Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann alle dere søte damer :)

Grattis som ruger nå da Småen100, endelig ble det din tur :) Kjempe spennende fremover nå da :) Krysser fingre og ter for at du får en veldig hyggelig presang i romjulen :)

Elibjo, jepp vi er helt likt, med uttak og innsett på samme dato. Det er kjempe moro, går dette etter planen, og alt går bra må vi jo følge hverandre å se hvordan terminen osv blir :)

Mammadrømmen og Opp, har full forståelse for de negative tankene som melder seg, det er noe dritt med disse opp og nedturene i rugingen. Håper dere begge får en kjempe bra jul, med en nyhet dere ikke tror på akkurat nå <3 Det skal bli positiv test på begge to <3

Jeg hadde også kjempe mye vondt i slutten av min rugetid, murring lignende smerter. Jeg har toen jeg <3

Jeg får ikke sove, skal på ul i morgen og er såå spent. Det er 1000 tanker i hode nå. Tenk om det ikke er noe der lenger, tenk om det ikke har utviklet seg, tenk om det ikke er noe hjerte som kommer til å slå... Uff, man blir jo gal av disse tankene. Jeg er gravid akkurat nå, og det vil jeg være helt til spiren er 9 måneder... I tillegg har jeg nokså mange symptomer, og er uvel og kvalm... Likevel klarer jeg ikke helt å få disse dumme tankene ut av hode...

Fortsetter under...

Det var som jeg trodde.. Jeg er IKKE gravid :( :( :( Selvom jeg visste det, så er jeg skikkelig skuffet, sint og lei meg! Da må vi igang med hele greia på nytt. Orker snart ikke mer jeg! :(

Dere som har gjort fryse forsøk. Må man ta hormoner og alt som vanlig?

Tusen takk mottivert, huff nå har jeg bare gitt HELT opp, kan ikke forstå at jeg kan være gravid nå med bare teite svake symptomer som kommer og går (hadde det siste negative forsøk også) . Nesten så jeg ikke gidder å kjøpe en dyr gravidtest, vet jo hva den vil si uansett. Kunne bare noen garantere meg at jeg ble gravid igjen, og fikk 1 barn så hadde det gått så greit, da kunne jeg gjort 20 forsøk om jeg visste at det ble barn ut av det 20nde forsøket. Føler bare håpet svinner mer og mer for hvert negative forsøk. Trodde vi skulle få det til på 1 av de tre offentlige forsøkene, men den gang ei :( . Ja, ja nye 3 forsøk det neste halve året, håper det kan bringe lykke og glede i 2014.

Mottivert -masse masse lykke til idag! Det går sikkert bra, gjør det m de fleste vet du og du har jo gravid symptomer så det holder :)

Det var som jeg trodde.. Jeg er IKKE gravid :( :( :( Selvom jeg visste det, så er jeg skikkelig skuffet, sint og lei meg! Da må vi igang med hele greia på nytt. Orker snart ikke mer jeg! :(

Dere som har gjort fryse forsøk. Må man ta hormoner og alt som vanlig?

Gode trøste klemmer mammadrømmen, det er som å få det ekstra gnidd inn når man får bekreftelsen og vet 100% man må prøve videre. Blir ekstra sårt når det er jul og alt skal være koselig. Men så mot neste forsøk så blir man positiv og klar igjen. Heldig som har fryseforsøk da :) det er jo mye greiere. vi må nå grave dypt i lomma, men håper også vi kanskje kan få noen fler svar på hva som er galt. Ikke gi opp, han ene på riksen sa at grunnen til at ikke fler blir gravide er fordi dem gir opp litt for tidlig. Forståelig nok, det er jo så slitsomt og psykisk tøft, i tillegg vanskelig å planlegge ferier og alle penga går til det her. Jeg tenker jeg skal gjøre 7 forsøk til. Så satser jeg på at jeg får barn på et av disse. Hvis ikke får vi vurdere adopsjon eller fosterbarn, evt et par forsøk til, skal ha familie! Håper det blir vår tur neste gang mammadrømmen, "sees" i januar/februar igjen :) . Har ikke testet enda, men kan ikke se at dette har gått veien, bare vet det..

Tusen takk Opp! :) Ja det er akkurat som å få gnidd det ekstra inn. Skikkelig sårt at det er jul oppi det hele. For min del kunne jeg godt droppet jul i år, bare vært meg og min kjære. Men det går vel ikke det heller..

Ja heldigvis for fryseforsøk, håper virkelig eggene overlever opptiningen.

Det tror jeg på asså! Har tenkt tanken selv mange ganger. Dette tærer skikkelig på psykisk. Skal bli godt når spiren endelig sitter og karusellen er over. For gravide blir vi!! :D Helt enig, familie skal vi få uansett hvilken vei! :) Anbefaler deg å bruke de 160kr på en sånn test, så får du det overstått. Slipper man å gå sånn å kverne seg selv.. Håper du blir positivt overrasket av testen ellers håper jeg vi sees i januat/februar :) Lykke til!! :)

Annonse

huff mammadrømmen, det var utrolig trist å høre!! :( skjønner det er tøft ja, det er jo en utrolig hard og psykisk hard prosess dette. men er overbevist om at 2014 er året for alle :) ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at det går bra :)

krysser fingrene for Opp å :) satser på en positiv test nå før jul :)

Å nei mammadrømmen - det var trist å høre.. :( Var det mensen som endelig dukket opp eller testet du? Sååå kjedelig.. Bra du har på frys da! Må man vente lenge for å få begynne på igjen egentlig? Bra at du holder motet oppe. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis dette ikke går - da er det 6-9 mnd ventetid på det offentlige tror jeg. Håper virkelig du lykkes på fryseforsøk!! :) Jeg kan ingenting om det, men Optimist78 i desembertråden har det nå og hun skrev akkurat at hun ikke var stimulert tror jeg.. Du kan jo høre litt med henne :) Jaaa 2014 er året!!

Opp - så kjipt at du føler det ikke har gått.. Men man vet jo aldri. Plutselig sitter den! Du må kjøpe en test.. :) Huff jeg må vel gå og kjøpe en test snart jeg og så jeg har liggende gjennom julen. Lenge siden jeg har kjøpt det, bare brukt billigtester den siste tiden. Men føler kanskje jeg vil ha en ordnetlig en til dette. Æsj det er så kjipt å kjøpe de.. Så kommer det en sånn smilende apotekdame "Jeg vil bare informere deg om at du må huske å ta folat hvis den er positiv - se her jeg legger ved en sånn liten brosjyre oppi her til deg!!" smil smil smil.... Herreguuuud..! Jeg kunne sikkert startet butikk hvis jeg hadde tatt vare på alle de dustete folatbrosjyrene.. Nei huff vet det er kjipt. Men! Du må teste!! Ikke mist motet enda :) :)

Mottivert - Gikk det bra på UL? Håper virkelig alt var i orden :)

Her har formen vært helt elendig. Fått meg en skikkelig forkjølelse oppi alt dette her og i går følte jeg meg så dårlig som jeg aldri har gjort før. Herlighet.. Jeg tror ikke kroppen har noe immunforsvar for tiden i det hele tatt. Den har bare sluppet inn en hel haug av viruser og latt de virkelig koooose seg og formere seg. Jeg klarte bare å ligge helt i ro og grine og synes synd i meg selv og knaske febernedsettende. Hvis jeg stod og gikk mer enn et par minutter begynte jeg å brekke meg og måtte løpe på badet. Kastet bare opp en gang, men brakk meg og ble kvalm. Magen er fortsatt øm og stor. I dag føler jeg meg mye bedre, men har vært på en sjekk på klinikken for sikkerhets skyld. Jeg er lett overstimulert. Eggstokkene er store og det er en del væske i buken. Jeg ble sykmeldt ut uken og fikk beskjed om å ta det rolig. Han sa at det er med på å gjøre at en virusinfeksjon rammer ekstra hardt. Har aldri blitt så dårlig av et usselt lite forkjølelsesvirus... Heldigvis føler jeg meg mer "vanlig" syk i dag. Gud det var fælt. Haha :P

Nå er det snart jul! Jeg må få sambo til å plukke opp de siste julegavene for meg. Jeg blir helt stresset av dette.. Har virkelig ikke fått gjort alt jeg skulle. Egentlig ikke gjort noe særlig juleting i det hele tatt. Ikke bakt noenting.. Vi reiser hjem til familien til sambo på fredag. Tror det blir koselig. Forhåpentligvis er jeg bedre da så vi kanskje kan bake eller sette sammen et pepperkakehus for å få stemningen opp litt. Det skal bli greit med litt stueforandring og. Jeg holder på å gå på veggene her. Og jeg har knapt sett et annet menneske enn sambo og gynekologen siden forrige tirsdag! Det skal bli bra å komme seg litt vekk og treffe litt nye folk ja :)

Endret av Småen100

Stakkars deg da småen100, det var en tøff start på rugeperioden! Vanskelig å tenke på no annet enn rugingen og alt dette der når man bare er syk, overstimulert og har det vondt i tillegg. Bra de følger deg opp på klinikken! Hvor går du hen forresten? Håper du blir fort frisk snart, så du kan få det fint når julen starter. Ja jeg får kjøpe meg den testen og bli ferdig med det. Jepp, synes det også er dritt å kjøpe gravid test, og stå m den i hånda så alle ser og det teite folat spm, -JA JEG VET, har tatt det 3,5 år nå!!! får kjøpe noen på nett så jeg har liggende :P . Koselig du greier å se litt frem til jul da :) , det gjør ikke jeg dessverre. Gjorde det før.

Hesann :)

Mammadrømmen, det var ikke det jeg hadde planlagt at ditt resultat skulle bli, det var kjempe trist å høre. Det er alltid like tøft å få den negative testen slengt i tryne. Føler såå med deg, dette var dumt. Har du mange på frys? Jeg fikk jo et på frys denne gangen og vi spurte om hvordan det var med medisinene på et fryse forsøk, det er bare noen tab man skal ta, og ul for å sjekke at livmorhinnen ser bra ut. Men det kan sikker være forskjell fra klinikk til klinikk på dette også. Men da skal spiren sitte vet du <3 Ønsker deg all lykke til, og jeg har toen på at du snart er i lykkerus med en voksende mage <3

Uff, Opp når skal du teste? Håper sååå den er positiv <3

Småen100, ønsker deg god bedring. Det høres ikke noe særlig bra ut. Lurt du dro på klinikken en tur da :) Håper du er på føttene snart, kjip at det blir sånn rett før jul. Jeg har null energi selv, så her går det sakte altså. Men tror jeg kommer i mål, hehe...

Det gikk kjempe bra på ul i dag <3 vi fikk se et lite hjerte som slo, det var kjempe tydelig <3 å det var rett og slett magisk :) Jeg vet at dere også får oppleve det en gang <3 Spiren er ca 4 mm lang, herlighet det er lite :) Både jeg og min kjære klarer ikke slutte å smile <3 

Takk for gode ord i dag jenter :)

Ps mammadrømmen: så utrolig kjedelig.. Ang frys: jeg går på noe som heter "Helsinki-protokoll". Dvs østrogen fra dag 1-2, UL dag 10 og så progesteron i tillegg fra den dag egget ble befruktet. Så er det innsett noen dager etter. I i alt 10 uker skal jeg gå på østrogen og progesteron hver dag.. Eggløsning er hemmet, så kroppen produserer ikke nok hormoner selv. Så litt medisiner, men en drøm i forhold til uttak mm. Lykke til!! :)

Kjære søte jenter, det ble som jeg tenkte, ingen lykkelige omstendigheter julen 2013 på meg heller. Blendahvit test idag tidlig. Tårene kom etter et par timer, er mest redd for at det aldri skal fungere og føler på denne håpløsheten og fortvilelsen. Lyst til å bare ligge i koma til 6 januar nå, da skal vi på samtale på fertilitetsklinikken. Eller helst har jeg bare lyst til å ligge i koma til jeg er 4 mnd gravid! Det hadde vært no. Satser på vi kan starte opp igjen i slutten av januar da. Så håper jeg på at lykken banker på døra iløpet av 2014. Nei nå må jeg ta på meg maska og gå inn på jobben.

Annonse

Tusen takk Opp! :) Ja det er akkurat som å få gnidd det ekstra inn. Skikkelig sårt at det er jul oppi det hele. For min del kunne jeg godt droppet jul i år, bare vært meg og min kjære. Men det går vel ikke det heller..

Ja heldigvis for fryseforsøk, håper virkelig eggene overlever opptiningen.

Det tror jeg på asså! Har tenkt tanken selv mange ganger. Dette tærer skikkelig på psykisk. Skal bli godt når spiren endelig sitter og karusellen er over. For gravide blir vi!! :D Helt enig, familie skal vi få uansett hvilken vei! :) Anbefaler deg å bruke de 160kr på en sånn test, så får du det overstått. Slipper man å gå sånn å kverne seg selv.. Håper du blir positivt overrasket av testen ellers håper jeg vi sees i januat/februar :) Lykke til!! :)

Nå har jeg også fått gnidd det inn, så da snakkes vi i Jan/feb da. Synes det skal være vår tur da! Lyst ti å hoppe over julen jeg og, er bare goldt og ubehagelig å liksom skulle ha det hyggelig når alt inni meg bare er tomt, vondt og svart.

Ånei Opp... :( :( Det var ikke det som skulle skje. Er så lei meg på dine vegner.. Dette skulle jo gå. :( Kjære deg du må ikke gi opp. Det var skikkelig kjipt at det ikke gikk denne gangen heller, men det kommer til å gå! Huff.. Det er kjipt oppi julen og alt dette. Men du må bruke julen til å slappe godt av, ta vare på deg selv og prøve å kose deg med masse vin, juleøl, roastbiff, spekemat, kaffe, bøtttevis med sjokolade og alt det du ellers ikke kunne kost deg med. Heldigvis er det snart et helg nytt år også! Da er alle muligheter åpne!

Og nå skal du prøve privat :) Det er ikke lenge til 6. januar!! Hvor er det du skal? Jeg tror alle de private er kjempeflinke og de gir masse medisiner som det offentlige ikke gir! Jeg må f.eks fortsatt lide meg gjennom de grusomme klexane sprøytene (de svir...!) og ta prednisolon. Og man får helt fantastisk oppfølging! De svarer på Mail på alt jeg lurer på og jeg kan ringe vakttelefon når som helst hvis det er viktig. :) Det kommer til å være verdt hver krone og du kommer til å få babyen din! :)

Håper det går fint med deg! Husk på det du selv sa- bare det går til slutt kan du gjøre dette 20 ganger!! Det kommer til å gå tilslutt. Det er ingenting som tilsier at ikke det skal gå. Du har gode egg som blir befruktet og deler seg! Som oftest er det da ren uflaks som gjør at ikke det fester seg! Og hvis du får litt ekstra medisiner i det private optimaliserer de forholdene rundt det og for å bygge opp en perfekt slimhinne og gjøre miljøet mest mulig mottakelig. Krysser virkelig fingrene for deg for januar 2014!!

Stor og god klem til søte deg! :)

huff Opp, det var trist å høre :( det var jo ikke sånn det skulle være nå før jul :( men sier det igjen, 2014 er året :) ikke gi opp enda, det å gå til privat er en HELT annen opplevelse!! og det er vår opplevelse, men de er MYE bedre enn det offentlige!! det offentlige kastet bort 1 og 1/2 år av vårt liv hvor vi kunnet fått barn. krysser fingrene for at du får en liten en i 2014 :) vi trodde ikke vi kom til å få heller noen gang og hadde gitt opp, men her er nå den lille tassen i magen :)

Så koselig å høre fra alle dere damer! Det varmer hjertet mitt <3 Trenger alle trøsteklemmer jeg kan få nå :) Skal prøve å se om jeg får svart alle her.. Jeg testet negativ på cb digital, på testedagen fra klinikken, altså 14 dager etter uttak. Blodprøven ble også tatt da, men ikke fått svar på den enda.

Heldigvis fikk vi mange på frys, 5 stk :) Ellers hadde jeg gått helt i grava tror jeg. Veldig godt å vite at jeg ikke skal igjennom ALT det styret som de to andre ivf forsøkene. Forhåpentligvis er det ett bra egg som overlever opptining :) Nå krysser jeg bare fingrene for at vi får begynne på forsøk med en gang. Har ikke lyst til å vente i flere mnd igjen nå asså!

Tusen takk for info Optimist78!! :)

Ånei Opp!! :( Så trist! Hvilken syklusdag er du på? Selvom det er kjipt å få den planke testen gnidd i trynet, så synes jeg det var godt å få et svar, så slipper man all denne grublingen :) Håper vi sees i januar/februar! Da er det jammen i meg VÅR tur asså!!!! ;)

Gratulerer Mottivert!! Det var godt å høre!! :D Må ha vært helt magisk å se(høre det lille hjerte slå <3 Nyt tiden og kos deg masse! Det var gode nyheter før jul :D

Nei nei nei!!! Riksen hadde ikke ledig før om LENGE!! :( Oppstart av medisiner slutten av februar og innsett i mars! Møkk asså!!! Ville ha innsett i januar jeg :'( Da kan jula bare dra sin vei!!

Tusen takk for gode ord, det varmer veldig <3 koselig dere har heiet på meg :) . Småen100 ja ser frem til å begynne på privat selvom det koster mye! Vi Skal på fertilitetsklinikken. Håper de har et triks eller to i lomma og jeg blir gravid iløpet av 3 nye forsøk. Blir spennende. Hvor går du? Og hvordan er formen? Ånei ånei mammadrømmen! Megadritt m den lange ventetiden!:( jeg synes nesten det er værst jeg, den ventingen. Anbefaler deg å ringe dem en gang i uken og høre om de har fått ledig plass, er jo alltid noen som faller fra og plutselig åpner det seg en plass likevel! Det har skjedd et par ganger m meg i ulike sammenhenger.

Mammadrøm Er på rugedag 11, blodprøve imrg. Ja greit å bli ferdig m det.. Megadritt altså..har ikke lyst til å feire jul. Hopper over julegrøten - da skal en i familien som var gravid likt som meg komme, med sin 2 mnd gamle baby, orker ikke det nå. Blir bare så grundig minnet på at vi var på vei og trodde vi skulle feire jul m en 2 mnd gammelt baby også. Da orker jeg ikke se på den babyen. Det er også å få gnidd det inn skikkelig. Huff vil ikke være m på julen i år jeg, søster som vi skal være hos er jo gravid i 6 mnd og spør aldri hvordan det går m meg selvom hun vet vi sliter, sender over ultralyd bilder og prater om alle i venninnegjengen som er gravide. Gnikk, Gnikk, Gnikk. Ikke det samme uten mamma og pappa og barndomshjemmet heller, blir helt tomt og trist på julaften uten dem i tillegg, er bare ikke noe igjen av julen nå føler jeg. Nei jeg får bare bite tennene sammen og se fremover og glede meg over noen fridager, vin og god mat. Og til 6 januar :)

Ja det var den værste nyheten jeg kunne fått!! :( Helt enig med deg, er ventetiden som er værst, uten tvil!! Nå er jeg bare kjempe fortvilt og lei meg :( Ja jeg kan jo ringe å høre om det dukker opp noe ledig, men vil lissom ikke være masete og innpåsliten heller :P

Det kan jo fortsatt være tidlig da Opp! Kanskje du får deg en positiv overraskelse? :)

Off ja skjønner akkurat hva du mener!! Har bare lyst til å avlyse hele julen selv. Men alle skal jo hit, så da kan vi jo ikke det heller. Føler ikke for feiring, glede og julestemning. Skulle gjerne bare lagt meg under dyna og bli der til neste forsøk. Nei vi må vel bare bite tenna sammen begge to og håpe det er vår tur til glede neste år! Da MÅ det jo bli vår tur!!!

skjønner godt den følelsen ja Opp!! jeg jobbet i barnehage og ene moren der fikk baby på samme termindato som vi hadde på forrige baby'n vår :( var veldig hardt å se den baby'n hver dag og vite at vi skulle ha en som var like gammel :( det er utrolig tøft, så du gjør nok det rette i å holde deg unna da

mammadrømmen, ja vi får trøste oss med at vi er mange i samme båt, og mange, mange nye sjanser og muligheter i 2014 :) det MÅ jo bare gå bra! Synes du skal være innpåsliten i noen uker nå frem mot neste syklus jeg  :D .

Cilie, ja, jeg orker bare ikke det når jeg er så langt nede som jeg er nå. Håper jeg er blitt gravid til niesen min har bursdag i slutten av april, det blir vel neste gang jeg ser henne.  Hun er også en av tantene (men på svogeren min sin side ) Kan jo ikke unngå henne i evig tid heller.

Kjære dere flotteste jentene. Det er så mye jeg skulle skrevet til hver og en av dere. Noen av dere har ei tøff tid nå og jeg tenker mye på dere!!! Mammadrømmen....du startet tråden her og vi har fulgt hverandre siden da. Det gjorde vondt i hjertet mitt da jeg leste at det ikke gikk denne gangen heller. Jeg har lest alt dere har skrevet og jeg har grått mye!! Jeg gjenopplever skuffelsen gjennom det dere skriver.. Jeg håper at vi kan holde tråden her i live og følge hverandre i tiden fremover. Dere gir trygghet og oppmuntring.

Har vært ei tøff tid for meg...møtte veggen. Men nå begynner jeg å glede meg til å starte i jobb igjen på nyåret. Jeg skulle ha skrevet her flere ganger, men har ikke hatt ork til å gjøre det. Slik som når jeg har lest dine innlegg Opp. Du minner meg veldig om meg selv. Følelsene og tankene du beskriver er som tatt ut av mitt hode. Og når jeg leser at du i tillegg har mistet begge dine foreldre, så gråter jeg for deg. Jeg tenker for en uvurderlig støtte mine egne foreldre har vært gjennom denne prosessen... Du fortjener så inderlig mye å få bli mor og å skape din egne lille familie. Du skal vite at jeg sender deg mange gode tanker nå i juletiden. Håper det blir gode dager.

Tenkte jeg måtte skrive noen ord til dere nå før jula setter inn. Noen skal teste i jula og jeg krysser alt for dere!!!

Ønsker dere alle EI RIKTIG GOD JUL og et fredfullt godt nyttår.....måtte 2014 gi oss det vi drømmer mest om❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Varm juleklem fra meg til dere :)

Åå nå begynte jeg å grine Ringo.. Det var flott skrevet. Har tenkt masse på deg. Er så glad for at du er på vei opp igjen fra alt det triste og mørke. Dere er så sterke og tøffe alle sammen damer. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten all støtte og gode råd fra dere. Dette er det mest utrolige jeg har vært gjennom i hele mitt liv og det er så godt å vite at vi er flere som går gjennom det sammen. Nå har jeg vært og kjøpt to tester og venter i spenning :) Jeg vet ikke hva jeg tror, det går opp og ned hele tiden. Det hadde vært helt fantastisk. Vi får bare se. :)

Ønsker dere alle en riktig god jul! Håper dere alle klarer å kose dere best mulig :)

Stor juleklem fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...