Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 vi har noen ekstra dager fri nå (nesten en uke), og lurte på om vi skulle reise til danmark (pakketur til legoland fra kristiansand). Det innebærer at vi må kjøre ca 4 timer for å komme til kristiansand for å ta ferja, som går kl 0800. Noe som betyr at vi må kjøre hjemmefra på natten (0300). samme problem på hjemreisen. (da kommer vi hjem omtrent samme tid) Noen som har gjort det? Hvordan var det med bilturen for barna deres? Våres barn er 3 og 5 år. Vi tenkte å legge dem for kvelden hjemme isengen, for så å bære dem ut i bilen når vi skal kjøre... Det er et annet alternativ. vi kan ta ferja fra stavanger. (noe som er betydelig nærmere) den går kl 21, og det er sovelugar. Problemet er at det er dobbel pris (8000kr) Anonymous poster hash: a1007...f1d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Turen til hadde gått fint for ungenes del. Klokka 3 hadde de vært så trøtte at de hadde sovet videre i bilen og ikke våknet før bilen stopper i 7-tiden, eller når dere skal ut av bilen 7.30. Turen tilbake hadde vært tyngre fordi det er vanskelig å få dem til å sove på fergen på kvelden, så bære dem ned å sitte i bilen, du må regne med å bruke minst 30 min gjennom tollen og da hadde i alle fall våre unger vært sure og ikke klart å sove fra 12 til halv ett (eller enda lengre om dere kommer sist ut av ferga eller havner i feil kø på kaia), men så unge som 5 hadde de kanskje klart å sove turen hjem etter det. Det jeg hadde spurt meg selv om før bestilling er om dere klarer å være blide og våkne etter nattkjøring og om barna får sove på kveldsferga. Anonymous poster hash: ace87...b36
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 HVa med å finne billig (om det et mulig) overnatting i kristiansand da? Natten før dere reiser og når dere kommer tilbake... Hvor har du funnet dette pakketilbudet om jeg kan spørre..er på jakt etter en miniferie som ikke koster skjorta! Anonymous poster hash: 4ea4f...dd4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Hvosfor ikke ta fly dirkete til Billund og bo på Lalandia eller Legoland Village? Du kan faktisk GÅ fra flyplassen og til bostedet:) Anonymous poster hash: c480b...3e5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Dere må jo kjøre ca3 timer i Danmark også, stakkars barn for en reise! Vi var på en sånn tur i forrige uke, det blir ikke billig og er ikke verdt pengene. Spar heller til en skikkelig ferie en uke eller to til neste år. Anonymous poster hash: 69142...6c7
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Hi her: tusen takk for svar, kanskje det kan være en ide på sjekke hotel.. Colorline.com har pakketurer 2 netter på kro, båt og 2 dagers pass for 4 personer for ca. 4500kr:) Ang. fly: har sjekket og det koster 22557kr for oss 4 så det var uaktuellt;) Anonymous poster hash: a1007...f1d
Mammatil1prins Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Vi har 5 timer kjøretur til Kristiansand og tok da en overnatting på hotell der. Avtalte i resepsjonen angående tidlig frokost, så vi fikk det også før vi måtte være på terminalen innen 07.00.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 hi her igjen: Til deg med spar penger til en skikkelig ferie neste år: vi har et ok feriebudsjett (reduserer på andre ting i løpet av året), så det er ikke det det står på. Vi har nesten en uke fri og har lyst til å gjøre noe med den uka. Har ikke mulighet for å ta mer overnatting i danmark. Eneste jeg føler er at det blir litt vel dyrt å reise fra stavanger.... Noen som har noen tips til hva vi kan finne på denne uken? (barna har lyst til legoland, dyreparken ect..) Anonymous poster hash: a1007...f1d
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Det kommer til å gå helt fint! Høyst trolig sovner ungene igjen når de kommer i bilen, og hvis ikke så dupper de sikkert litt på turen nedover fra båten til legoland. Man tåler litt ekstra når det er ferie, og slapper av når en kan Legoland blir kjempemorsomt for ungene, så klin til
Husbygger Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Sjekk på fjordline.no, trornde også har pakketurer. De har litt andre tider ferje tider også.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Jeg tror det går kjempebra! Bær en unge hver ut i bilen som det siste dere gjør før avreise. Da sovner de igjen (med mindre de er håpløse i bil da, men da hadde du vel ikke spurt om dette). Hvis det er problem med venting på hjemreisen, venter dere med å vekke dem til dere aaaabsolutt må. Da er det nesten fritt for folk på veien ut, og toll og alt går mye lettere. Barna kommer til å boble over av spenning, og kommer til å kose seg på tur! Anonymous poster hash: 0349c...1fb
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 Kan dere ikke ta den tidlige ferja hjem? Den som går fra Hirtshals ca 12? Anonymous poster hash: a1196...f4e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #13 Skrevet 5. juli 2013 Hi her: tusen takk for svar. Ang. tidligere ferje hjem: da får vi bare 1 dag i parken, men jeg har nå sett at vi kan ha en 3 overnatting for 300kr mer. og ta morgen ferjen hjem etter 3dagen:) Er fortsatt usikker på om jeg heller vil gå for nattkjøring likevel. (Forhåpentligvis sover de i bilen, og da blir ikke bilturen så lang for de) Anonymous poster hash: a1007...f1d
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #14 Skrevet 5. juli 2013 Hvilket flyselskap sjekket du opp? Vi fløy til Danmark i fjor sommer på 1/5 av den prisen du nevner (2 voksne. 2 barn) Anonymous poster hash: f667a...bb4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #15 Skrevet 5. juli 2013 Hi her: tusen takk for svar. Ang. tidligere ferje hjem: da får vi bare 1 dag i parken, men jeg har nå sett at vi kan ha en 3 overnatting for 300kr mer. og ta morgen ferjen hjem etter 3dagen:) Er fortsatt usikker på om jeg heller vil gå for nattkjøring likevel. (Forhåpentligvis sover de i bilen, og da blir ikke bilturen så lang for de) Anonymous poster hash: a1007...f1d Hvis dere kan få det, så sier jeg bare: Ta en ekstra natt. Vi bor i Kristiansand og har vært mye i Danmark. Den kveldsbåten er slitsom med små barn altså. Først har man hatt hele dagen i Danmark, gjerne kjørt et stykke, vært på farta hele dagen liksom. For deres del muligens legoland, som man blir sliten av. Så, når barnas leggetid er kommet og man begynner å bli sliten selv, skal man på båten, som gjerne er ganske så full, blant annet av trette/overtrette/sukkerhøye barn. Det er ikke sikkert barna sovner så lett på båten. Så må de vekkes og ned i bilen, og da kan jeg love at dere foreldre er trøtte, etter en laaang dag. Kanskje duppa dere på båten selv og er litt i ørska. Det tar dessverre ofte lang tid før du er helt ute av terminalområdet i Kristiansand, ikke sjelden en time. Jeg ville aldri vurdert å kjøre 4 timer etter en slik dag/reise - jeg synes denne reisen er slitsom nok selv om vi bor i Kristiansand! Men å kjøre på natten til ferja, og ta morgenferja ned, tenker jeg at sikkert går fint. Bytt gjerne på kjøringen slik at den som ikke kjører kan sove litt, både til ferja og fra ferja og ned til Legoland, slik at dere får utbytte av ettermiddagen/kvelden på feriestedet. God tur, Danmarksferie er supert! Anonymous poster hash: f5c60...62e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #16 Skrevet 5. juli 2013 fjordline har bedre rutetider Anonymous poster hash: bb5be...b22
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #17 Skrevet 5. juli 2013 fjordline har bedre rutetider Anonymous poster hash: bb5be...b22 Ta fjordline hjem klokken 17, tar 2,5 time:) Anonymous poster hash: 4239b...df3
skyblue Skrevet 5. juli 2013 #18 Skrevet 5. juli 2013 Fjordcat er en møkkabåt. Setter ikke mine bein på den igjen. Kjøre på natten har gått fint her, og vi har også ca Fire timer til Kristiansand.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #19 Skrevet 5. juli 2013 Hehe hadde en luftig tur m Fjordcat her forleden, men vi kom da hjem!! Passelig tisdpunkt m kl 17 hvertfall, god tid fra legoland til hirtshals avreisedagen. Anonymous poster hash: 4239b...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå