2005&2010 Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Brød, er det noe annet enn knekkebrød jeg kan spise? Er så lei oppblåst mage, og tenke jeg da skulle kutte ut brødmat
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Havregryn. Frokostblanding. Grøt. ? Anonymous poster hash: 38565...59c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Var plaget med magen i flere år. Oppblåst, vondt og luftsmerter. Kuttet ut gluten og det kan ikke beskrives hvor godt det er å ha en mage som fungerer optimalt! Mindre kviser, mer overskudd, magen er ikke oppblåst og vekta gikk nedover kanskje det kan være verdt å prøve en mnd for å se om ting forandrer seg? Anonymous poster hash: 4de91...c19
2005&2010 Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2013 Ja, kanskje det, men vil ikke gå ned i vekt. Er 173 høy og veier 60kg. Vil heller opp i vekt. På kvelden så ser det ut som jeg er gravid pga oppblåst mage. Og tenkte at det kanskje er brødet som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 For min del er nok vektnedgang pga av usunt kosthold i forkant av dette. Vet det er mange, og da spesielt kvinner som reagerer på gjær.. Så det kan jo vær en årsak til at du er oppblåst? Anonymous poster hash: 4de91...c19
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Smoothie, omelett, kokte egg, salat, frukt, oppskårne grønsaker, middags-type mat til alle måltider, knekkebrød, grøt, suppe, frokostblanding, yoghurt... Det finnes da uendelig mye annet enn brød man kan spise! Anonymous poster hash: ce8aa...cf8
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Smoothie, omelett, kokte egg, salat, frukt, oppskårne grønsaker, middags-type mat til alle måltider, knekkebrød, grøt, suppe, frokostblanding, yoghurt... Det finnes da uendelig mye annet enn brød man kan spise! Anonymous poster hash: ce8aa...cf8 Takk for mange tips, er nok masse annet man kan spise, men på matfronten så er kreativiteten på bånn;-) Anonymous poster hash: 76528...cbc
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #8 Skrevet 4. juli 2013 Smoothie, omelett, kokte egg, salat, frukt, oppskårne grønsaker, middags-type mat til alle måltider, knekkebrød, grøt, suppe, frokostblanding, yoghurt... Det finnes da uendelig mye annet enn brød man kan spise! Anonymous poster hash: ce8aa...cf8 Takk for mange tips, er nok masse annet man kan spise, men på matfronten så er kreativiteten på bånn;-) Anonymous poster hash: 76528...cbc Gryn og fiberting kan oppi både smoothie og yoghurt, så blir det litt mer mat... Anonymous poster hash: 2a4a4...b8e
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Jeg burde spise glutenfritt, men er helt grønn på kosthold, så vet ikke hva jeg kan spise og hva jeg burde holde meg unna. Konstant trett, null energi, magesmerter om jeg drikker melk, kvalm, hodepine. Testet for matallergi men har det ikke. Kan noen hjelpe meg? MÅ ha det inne med teskje.. Anonymous poster hash: 099b7...82e
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Var plaget med magen i flere år. Oppblåst, vondt og luftsmerter. Kuttet ut gluten og det kan ikke beskrives hvor godt det er å ha en mage som fungerer optimalt! Mindre kviser, mer overskudd, magen er ikke oppblåst og vekta gikk nedover kanskje det kan være verdt å prøve en mnd for å se om ting forandrer seg? Anonymous poster hash: 4de91...c19 Er gluten og hvete det samme? Anonymous poster hash: 03c69...7a2
Gjest thricane Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Du får en god del bra alternativer i lavkarboverden. Fotballfrue har en veldig god oppskrift på knekkebrød.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #12 Skrevet 4. juli 2013 Var plaget med magen i flere år. Oppblåst, vondt og luftsmerter. Kuttet ut gluten og det kan ikke beskrives hvor godt det er å ha en mage som fungerer optimalt! Mindre kviser, mer overskudd, magen er ikke oppblåst og vekta gikk nedover kanskje det kan være verdt å prøve en mnd for å se om ting forandrer seg? Anonymous poster hash: 4de91...c19 Er gluten og hvete det samme? Anonymous poster hash: 03c69...7a2 Jeg er en annen, men jeg reager på hvete og ikke gluten. Spiser likevel glutenfritt (Siden det ofte også er hvetefritt) og merker utrolig forskjell! Anonymous poster hash: a897f...25f
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Lag omelett, andre former for egg, pålegg, grønt osv. Så lager du smoothie med bær, juce og evt yoghurt. Super frokost! Evt kan du se hvordan magen tåler havregryn! Lage grøt eller spise med melk, proteinpulver el.l, finnes også masse oppskrifter på nett på alternative brød/knekkebrød osv som du kan bake på nøtter/ mandelmel, kokosmel, bakepro osv. Hvis du er redd for å gå ned i vekt så få i deg proteinshake også, evt bruk proteinpulver i smoothie. Anbefaler fitnessbloggen og kriweb.no for inspirasjon:-) Anonymous poster hash: e1531...a31
Helene Harepus Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 For noe enkelt og raskt kan jeg anbefale riskaker med cottage cheese og litt frukt eller grønnsaker på toppen, eventuelt peanutt-butter
Light of my life Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Gluten er ikke hvete, men hvete har gluten i seg. I brød vi kjøper i butikken tilsetter de ekstra gluten for at brødene skal bli fluffige og fine, derfor er kjøpebrød ekstra ille for de som er glutenintolerange.
yogajente Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Det er ofte lettere å kutte ut laktose enn gluten, ville prøvd det først om jeg var deg. Har gått rundt som en gassballong hele livet, men aldri slått meg at det var melka jeg drakk. Spiser fortsatt ost da, det er tilnærmet laktosefritt. Jeg merket forskjell med en gang, og merker fort når jeg har drikki melk nå - lager meg litt cappucino innimellom :-) Dersom du vil kutte brød, tolker jeg deg dithen at du vil kutte pasta/potet/ris også, og knekkebrød er dessverre i den samme kategorien. Havregryn også. Tenk heller at du skal kutte gluten fra kostholdet. Gluten er et protein som kroppen har store problemer med å fordøye. Gluten gjør at deig binder godt og blir luftig, ogderfor har gluteninnholdet i dagens mel økt masse i forhold til tidligere gjennom avling. Gluten finnes det mest av i hvete, bygg og rug. Havre er naturlig glutenfritt, men er som regel smittet med gluten gjennom produksjon, så cøliakiere må kjøpe havregryn som er stemplet som glutenfrie for å være sikre. Det et mye som er naturlig glutenfritt som du kan bruke til å bake brød med i stedet for hvete. Jeg digger Jyttemel, men det er dyrt. Hirse er en "gammel variant" av havre, så hirseflak er toppers erstatning for havregryn. Digger også bokhvetegryn, herlig som grøt. Ta deg en tur på Meny, Ultra eller helsekosten, de har kjempeutvalg i forskjellige korn og meltyper som er naturlig glutenfritt. Et hett tips er å handle på iherb.com, handler selv for omtrent 400-500 kr der i måneden. De har ALT :-) Eksempler på hva jeg spiser til frokost/lunsj: grøt av havre, hirse eller bokhvete (eller en blanding), hjemmelagde knekkebrød (laget på forskjellige frø og hirseflak), hjemmelaget frokostblanding (lages med forskjellige frø og glutenfrie korn), kikertpannekaker, glutenfrie scones, rundstykker eller brød. Uendelige muligheter, det virker bare veldig vanskelig i starten når man har spist på en måte i over tjue år :-) Jeg henter mye inspirasjon fra blogger, sjekk gjerne http://sprudlendesunn.no/blogg/ http://www.comeclean.no/
Tigerpote Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Jeg er avhengig av havregrøt, vet ikke om du kan bli oppblåst av det.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #18 Skrevet 4. juli 2013 Var plaget med magen i flere år. Oppblåst, vondt og luftsmerter. Kuttet ut gluten og det kan ikke beskrives hvor godt det er å ha en mage som fungerer optimalt! Mindre kviser, mer overskudd, magen er ikke oppblåst og vekta gikk nedover kanskje det kan være verdt å prøve en mnd for å se om ting forandrer seg?Anonymous poster hash: 4de91...c19 Er gluten og hvete det samme?Anonymous poster hash: 03c69...7a2 Ja, gluten er kommer fra hvete. Så jeg holder meg unna alt som inneholder hvete. Anonymous poster hash: 4de91...c19
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #19 Skrevet 4. juli 2013 Jeg burde spise glutenfritt, men er helt grønn på kosthold, så vet ikke hva jeg kan spise og hva jeg burde holde meg unna. Konstant trett, null energi, magesmerter om jeg drikker melk, kvalm, hodepine. Testet for matallergi men har det ikke. Kan noen hjelpe meg? MÅ ha det inne med teskje.. Anonymous poster hash: 099b7...82e Matallergi og intoleranse er to ulike ting. Jeg har ikke allergi ovenfor gluten, men er intolerant. Hvis man er allergisk er det cøliaki. Jeg kan spise ris, potet, det meste av pålegg. ofte står det om det inneholder gluten hvete eller malt. Er en overgang som er vanskelig til å begynne med, men det går seg til. Kan drikke melk og spise de fleste melkeprodukter. En del farsedeiger inneholder hvete, så man må bare være flink og sjekke innhold på det man kjøper Anonymous poster hash: 4de91...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå