk, men plutselig er dagen der :) Ringo og Opp, dere skal over på privat nå, stemmer det? Er kjempe spent på å høre hvordan det oppleves i forhold til offentlig. Er sikker på at de på privat klarer å lykkes med å knekke koden til kroppene deres :) Dette blir spennende :)

Småen 100, sååå fantastisk å høre at du er gravid :) Gratulerer sååå masse :) Det er helt utrolig :) Jeg forstår hvordan du har det ang ul, jeg fikk ikke sove natten før, var så redd for at det ikke skulle være noe der, eller at hjertet ikke slo. Men det var det mest magiske jeg har opplevd <3 Skal på ny ul 3. feb, gruer fremdeles. Vi er så vant til skuffelser og at ting kan gå galt at jeg tror vi automatisk forbereder oss på det verste. Men prøv å nyt at du er gravid <3 Og prøv å gled deg :) Uff, denne kvalmen ja... Har hatt noen uggene uker med julemat og greier, skikkelig uvel og kvalm. Har heldigvis ikke kastet opp, for det er noe av det verste jeg gjør... men har ikke klart å gjort særlig mye annet enn å ligge på sofaen. Nå begynner det å bli beder, er 10 uker på vei. ;) Trøst deg med at det går over :)

Cili hvordan hadde du det før ul i forhold til bekymringer og slikt? Det er jo en bekreftelse alle gangene man får se det lille nurket, og at alt er ok. Har du noe gode råd? :)

Annonse

hehe, gode råd... vel etter å ha vært igjennom å mistet, flere år med prøving, og nå ivf, så kan jeg trygt fortelle at bekymringene for den lille har ikke forsvunnet her i gården :) etter uke 11 og alle symptomene på graviditet forsvant var litt små panisk, det er jo heeeelt normalt når man nærmer seg 2.trimester, men dog :) så er fortsatt like små bekymret rett før timer til ul, lege, jordmor :) kjenner små bevegelser der inne i ny og ned, så det er betryggende <3 :) skal til jordmor i morgen, så da håper vi den lille fortsatt har det bra :) og så er det OUL om 2 uker :) gleder meg som en liten unge på juleaften :)

men så er det jo naturlig at vi som mødre, spesielt etter mye prøving, misting osv, er litt ekstra hønemor og bekymret når den lille er inni magen :) blir lettere for oss alle når de er i armene våre :) er 17+2 i dag, så er litt mer avslappet kan man si og kan kose meg mer med å være gravid :) men kommer til å være like spent når doppleren kommer fram i morgen :)

hvordan går det i svangerskapet da mottivert? :) du er 10 uker nå, ikke lenge til 2.trimester nå og "puste-litt-mer-rolig" perioden :) gått opp noe i vekt? er bare på vei nedover jeg, 9,4 kg så langt.

Er så mange med på denne tråden at jeg har mista helt oversikten jeg nå, over hvem som gjør hva og hvordan det har gått :P Mulig jeg er ekstremt glemsk men :P hehe.. Hvordan går det med alle? :)

Jeg skal egentlig begynne på medisiner til fryseforsøk slutten av februar. Men jeg ringte Riksen idag og sa at det nærmer seg mensen for denne mnd. Og jammen meg hadde det blitt noe ledig, så jeg får begynne på denne syklusen istedet :D Svever av lykke!!! :D Gleder meg bare til tanta kommer denne gangen!! :D

så bra Mammadrømmen!!!! :) skjønner du svever av lykke da ja :) krysser fingrene for at alt går i orden :) var jo sånn flaks vi startet med på forsøket vårt, så lov å håpe at den flaksen har gått videre til deg :)

Heisann dere :) 

Mammadrømmen, jeg skjønner godt hva du mener med at man ikke klarer å huske alle sammen, eller hvor de er i løypa :) Noen husker man jo bedre :) Jeg hadde forsøk rett før deg, samtidig som Elibjo og Ringo var rett bak :) Dessverre gikk det bra bare for meg. Vi hadde alle sammen positiv test, men bare jeg som enda er gravid. Jeg er så overlykkelig, og klarer ikke å forstå at jeg er gravid :) Skal på ny ul 3. feb, og er så spent på om at alt er bra. Gruer jo alltid til slikt, fordi jeg tror jeg automatisk forbereder meg på det verste. 

Såååå herlig at du fikk sneket deg inn tidligere da :) Så spennende :) Kjempe glad dine vegne :) Skal krysse alt jeg har, håper det klaffer for dere nå :) Dette er året, og nå sitter spiren som den skal :) 

Hold oss oppdaterte :)

Cilie, hihi næi det er vel ikke så mange gode råd for å klare å styre tankene og syken. Men som du sier nå er jeg snart ferdig med 1. trimester så jeg håper skuldrene senkes litt etter hvert :) Etter neste ul blir jeg nok også roligere :) Svangerskapet har til nå bestått av sofaen, tretthet, kvalme. Har spist utrolig mye dårlig mat, for å få til å spise noe har jeg spist alt det usunne jeg har hatt lyst på. Kvalmen kom uke 4-5, men er heldigvis på tur å gi seg :) Har ikke veid meg enda, tørr ikke... Hihihihi, neida, men jeg vet jo at jeg har gått opp. Det som er, er jo at jeg slanket meg ganske masse før dette forsøket. Trente masse, spiste lite ofte og fornuftig :) Det har jeg ikke gjort de siste ukene. Men nå kjennes det ut som at formen er på tur opp igjen, så da skal jeg begynne på igjen med bra mat og regelmessig trening. Kjenner jo at kroppen savner treningen, ja maten også :) Ønsker meg et sunt svangerskap, og en sterk kropp, og det må jeg jo gjøre noe med selv :) Hehehe.

Så flink du har vært da :) Kjempe bra :) Hvordan har du følt deg disse ukene da? Trener du noe? :)

svangerskapet her å ha bestått av sofaen :) er sykmeldt og kommer meste sannsynligvis til å fortsette å være det. har trent i svangerskapet etter vi kom over i 2 trimester i uke 14, så ble det juleferie og så har vi ikke kommet helt i gang enda :) men i 1.trimester var det null trening, for var jo redd for alt i og med at vi har mistet før. kvalmen kom samtidig hos meg også, men gav seg rett før uke 11 :) nå er det søvnproblemene som har tatt over og hodepine, men det er vanlig i 2.trimester. og stortsett så er formen helt fin hver dag, bare trøtt :) koser meg mye mer med svangerskapet nå i 2.trimester :) magen vokser, man begynner å forberede seg med å handle inn til den lille kommer, sy masse ting, siden jeg har så mye tid :) syr gardin til himmelseng, vognpose og babynest, og strikker vogntepper :) bare å glede seg til du kommer over uke 14 og kommer til 2.trimester, det er mye bedre og man er mer avslappet :) bortsett fra når man skal på ul og til jordmor, hehe ;)

Hei jenter!

I går fikk jeg en bitteliten blødning og ble jo selvfølgelig hysterisk redd.. Fikk komme opp på klinikken på en sjekk.. På UL så vi en bitteliten klump med et bankende hjerte!! Alt så bra ut og han mente det bare var livmorhalsen eller slimhinnene som hadde blødd litt. Det var helt fantastisk :)

Ellers har jeg klart å pådra meg bekkenløsning allerede. Er ganske stresset over hvordan det skal utvikle seg helt til september! Har fått sykmelding ut denne uken og det hjelper veldig å slippe å sitte så mye på kontorstolen. I dag er det faktisk mye bedre :) Men deilig å være hjemme ut uken nå for i går kastet jeg opp tre ganger. Pluss at jeg ble så redd for det med blødningen at jeg lovet meg selv å bare ta det helt med ro om det gikk bra. (Jeg var på jobb mandag og tirsdag mot legge og fysio sin anbefaling.. Pga bekkenet da, ikke noe med baby)

Håper dere har det bra! Blir spennende å følge dere som skal i gang igjen snart :)

høres "slemt" ut, men har lært meg en ting som er veldig viktig; baby først :) har ikke dårlig samvittighet for sykmelding og slikt lengre, for babyen kommer først :)

ble også grepet av panikk og gråting i uke 6 når jeg plutselig begynte å blø. blødde både i uke 6 og 7. men heldigvis kun slimhinnene eller noe, for er 18+2 og alt er bra :) er vanlig siden slimhinnene har ekstra mye blod i seg

Annonse

Ja - hvis jeg hadde fått anbefalt sykmelding pga noe med babyen så er det jo ganske klart hva jeg hadde gjort. Men dette skyldtes jo at jeg har bekkensmerter og bekkenløsning medfører jo ikke noe fare for babyen. Derfor tolket jeg sykmeldingen som at den var ment for at jeg skulle avlaste bekkenet litt og slippe smerte. Takket derfor nei til den i utgangspunktet. Så var bekkensmertene mye mye verre tirsdag kveld, og onsdag morgen var det altså litt blod. Så da ble det sykmelding likevel.. Merker jo tydelig at det hjelper å ligge og ta det med ro. Har heller ikke blødd noe mer i dag. Så det var nok bare noen slimhinner ja. :) 

Når har du OUL Cilie? Har dere lyst å vite kjønn da? Så spennende :) Har du noen følelse? 

bør vel ta det litt med ro da ja, kan være lurt :) godt til både deg og den lille det :)

har neste fredag (24.1) - det er så lenge til... er så spent :) ja, mannen ville vite kjønn, så da ble det sånn, men nå er det jo jeg som er mest gira på å få vite kjønn :) han har en følelse på gutt, jeg hadde en følelse på en gutt, men har blitt litt usikker. kinesisk spådom sier gutt, natron-testen sier gutt, mener ring-testen sa jente først og så gutt, men litt usikker på den. venninnen min mener gutt og hun har hatt rett på alle andre hun har gjettet på. er så spent på oul :)

har du fått vite dato for oul? kanskje litt tidlig enda :) skal dere vite kjønn?

Å så spennende :) Gleder meg til å høre. Hva er natron testen forresten? Har ikke tenkt på sånne tester.. Har jo hørt om ringtesten. Kanskje verdt å prøve :)

Vi vil også vite kjønn, men det er jo veldig lenge til enda. Jeg har hele mitt liv bare sett for meg at jeg kom til å bli sånn som bare fikk gutter.. Vet ikke helt hvorfor i all verden, men jeg har aldri forestilt meg å få en jente.. Meg og sambo har hele prøveperioden bare sagt han og hatt gutte-kallenavn (jada vi hadde allerede det før vi ble gravid, sånn når vi ba den om å feste seg mellom el og mens og når vi snakket om fremtiden) Men fra det øyeblikket vi satte inn det egget nå i ivf forsøket har begge hatt en jentefølelse.. Vi kom opp med et helt nytt kallenavn fra dag 1 som var mer feminint og har aldri brukt de gamle kallenavnene. Veldig rart.. Men det betyr jo sikkert ingenting. Endrer seg kanskje etterhvert og. :)

den er litt morsom :)

du tar et par teskjeer natron i et glass, så har du et glass med urin. det heller du oppi glasset med natron :)

dersom "ingenting" spesielt skjer, men det ligger mer eller mindre kun som 2 separate lag i glasset, er det jente.

dersom, når du ser på det fra siden, ligner et glass med øl - altså skum på toppen og gult boblende del i midten, jo, da er det gutt :)

skal love deg at det lignet et øl-glass her i gården - uten tvil :) så blir spennende å se på fredag :)

Jeg som var så heldig å skulle få begynne på medisiner den syklusen her. Tror dere ikke at den ikke har kommet a?! Har hatt mensen murringer i 11 dager nå og pms humøret kom på onsdag. Men fortsatt ingen tegn til oppmøte. Da må jeg vente til mars allikevel :( skikkelig nedtur!! Er så sin og lei meg :(

Hehe, mange rare triks ja. Får se om det stemmer på deg så skal jeg vurdere å teste det ut :)

Å nei så kjipt mammadrømmen. Det er så rart med det der.. Når det virkelig gjelder så roter det seg til. Sånn var det jo med min og der jeg ventet og ventet.. Får du ikke begynne om den kommer neste uke?

Ja det her er så typisk! Skikkelig dårlig gjort :( Hadde cyste på forsøket i desember, da var også mensen forsinka. Så mistenker det nå også. Fader asså!! :(

Nei når jeg snakket med Riksen sist, sa hun at det var fullt om mensen skulle komme neste uke. KAN selvfølgelig ha endret seg, men det har jeg ikke mye tro på.. :(

Jammen hadde jeg dobbelt flaks. Ringte idag og de hadde fortsatt plass til meg :D Jippiii!! :D Om jef fortsatt ikke har fått mensen i løpet av uka må jeg inn på sjekk. Men krysser fingrene for at jeg slipper det ;)

Trenger bare trippel lykke nå da, på det forøket her.. At spiren sitter! :)

Så herlig å få se det lille bankende hjerte da Småen :)

Sååå glad på dine vegne Mammadrømmen :) Håper du er i gang snart da :)

Jeg får ikke sove, og vet ikke hvor ellers enn her jeg kan lufte tankene mine. På lørdag fikk jeg brunlig utflod, som gammelt blod. Dette ble bare mer og mer rødt/rosa. Nå er det ganske mye friskt blod, litt koagulert blod, litt brunt og en del slim. Er i uke 12+0 nå i dag, dersom jeg regner dette som onsdag. Er fryktelig redd for at dette har gått galt. Jeg ringte legekontoret på mandag, fikk da time til fastlegen min i morgen kl 11. På mandag var det ikke så mye blod som det er nå. Jeg ringt legevakta i ettermiddag, han sa at han ikke ville undersøke meg noe, han sa han ville holde fingrene av fate.

Jeg har ingen smerter uten om litt murring, men det har jeg jo egentlig hatt hele tiden. Det er ikke så mye at det renner liksom, bare kommer en del på papiret når jeg er på do. Må tørke flere ganger da. Legen sa det var positivt at jeg ikke hadde noe smerter da. Jeg håper jeg får ul i morgen og at jeg får de et bankende hjerte, og et foster som har vokst slik det skal. Vet jo det kan være vanlig å blø litt i svangerskapet. Men redd blir man jo. 

Er ikke meningen å levere en slik "skrekk" historie her, det er jo ikke helt rette plassen. Men dere er de eneste jeg føler jeg kjenner godt nok her inne... Gruer så mye til i morgen, det verste er at min kjære ikke kommer seg fra jobb, så jeg må dra alene... Er så svak i slike situasjoner.... Prøver å innstille meg på det verste, forberede meg liksom... f#"¤%/((/&%¤"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...